Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Lav tonus/spænding
Forfatter: 
Dato:  25-03-2014 13:29

Jeg er ikke et af de meste aktive medlemmer herinde, men har set at der er mange med erfaringer og viden om en masse ting, når det gælder vores små vidundere :)

Så jeg håber, at der er nogle, som har nogle gode råd

Sagen er at min datter på to ikke er så godt med motorisk, nu har der været en fysioterapeut ude i dp og se hende, og hun har konstateret, at hun har lav spænding eller tonus, som det også hedder.

Vi skal i gang med at lave en henstilling, så hun(fys) kan komme i dp til min datter, hvor vi selv også kan være der, men det tager jo noget tid før hun komme, så jeg vil rigtig gerne så småt i gang selv inden. Jeg kan ikke få fat i hende, så nu spørger jeg jer, er der nogle, som har nogle gode råd eller erfaringer I vil dele?

Hun er egentlig en meget aktiv lille pige muligvis, fordi hun har fundet ud af, at det er den måde, hvorpå hun for det hele til at fungere bedst.

På forhånd mange mange tak:)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-03-2014 19:07

Min søn på 3år er også lav tonus. Jeg tog sagen i egen hånd og startede til sansemotorik med ham. Han gik ikke før han var 18 måneder, kunne som knap 2 årig stadig ikke selv gå op og ned af fortovskanter og små trin. Benene ville ikke forlade jorden når han hoppede og han løb som forest gump. Der startede så en klinik med sansemotorik træning og vi startede deroppe til individuel træning en gang ugen til at starte med og senere hver14. Dag og til sidst en gang i måneden og øvelser hjemme. Vi skulle også have haft Fys. På igennem vuggestuen, men de kunne se forbedringer så hurtig at vi droppede det og fortsatte med motoriske træning istedet. Vi gik der 1 år og den dag i dag løber han nærmest op og ned af kantstene og trampolinen bliver brugt flittig. Han er stadig usikker i nye ting men det eneste jeg kan gøre nu er bare at støtte ham i at han godt kan. Der går nok stadig et stykke tid inden han lærer at cykle. Desværre kan man ikke træne lavtonus væk, det vil altid være der, så det eneste jeg kan gøre nu og fremover er at give ham nogle motoriske udfordringer, selvfølgelig uden at overskride hans grænser..

nå men jeg ville egentlig bare slå et slag for sansemotorik

1
0
Svar på denne tråd

132456
Forfatter: 
Dato:  27-03-2014 21:12

Tak for svar :)

Dejligt at høre at det går så godt med din søn, og at de udfordringer der kommer kan klares med støtte og opmærksomhed.

Vi har desværre ikke nogen tilbud med sansemotorik i byen :(

Men jeg har nu snakket med fysioteraputen som har konstateret det, og hun gav nogle gode råd, og så kommer hun ud i dp og observerer mere og kommer med gode råd til os og dp.

Vores datter løber også lidt som forest gump og så kan hun ikke hoppe, hun vil rigtig gerne, så håber det kommer med tid og øvelser/træning.

Vil stadig gerne høre fra andre med erfaringer inden for området

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider