|
|
| Kiropraktor til baby |
|
|
jeg skal til kiropraktor med Knirke her på fredag, da flere har anbefalet det, og hun vred sig meget under fødslen så vil sikre mig der ikke er noget der genere, hun sover generelt ikke særdeles godt, og er et meget uroligt barn, og jeg tænker der må være en grund, så nu prøver vi det her. er her nogen der har prøvet det til deres afkom og har det haft den ønsket effekt. Jeg havde håbet at være i sadlen, var klar ja 1½ uge efter jeg havde født, men har endnu ikke været i den og Knirke bliver 10 uger har på søndag fordi at hun ikke kan undvære sin mor :/ og kan ikke sove uden kontakt så det bliver til 20 min i vognen når hun endelig falder i søvn i den så hesten har orlov indtil videre
Vi gør som vi plejer, og det fungere fint 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej tak. |
|
|
ja min søn var til kiropraktor - ikke en succes. Jeg syntes det var alt for voldsomt og han skreg og skreg, var vildt pylret bag efter og syntes bare intet var sjovt  Jeg er ikke fan af den form for behandling hos helt små børn, men en fys eller kts vil jeg hellere anbefale, det er mere blidt og ikke et halvt overgreb. Jeg red aldrig med min søn, han skreg konstant når han lå i barnevogn uden jeg var lige ved siden af, når han sov som en sten under opsadling vågnede han det sekundt jeg satte mig i sadlen - vildt irriterende, men sådan var det, desværre 
Mor til en smuk dreng, 28.08.2012 venter endnu en dreng, termin: 07.08.2014. Like og del, så vi kan få gang i nogle giveaways facebook.com/xtnd
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tumle tum |
|
|
det lyder som en voldsom tur, dem jeg har snakket med har heldigvis ikke haft sådan en oplevelse med det. Havde håbet at hun var lidt lige som sin storesøster, som bare sov troligt mens jeg red, hun var så nem, og jeg red hurtig igen og startede masser af stævner til trods for jeg var enlig mor med hende, med nr 2, heh ja da han var 7 mdr gammel lånte jeg hesten ud fordi han gad bare slet ingenting Nåede da lige at starte et par stævner, men min underviser synes ikke det var så fedt at rende med barnevognen når jeg red enetime 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Min søn ville kun ammes på den ene side. Min mand som er kiropraktor gav ham en enkelt (blid) behandling og derefter var problemet løst. Jeg tror nærmest ikke den lille registrede behandlingen. Det vigtigste er nok at finde en kiropraktor man er tryg ved.
Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kiropraktor |
|
|
Jeg har gået med Frida siden hun var 6 uger, og nu runder hun 1,5 år. Og her var det helt klart en succes. Jeg havde en baby der skreg konstant, og allerede om aftenen efter den første behandling, var der kæmpe forskel.
Frida var afsted 3 gange inden for 10 dage og så var problemet løst.... Lige indtil hun rundede de 6 måneder. Så måtte vi afsged afsted igen. Der var hun låst i hofte, bækken og nakke igen. Og nu 1 år senere, kæmper vi fortsat med nakken. Men denne gang er intervallet rykket til 3 mdr...
Jeg kan kun anbefale det. Men brug en der har erfaring med småbørn og babyer 
Stutteri Vica Forsøger at avle Welsh Cobs... ! www.stutterivica.dk Mor til Karla, der kom til verden d. 24 aug. 2010 Og lillesøster Frida, der meldte sin ankomst d. 22 sep. 2012
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala lu la lej |
|
|
det er en meget anerkendt baby kiro der behandlede min søn, første gang var ok, og der var en klar bedring selvom han var vildt pylret resten af dagen, 2 gang var han bange allerede da han så hende, og 3 gang skreg han allerede ude på gaden  Min okay min søn er også født for tidligt og var/er meget sensibel så der skal ikke så meget til før det hele bliver for meget.. og bare lige for at trøste dig helt vildt, sover han stadig ikke igennem (1,5 år gammel) Men jeg håber du finder noget der virker for knirke, ellers er zone terapi også rigtig godt 
Mor til en smuk dreng, 28.08.2012 venter endnu en dreng, termin: 07.08.2014. Like og del, så vi kan få gang i nogle giveaways facebook.com/xtnd
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kiropraktor |
|
|
Jeg var afsted med Karla til kiropraktor, da hun var 3-4 måneder. Hun var låst i både nakke, skuldre og hofte, og vi var afsted nogle gange, inden hun var helt fit igen. Jeg oplevede aldrig, at hun blev ked af det, og behandlingerne var ikke voldsomme. Det hjalp helt vildt på hende. Hun var helt skæv, og kunne ikke holde hovedet lige, så vi kunne jo nemt se en forskel. Sofia var kun til kraniosakralterapi - hun var faktisk heller ikke låst eller skæv, så det var mere en forholdsregel, jeg tog, fordi Karla havde været så ramt af det. Og man kan jo ikke se det, når de er nyfødte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kiro... |
| Forfatter:  |
taina |
| Dato:  |
20-02-2014 15:46 |
|
Frederik har været til kiro nogle gange. Han var låst i nakken (kiss-kidd), og han var en pylret, slatten og hængende baby. Kiropraktoren havde ham vist tre-fire gange, og det hjalp da lidt. Hun ville gerne have, at der gik et par uger imellem behandlingerne, og sidste gang vi var afsted, fandt hun ikke mere på ham. Men der havde jeg også startet ham op hos en manuel terapeut, der havde en kiro-efteruddannelse. Og det var helt vildt, hvor meget det rykkede! Jeg tog mit pylrede pjevsede og slatne barn med og fik en glad unge, der prøvede på at gøre de ting, som babyer skal gøre - løfte sig og den slags. Lige så snart han blev pylret igen, ringede jeg og fik en ny tid, typisk dagen efter, og sådan blev vi ved, til han holdt op med at pylre og pjevse. I starten var vi typisk afsted to gange i ugen, og da terapeuten befandt sig 100 km fra os, var det lidt af en tur - men det hele værd, når jeg fik denne her skønne og glade baby med hjem. I øvrigt blev frederik virkelig respekteret, han blev kildet og kastet med, og manipuleret imens, så han ikke mærkede det. Og når han ikke ville mere, var det stop - men det skete faktisk sjældent. Der gik 2-3 måneder, og så var han ok. Jeg har haft ham løbende til tjek siden, der har aldrig været mere på ham, og nu er han 3½ år. Så erfaringen herfra er, at kiropraktoren tog toppen af det - men den manuelle terapeut kom hele vejen. Det betyder så desværre ikke, at jeg kan anbefale enhver manuel terapeut, jeg har på fornemmelsen at det er i kombinationen af de to uddannelser og så lige behandlerens personlige og faglige engagement, at de gode resultater blev fundet. mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tumle tum |
|
|
tak for jeres erfaringer, jeg har også fundet en som er blevet anbefaler af flere i min omgangskreds og mødre gruppe, som har baby kiroprakti, så håber det er en god en. Varmblod, det er ikke så meget at hun ikke sover igennem, det gjorde min søn heller ikke før han var 6-7 år og der var der stadig ikke en uge hvor han ikke kom om natten. Men der har vi fundet årsagen og fået hjælp til det i sommers og fået hjælp til det, og nu sover han igennem hver nat, men han blev også 9 i januar. Det er mere at hun er så ulykkelig, hun vil ikke give slip når hun skal sove, så det er en rigtigt træls situation altid at få hende til at sove, det er kun hendes formiddagslur der kan tages uden at hun har grædt først, og det virker for mig bare lidt forkert. Så nu må vi prøve at afklare hende  <nå men vi prøver i morgen, håber jeg har held med det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala lu la lej |
|
|
sådan er/var min søn også  Jeg håber i finder en løsning, held og lykke med det..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| krydser |
| Forfatter:  |
taina |
| Dato:  |
20-02-2014 20:13 |
|
Det lyder godt, at du har fundet en med anbefalinger Jeg håber, at det hjælper på din lille tøs, så hun bliver en glad unge  mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa. |
|
|
Merle var til kiropraktor og det hjalp os så meget! En kiropraktor til babyer er ikke voldsom... Albert kom til kranio sakral med en låst nakke og dette var helt fantastisk. Ved ikke hvor i landet du bor, men Heinrich fra Ikast er helt utroligt dygtig til det han gør, og de små er hans hjerteblod!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala lu la lej |
|
|
Det irritere mig lidt at så mange af jeg slår fast at en kiropraktor til babyer ikke er sådan og sådan. Nu var det en kiropraktor til babyer jeg var til, en meget anerkendt og anbefalet en af slagsen. og jeg har aldrig nogensinde skrevet at kiroen var voldsom. Så måske man bare skulle holde sig til egne oplevelser frem for at udtale sig (skrå sikkert) om andres.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Nej du skriver ikke at kiropraktoren var voldsom, men at din oplevelse var voldsom.......men så skriver du bagefter "en fys eller kts vil jeg hellere anbefale, det er mere blidt og ikke et halvt overgreb". Så tolker jeg godt nok, at behandleren har været voldsom ved dit barn, for ellers ville du vel ikke betragte det som et overgreb?
Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala lu la lej |
|
|
så må du læse resten af mine indlæg, for der står netop at min søn reagerede rigtig voldsomt, muligvis fordi han er sensibel. Og når han græd sådan både til og fra kiro så er det for voldsomt og når jeg nu kender flere hvor deres børn har været meget pylret og bag efter og kiroen iøvrigt sagde at det var helt normalt, syntes jeg at det er for voldsom en behandling for helt små babyer. et decideret overgreb ville jeg for pokker aldrig bare stå og glo passivt på, der ville jeg jo sætte min fod i jorden (det ville alle forældre vel?) men derfra til at flere skriver en "kiro til babyer ville aldrig" det irritere mig, og derfor siger jeg fra, for det var tilfældet her, og det var en med speciale i babyer.. og faktum er min søn skreg under hele behandlingen, hvilket hun fastslog var helt normalt, og de andre mødre jeg talte med sagde det samme, og så syntes jeg ikke det er ok, og derfor fortæller jeg om min oplevelse og hvad jeg i stedet vil anbefale  uden at anfægte andres oplevelser og uden at udtale mig om dem, og jeg forventer lidt det samme retur, ellers kan man spørge mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tymle tym |
|
|
Nu har vi været afsted, og det var en ganske behagelig oplevelse, Knirke tog det i stiv babyaarm, hun ikke så meget som gav et kny fra sig, og fik meget ros for hendes reflekser og at hun var så bevist om sig selv. Og så er hun utrolig stærk i ryggen, hun har lige fra hun var helt lille insisteret på at holde hovedet selv, fordi hun har gerne ville se ting, og hun er en baby der kigger meget insenst på alt og alle, jeg kan se i min mødre gruppe at de andre insistere ikke på så meget øjenkontakt, og holder den heller ikke så længe, som Knirke gør så det mente kiropraktoren at det kunne gøre at hun havde svært ved at få ro når vi skulle sove fordi hun fik så mange intryk ind. nå men hun var utrolig stærk i det øverste af ryggen af at holde hovedet, men det er jo nakken man skal bruge, så fordi at hovedet endte med at have en forkert stillinge når hun brugte ryggen til at holde det, så gav det et eller andet forkert, som jeg ikke lige kan huske hvad hun kaldte det, hun manipuleret let på hende og så fik vi en ny tid. Hun sagde også at hun kunne godt blive pylret eller sove resten af dagen hun sover, og har gjort det faktisk siden vi tog fra kiropraktoren kl 10.00 hun har lige spist og så faldt hen igen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala lu la lej |
|
|
Dejligt i havde en god oplevelse  håber det bliver helt godt for jer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa. |
|
|
Det var også fordi Merle var stærk og brugte sig for meget at vi var afsted! Dejligt at du også havde en god oplevelse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|