Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Give panodil til 3 årig
Forfatter: 
Dato:  09-02-2014 21:39

Hej,

Jeg må have inspiration/erfaringer til hvordan I giver jeres børn smertestillende. F er nærmest aldrig syg men vågede her til aften op med ondt (meget) i øret.

Jeg forsøgte at lokke en stikpille i ham men uden held dernæst en 1/2 panodil jeg knuste dækket med yoghurt. Det lykkedes heller ikke.

Jeg har forklaret det hjælper og jeg har sammenlignet med en af hestene der havde slået ben og fik medicin.

Nu sover han og jeg føler mig som en rimelig utilstrækkelig mor der ikke kan give sit barn smertestillende.

Han er lidt 3,5 år. Jeg synes han er stor til at holde han og give han stikpillen og en ske i munden mod hans vilje tror jeg vil blive kastet op.

Håber I kan hjælpe mig.

Kh. Mette

0
0
Svar på denne tråd

plejede
Forfatter: 
Dato:  09-02-2014 22:23

Dengang jeg var lille ;) fik jeg altid en pille, knust på en teske og så med sukker på.

Herefter et glas vand.

Min datter - på 6 år - sluger selv pillen.

Lillebror på 3 år er nem at få flydende medicin i (nu), men værre med pillen - husker dog kun en episode hvor vi har givet ham en smertestillende "uden recept" og her fik han den knust på en ske med sukker.

Han har fået meget recept-medicin i sit lille liv, og har tidligere været umulig at få det flydende i = det foregik ved tvang :(

Men vi har heldigvis fået vendt bøtten, så han nu gerne vil tage det flydende. Han får det i en af de der sprøjter.

Venlig hilsen Christina

Små fødder sætter dybe fodspor...

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

1
0
Svar på denne tråd

Flydende
Forfatter: 
Dato:  09-02-2014 22:25

Vi bruger flydende børnepanodil. Min ene datter elsker det. Den anden nægter at indtage noget som helst medicin, men sidst hun var syg, lykkedes det mig at overtale hende til at tage en skefuld af det flydende. Det var meget tæt på at komme retur. Retur kom penicillinen, da hun havde lungebetændelse sidste vinter - vi måtte opgive til sidst, og vi prøvede to slags flydende og en pilleform, som vi knuste og gav hende med is. Hun brækkede det hele op igen umiddelbart efter.

Men flydende panodil må være mit bedste bud. Min ældste datter får meget høj feber, når hun er syg, så vi har brugt den løsning, siden hun var lille.

mvh Stine

2
0
Svar på denne tråd

Panodil
Forfatter: 
Dato:  09-02-2014 22:27

Jeg er forresten også i tvivl om, om ikke 1/2 voksenpanodil er for meget til sådan en lille størrelse? Men jeg ved det ikke.

mvh Stine

0
0
Svar på denne tråd

Hvor meget
Forfatter: 
Dato:  09-02-2014 22:45

vejer han?

Panodil til børn doseres normalt med max. 50 mg pr. kg. legemsvægt i døgnet fordelt på 3-4 doser. Det svarer til, at et barn på 10 kg må få i alt 1 tablet i døgnet.

Her bruger vi stikpiller til den ene (hun kaster flydende op) og flydende eller stikpiller til den anden. Man troede tidligere, at stikpiller blev optaget bedre, men det har vist sig, at oral indtagelse er det bedste.

1
0
Svar på denne tråd

Fandt noget mere detaljeret
Forfatter: 
Dato:  09-02-2014 22:49

Fandt en mere detaljeret beskrivelse af doser til børn (flydende panodil, derfor mængder i ml). Bemærk, at det er så nemt, at man deler barnets vægt med 2, så har man antal ml, som må gives op til 4 gange i døgnet. ;)

Dosis afhænger af barnets vægt.
Børn må få 50 mg/kg/døgn fordelt på 3-4 doser. Dog ikke mere end 4000 mg dagligt.
Eksempler:
Et barn på 10 kg: 5 ml (120 mg) højst 4 gange dagligt.
Et barn på 20 kg: 10 ml (240 mg) højst 4 gange dagligt.
Et barn på 30 kg: 15 ml (360 mg) højst 4 gange dagligt eller 20 ml (480 mg) højst 3 gange dagligt.
Du må kun bruge Panodil Junior til børn under 2 år efter lægens anvisning.

0
0
Svar på denne tråd

Stikpiller
Forfatter: 
Dato:  10-02-2014 14:05

Lige et hint, stikpiller er til numsen, som jeg har læst det, giver du dem i munden, er det korrekt. Her bruger jeg flydende panodil og en lille engangssprøjte, det glider nemt og fint. Det samme gør jeg med hostesaft

Mor til den fantastiske prinsesse Isabella

Født 9. Maj 2011

0
0
Svar på denne tråd

smertestillende..
Forfatter: 
Dato:  10-02-2014 19:23

Vi bruger flydende Panodil, som han somregel gerne vil tage, hvis han kaster op, så har vi stikpiller i "reserve".

Det syns jeg sagtens jeg kan give, selvom han ikke er så samarbejdsvillig, og det er hurtigt overstået.

Flydende Panodil tager han nærmest selv...

Anne

0
0
Svar på denne tråd

smeltetabletter
Forfatter: 
Dato:  10-02-2014 21:57

Der findes smelte/tyggetabletter til de større børn. De er på 250mg og fås med banan eller jordbærsmag.

Pamol Flash (banan)

pinex smelt (jordbær)

dem bruger jeg til mine piger på 3 og 6år. De er for store til stikpiller, skal have alt for store mængder flydende panodil og kan ikke sluge piller (heller ikke knust i noget som helst)

Mor til Nova den 8/11-2007

og Vega den 7/5-2010

og Milo den 16/12-2011

Life is what happening while you´re busy making other things:-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider