Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Badste barselsgave?
Forfatter: 
Dato:  04-01-2014 20:38

For første gang i mit liv kan jeg skrive et indlæg på det her forum - ikke fordi jeg selv er gravid, men det er min bedste veninde.

Hun er 25 år og har termin om ca. 6 uger med sit første barn, en lille dreng.

Jeg er så heldig, at jeg er blevet udnævnt til "moster", for ingen af os har søstre, så det bliver hun også for mine børn i fremtiden.

Jeg har planer om at udtænke en genial barselsgave, som glæder - også gerne i lang tid!

Så eftersom min erfaring med småbørn er begrænset, så kommer I, kære kloge HN'er ind i billedet.

Hun og hendes kæreste har allerede alle de "store ting" klar, og mit budget er ikke ligefrem til at købe for tusindvis af kroner, men derfor vil jeg gerne købe noget, som "de slet ikke vidste, at de manglede".

Så derfor:

Hvad var den bedste (smarteste?) gave / anskaffelse for jer?

Hvad ville du / dit barn slet ikke kunne undvære i dag?

Alternativt må det gerne være noget, som glæder moderen mest og giver lidt ekstra overskud til hende. Børnepasning har jeg allerede stillet mig i kø til blandt de ivrige bedsteforældre (selvom der selvfølgelig nok går noget tid inden ) og hun sætter ikke rigtig pris på cremer/massage og den slags selvforkælelse.

Mit bedste bud (indtil videre) er en af de bløde sutteklude med bamsehoved/dyrehoved på.

På forhånd tusind tak for alle ideer :)

Mvh. Line

0
0
Svar på denne tråd

De tre Ser
Forfatter: 
Dato:  04-01-2014 21:02

Hvis du virkelig vil gøre det mest fantastiske for din veninde, hendes mand og barn, skynder du dig at give hende et hjemmekursus i smertefri fødsel... :)

Ellers giver du hende en strækvikle. At jeg fik øjnene op for at bære (GLEM DEN SATANS BABYBJØRN!!!!!!) har hjulpet os helt helt enormt i vores forældreskab... Den frihed det giver. Man kan stort set alt så. Barnevognen er en kæmpe begrænsning. Men en korrekt bæredims kan du tage dit barn med overalt. Og barnet elsker det. Strækviklen er god til en start da den kan bruges fra nyfødt.

Det er så fantastisk at bære. Helt tæt med sit lille barn, som et stort langt kram. Derfor er det og super godt for de små bebser. De har det som i maven og falder til ro... :)

Det var budene herfra :)

ps. Det sidste s er ikke noget du kan give, men samsovning ;)

1
0
Svar på denne tråd

Barselsgave
Forfatter: 
Dato:  04-01-2014 21:08
Tillykke med din kommende titel.

Jeg blev rigtig glad for en super lækker blød bamse med broderet navn. Den sover Frida med, og har gjort det lige siden hun fik den. Det er en personlig gave, som hun kan ha med sig hele livet. Selv har jeg ihvertfald stadig min sovebamse fra jeg var barn ;-)

Den kan købes på sjovbog.dk under dåbsgaver. Frida har hunden med lange ører, den koster 119 kr.

Stutteri Vica

Forsøger at avle Welsh Cobs... !

www.stutterivica.dk

Mor til Karla, der kom til verden d. 24 aug. 2010

Og lillesøster Frida, der meldte sin ankomst d. 22 sep. 2012

0
0
Svar på denne tråd

Giv...............
Forfatter: 
Dato:  05-01-2014 15:44

giv et godt råd.........

hun skal støvsuge, lillemand kan høre det, og når han er ude giver du mor en vikle han kan ligge i, mens mor stævsuger. Den lyd kender han, og falder til ro.

Venlig hilsen Stina.

Mor til de to charmetrolde

Lea og Louise.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-01-2014 20:08

Jeg synes også at en vikkel er en god ide, selv har jeg foretrukket sele udgaven, som hedder manduca, mest fordi den er meget hurtigere at tage på og sidder altid som den skal, vikkelen kan godt gi sig, eller være lidt for løs, man skal brugen den mange gange før at det er "let". Manducaen kan bruges fra fødsel.

Ellers prøv at se putteposen, sådan en har vi og det er kæmpe hit. Nu hvor knægten er 15 mdr, og ikke bruger den i autostolen, så er den i klapvognen.

Vi har også en kørepose....totalt hit.

ellers et flag ( evt george jensen) med indgravering, flot gave der følger hele livet.

mvh Anni

Mor til en pragtfuld pige.

og lillebror i fuld fart

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-01-2014 15:25

Jeg synes også en strikvikle er en super god ide, jeg har været virkelig glad for min. men de er til gengæld ikke helt billige.

En af de bedste barselsgaver jeg fik til min søn var faktisk en højdemåler, den hænger på hans værelse og bliver sikkert ved med det til han er over 1,60 (længere går den ikke til :) )og den bliver brugt jævnligt.

Hvis du i øvrigt gerne vil gøre noget for at forkæle din veninde når nu hun er blevet mor, så kunne du jo lave nogle lækre middagsretter og fryse ned til hende. Det er de færreste der har særlig meget overskud til at stå i køkkenet når de lige har fået deres første barn, og så er det jo en kæmpe luksus bare lige at skulle varme noget op. Der findes også mange kager og brød der er fryseegnede :)

Mvh. Louise O.P.

Medlem af Team Rocky Road - det mest stenede hold inden for distance

0
0
Svar på denne tråd

amme udstyr
Forfatter: 
Dato:  07-01-2014 14:39

http://www.bebeaulait.com

Sådan et ammeforklæde med tilhørende "bøvseklude" synes jeg er smart..

Mvh Hotbandit!

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak!
Forfatter: 
Dato:  07-01-2014 17:01

Tusind tak for de gode forslag! Så har jeg lidt at tænke over :)

Hvor er det skønt, at man altid kan regne med HN!

Jeg har allerede bestemt mig for at dukke op med færdige retter, bagværk og andet godt til fryseren, når fødslen er overstået, så de ikke skal tænke på det. Jeg bor desværre langt væk, så det er ikke noget, jeg kan gøre med jævne mellemrum, men lidt har også ret

Hvis der er nogen med flere ideer, så sig endelig til, for jeg har trods alt noget tid at løbe på endnu!

Mvh. Line

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider