Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

julegaver til 3-4 år
Forfatter: 
Dato:  05-12-2013 00:14

Jeg synes, at barylerne har meget... skrammel! En masse småting der ikke rigtig hænger sammen, og de plejer heller ikke at bruge deres legetøj på nogen speciel "autoriseret" måde ;-) Det de har størst glæde af, er Lego Duplo, som vi har riiiigeligt af.

Jeg kunne godt tænke mig at de til jul ønsker sig noget, der er lidt mere leg og kreativitet i. Noget de kan samle mere til over tid. Og noget der er lidt mere kram end skrammel.

De har selvfølgelig ønsker. Kathrine ønsker sig perler, glimmer og sølv - og en prinsessebil (som jeg har forstået det, behøver den ikke at være kathrine-size - den skal bare være lyserød!) Frederik ønsker sig "slåsselegetøj" (akkeja...)

Jeg tænker i flexitracks, brio togbane (eller bliver de for gamle til det lige om lidt?) til frederik, og kathrine elsker at sætte og nulre hår, så et eller andet frisør-sæt-agtigt - men kan man få det i en ordentlig kvalitet, og gerne så hun kan samle mere sammen til det med tiden?

Har I andre bud på godt legetøj, med mange legetimer i?

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  05-12-2013 11:32

Jeg skal lige sige at jeg ikke har børn, og jeg ved ikke om man stadig kan få den slags, men.....

Da jeg var barn havde min bror og jeg sådan en strøm-dims....... Udefra lignede det en flad æske, lidt på størrelse som et A4 ark

Inden i var der en folieplade og 2 ledninger med bananstik i enden.

Man kunne så få forskellige ark papir med huller i. Der var forskellige opgaver i flere sværhedsgrader og flere emner. Man lagde papiret på foliearket, og så svarede man på opgaven ved at sætte de 2 bananstik i hullerne. Hvis svaret var korrekt, så lyste en pære.

Jeg kan ikek huske om der var lyd.

De nemme (For de små) var det mest billede a la vendespil. De lidt sværrere skulle man koble 2 ord sammen eller ved de rigtig sværre, ord der var synonyme.

Jeg elskede det legetøj højt og brugte det meget.

VH Pernille

"Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)

I believe in dragons, good men and other fantacy creatures

Livet er for kort til at undgå Pernille

3
0
Svar på denne tråd

åhja det legetøj :)
Forfatter: 
Dato:  05-12-2013 13:08

Sebastian, der fylder 4 i februar har også mere legetøj end han kan overskue at bruge Synes det er svært at finde på gode ting han kan ønske sig.

Hans ven i BH har en Buzz Lightyear figur, så sådan en ønsker han sig også (og den får han så af mig og manden, sammen med en - uhh, jeg ved jeg kommer til at fortryde det - Zurg blaster, som kan skyde små bolde afsted)

Derudover ønsker han sig en tavle til at tegne på, en god bil der kører når man trækker den tilbage (synes virkeligt der findes mange skrammel-biler derude ) og så nogen spil der passer til hans aldersgruppe.

Vi har også Duplo en mas derhjemme - og han leger kun med det, hvis vi er med Brio trækker endnu mindre.

Overvejede et øjeblik i år om han er for ung til Playmobil, men det tror jeg måske han er. Det legede min bror og jeg ellers meget med som børn - Jeg havde rideskolen og hestene og han havde alt det andet :D

Men hvis biler er et hit hos jer, kunne flexitrax måske godt være et bud. Eller måske et godt garageanlæg, hvor han så kunne samle nogen flere biler til hen ad vejen?

mvh Maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

0
0
Svar på denne tråd

Brio...
Forfatter: 
Dato:  05-12-2013 14:40

Her er T 4 1/2. Ham og vennerne bruger stadig meget tid på brio togbanen. Når vi er hjemme hos fætteren på 7 år leger de to ofte brio togbane, men tror efterhånden kun fætteren leger med det når T er der.

Ellers har vi duplo og er begyndt at lege med lego.

Han ønsker sig en schleich ridderborg, samt ridder, drager etc...

Og en mase skrammel som vi prøver at begrænse ;)

0
0
Svar på denne tråd

mange tak...
Forfatter: 
Dato:  05-12-2013 18:33

Mange tak for jeres input. Så kom der da lidt på ønskesedlen :-)

Praxis, jeg kunne godt forestille mig, at man kan få den slags legetøj i dag... som en app til ipad måske ;-)

mvh. tina

Barylere rule!
2
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-12-2013 21:26

Adrian- som lige når at fylde tre inden jul ønsker sig kun

en rød gave.

han får flexitrack med spiderman

han har både brio og duplo togbaner og er meget glad for det

dyr og hegn er også vældig populær

tog generelt, han har en Thomas tog der kan sige noget.

traktore og gravmaskiner i forskellige størrelser, dog leger han mest med de mindste

postmand per

han får smølfer og smølfehus i gave, det er vel både til piger og drenge.

0
0
Svar på denne tråd

Simon er 3
Forfatter: 
Dato:  05-12-2013 21:48

Simon er 3 år og hans største ønske i år er: EN LILLE TEDDY!

Det er en figur til Postmand Per bilerne :)

Så den leder vi efter med lys og lygte!!

Elelrs her er det jo netop Postmand Per som virkelig er i højsæde!

Og ellers er Dublo virkelig også noget der bliver leget meget med; han har lige fået et piratskib f.eks.

Ellers læser han en del og tegner.

Eller biler i det hele taget.

Og Emmas ponyer og dukkehuse er også et hit (y)

På ønskesedlen står der:

• Bluser, skjorter, trøjer str. 98
  • Veste, pullover eller slipover str. 98
  • Bog: "Træk op bog, om flyvemaskiner" med modelfly og 3 baner
  • Sko str. 27
  • Pude med lys som slukker selv.
  • Tummy stuffers hund. Tøjdyr som "æder" legetøjet. Fætter BR 299kr.
  • Stræklagen str. voksen
  • Slips/Butterfly
  • Lego Dublo Luksus togsæt, model 10508 (699 kr. Bilka)
  • Lego Dublo pakker med Disneys "Flyvemaskinerne" (eks. Model 10510)
  • Seje biler fra "Hot Wheels"
  • Kids Pad (børne Ipad)
  • "Model bil" med en VW Beatle - altså i dén str. (ca. 30cm)
  • Lego Duplo bil transporter
  • Lego politistation og andet drenget
  • GeoMag (byg med magneter) gerne store sæt
  • STOR rutchebane til udendørs - 5 trin
  • Alderssvarende legesager/ting min. 3 år
  • Biler, lastbiler - gerne lyd/lys
  • Bog med Postmand Per (ikke "den store bog om ord")
  • Figur til postmand Per "Teddy Gormsen" str. 5-7cm, ham som kører lastbilen.
  • Find selv på...

Venlig hilsen Christina

Små fødder sætter dybe fodspor...

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd

ønsker
Forfatter: 
Dato:  06-12-2013 19:23

Her er min på 3½ helt vild med Brandmand Sam. Han har en del, men bruger det også virkelig meget- så til jul får han nogle af de ting til det, som han ønsker sig- dog sendt fra England, da man ikke kan finde det i DK.

Vi har lige hentet storebrors flexitracks ned fra loftet- og det er et kæmpe hit (både for storebror pg lillebror).

Min den store har haft flexitracks fra han var ca 4 år og leget rigtig meget med det. Det har også været rigtig godt til at lege med vennerne med. Han har så haft en periode på ½-1 år, hvor han ikke har gidet lege med det, så det har holdt pause på loftet. Men nu er det så i spil igen ;)

Vi har også flexitracks på mit arbejde (er pædagog) og her er selv de små på 1½ vilde med flexitracks.

Ellers har min den store været vild med playmobil og leget med det fra han var 3 år....

Men han har altid været en detalje-type, så han har kunne holde styr på playmobilet og været god til at lege nogle fantastiske rollelege med det.

Den yngste vil ikke få playmobil endnu.... han er ikke lige klar til alle de små dele, som man skal have styr på.

0
0
Svar på denne tråd

Min den store
Forfatter: 
Dato:  07-12-2013 19:53

på 2½ år ønsker sig My little pony og alt med prinsesser og så Hallo Kitty

Praxis: De findes stadig, min den store får nemlig sådan en i julegave af Farfar, da de lige har haft dem i netto til 70-80 kr

Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta

1
0
Svar på denne tråd

Praxis
Forfatter: 
Dato:  07-12-2013 21:56

Ja, sådan nogle spil har Emma - hele 3 styk af - hun gider dem bare ikke så de bliver nok sat til salg på et tidspunkt.

Men husker dem også fra min egen barndom, de var da så hyggelige (y)

Venlig hilsen Christina

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd

Gaver..
Forfatter: 
Dato:  08-12-2013 17:23

Storm har fødselsdag en uge før jul, så det er altid spændende at skulle finde gaver til ham..

I fødselsadagsgave får han et stort skib fra Jake og ønskeøens pirater, samt et sæt McQueen walkietalkies.

Julegave er der smølfe hus og smølfer samt et par nye biler til hans flexitrack..

Sille er godt nok 6 år, men hendes gaver er sylvanians hus, figurer og udstyr :)

De plejer hvert år at få ulidelig mange gaver, så vi køber ikke selv et helt værelse hvert år. De får de ting de ønsker sig mest :)

Mvh. Pernille.

Mor til rollingerne Storm og Sille.

0
0
Svar på denne tråd

Julegaver
Forfatter: 
Dato:  09-12-2013 06:07

Herhjemme er vi også total tom for ideer til julegaver til vores datter på 3,5. Hos os hitter dukker og legemsdel/køkkenet hvortil hun har mer end rigeligt til. Alt lige fra dukketøj til badekar har hun ligesom hun også har et legetøjsskøleskab fuld af legemad, gryder Potter og pander.

Perler, modelervoks mv får hun af bedsteforældrenes så det skal heller ikke være det. Overvejer sådan en tegne måtte hvor tuschere fyldes med vand og hvor børnene så kan ligge på gulvet og tegne på måtten med vandtuserne i forskellige farver. Men er endnunikke sikker. Ellers overvejer en tegnetavle med kridt, men den sviner noget så forfærdeligt og jeg har ladet mig fortælle at krittet er over alt og ikke bare lige er til at støvsuge op, men at det farver gulvet.

Men overvejer også playmobil prinsesse tingene. Min Nivå på fire har det sidste år haft rigtig stor glæde af playmobil så aldersmæssigt tror jeg at det rammer, men hvad med selve legetøjet. Det smarte er jo at de kan have glæde af det i lang tid undinfremtiden.

Desuden kan jeg anbefale sådan et par klodser fra bobles. De spændes på fødderne med velcro og barnet skal så gå rundt på dem. Herhjemme er de til stor fornøjelse og de styrker virkelig barnets balance. Mathilde fik den i advents pak af farmor sidste søndag og hun har haft dem på lige siden. Jeg tror ikke de er så dyre inforhold til de øvrige bobbles produkter og så er de lavet i samarbejde med muakelsvindsfonden.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-12-2013 18:31

Gitte Kirstine

"Give a girl the right shoes, an she can conquer the world."
Marilyn Monroe

1
0
Svar på denne tråd

tøseting
Forfatter: 
Dato:  13-12-2013 21:05

Godt så! Ønskesedlerne er klar, men der er stadig et par ting, der generer mig. På Frederiks står der for eksempel Flexi traxx og borg og riddere og monstre - ting, jeg tænker, der er mange timers leg i for ham, dels med at bygge, og dels fordi han allerede bruger dyr og biler meget.

Men kathrines er altså lidt flad. Hun ønsker sig prinsesseting, prinsessebiler og et prinsesseslot, men jeg har bare ikke set hende lege vanvittigt meget med sine dukker - de er vanvittigt populære, bevares, men hun er nået til at putte dem og slæbe rundt på dem, og nu er det gået temmelig meget i stå, fornemmer jeg. Jeg kan nok bare ikke se samme mængde timers leg i pige-ønskesedlen, som jeg kan på frederiks. Jeg har kig på barbie med lyserød bil, som hun sikkert ville elske, men måske ikke lege så meget med endnu?

Så faldt jeg over noget Belville lego, som bestod af et lyserødt slot og en masse andre lyserøde rædsler, som garantere kunne have taget kegler, og hvor jeg tænker, at der var der da noget at bygge videre på, men det var brugt, og det virker ikke som om det sælges fra nyt mere - og så er det jo lidt svært at bygge ovenpå? Desuden er jeg i tvivl, om det er lego eller duplo, duplo har vi RIGELIGT af, og måske er det lidt tidligt med lego til et par barylere, der er pænt fantasifulde, ikke ret forsigtige og dermed nok ret hurtigt vil miste temmeligt mange små dele.

Hvad tænker I? (Undskyld, jeg er frygteligt besværlig ;-))

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Hov forresten
Forfatter: 
Dato:  13-12-2013 21:08

Hov forresten. Jeg har ikke ladet barylerne plaske ret meget med maling, for det kan jeg simpelt hen ikke overskue i forhold til at undgå at det er over det hele. Men her den anden dag slog det mig, at jeg da skal have et par staffelier i kælderen, hvor det er hamrende ligemeget, om der er maling hist og pist.

Men jeg er helt blank på det der med maling. Hvad skal man brug til det?

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Lego Belville
Forfatter: 
Dato:  16-12-2013 21:56

Hej

Lego Belville laves så vidt jeg ved ikke mere.

Men mine unger har haft rigtigt meget af det og har brugt uendeligt mange timer på at lege med det - det kan så anbefales at de enten sidder med det på et trægulv eller et stykke kortluvet tæppe som er lige til at samle brikkerne sammen på igen ( der er mange små dimser)

Til piger hedder det nu Lego Friends som er knap så lyserødt

kan udvides i en uendelighed og kombineres med almindeligt lego.

Jeg synes det er pengene værd set i forhold til alt muligt andet bras man kan finde.

Derudover er der jo også Playmobil som også bare holder

Hilsen Anne

nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd

Åh ja...
Forfatter: 
Dato:  16-12-2013 22:19

Jeg kiggede faktisk på tøselego her den anden dag. Hvor er det KEDELIGT! Altså der er hundesalon og rideskole og skole og alle mulige andre ting, som vi kender. Nææææh drengelego - det er MEGET sjovere :-) *suk*

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

mht. maling
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 19:16

Med hensyn til maling og svineri kan man tage en (god kvalitet) gennemsigtig pose og hælde et par farver maling ned i, ikke for meget!

Så lukke man posen forsvarligt, uden (for meget) luft i og herefter taper man den fast på vinduet.

Så kan barnet "fingermale" alt det det vil uden at få beskidte fingre og uden malingen kommer ud over det hele (y)

Lyset fra vinduet giver et sjovt skær i malingen og kaber sjove farvenuanset.

Posen bør/kan holde en uges til - alt med måde.

Det kræver naturligvis at ungen ikke sætter neglene i og river :D Men bare trykker rundt på malingen :P

Mht, lego og prinsesser, så findes Belville rigtig nok ikke mere.

Til gengæld kan man købe disney prinsesserne i Duplo, men det er ikke lige frem hjernevrider leg dé æsker indbyder til. Ret sparsommeligt i det sortiment efter min mening.

Til gengæld har Play Mobil lanceret et "tøse-sortiment" med feer, prinsesser og fine slotte - eks.:

s.cdon.com/media-dynamic/images/ product//toy/toys/image2/ playmobil_prinsessa_kristallslottet- 25157088-123837757-.jpg

Det er nyt og der kan tilkøbes. (y)

Venlig hilsen Christina

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd

Forklaring
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 19:17

Her kan du se hvad jeg mener mht. det med at male på vinduet uden af svine :D

www.laughingkidslearn.com/2013/07/ mess-free-painting-with-kids.html

Venlig hilsen Christina

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd

Fedt Christina!
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 19:41

Både Playmobil-ideen og male-ideen - tak for begge! :-)

Jeg har et lille spørgsmål til playmobilet, men det er nok fordi jeg er en legetøjs-idiot ;-) Hvorfor er det sjovt??

Jeg har i øvrigt købt et færdig-sæt i Aldi med staffeli, et par lærreder, pensler og nogle små tuber maling. Så kan vi starte der og se, hvor det fører hen - jeg synes som regel, det er sådan, at når man først kommer i gang med tingene, så bliver det mere tydeligt, hvad man mangler :-)

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Fantasi
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 20:24

Ved ikke hvorfor Play Mobil er sjovt?

Du sagde bare at den bette pige ønskede sig prinsesse dit og dat men at det du fandt i Lego/duplo var for kedeligt = jeg gav en ide (y)

Sjovt? Vel fordi det sætter fantasien igang: hvad skal feerne/prinsesserne finde på idag; nyt tøj, ride en tur, flygte fra heksen, snakke med veninderne eller bare.....

Emma får masser af ideer og fantasi igang med sit Lego Friends i hvert faldog My little pony - og Simon ligeså med sit Duplo McQueen og piratskib :)

Jeg selv legede også vildt med mine My little Pony; sikke de teselskaber og familie-dilemmaer de har været igennem efterhånden :P

Venlig hilsen Christina

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd

Christina..
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 20:40

Det er nok bare mig, der ikke forstår det. Da jeg var barn, læste jeg bøger og brugte hele dage på at bygge raketter i lego, hvorefter min bror jeg og tog hver vores og SMADREDE dem imod hinanden for at se, hvilken der holdt, that's it - ja altså, det er hvad jeg husker Der er ingen erindringer om feer, der drikker te eller snakker med veninder eller flygter fra hekse... måske også derfor, jeg synes, at barylernes fantasi og kreativitet er så fascinerende :-)

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

forskellighed
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 20:47

hehe, der er jo forskellighed på os alle :D

Når jeg var alene eller med veninder/min lillesøster var de barbiedukker, my little pony m.v. som lavede ting og sager; handlede, snakkede, legede, teselskab, udflugter osv osv.

Da jeg havde min storebror legede vi en del vildere :D

Vi legede "krig" i noge huse der ved at blive bygget f.eks.: så fik vi hver 10 små jordkugler og så sneg vi os rundt i husene og pløkkede hinanden ned

Eller vi spillede spil og læste.

Når jeg var alene var det også meget læsning eller at tegne, hold op hvor jeg tegnede da jeg var yngre - tror de gamle blev trætte af at modtage den ene tegning af en hest efter den anden

Emma og Simon er ret lig mig i min barneleg; Emma tegner også meget.

Og ellers fordyber de sig så i deres ponyer/biler.

Simon er jo Postmand Per fan,så der bliver delt en del pakker ud blandt vennerne og der bliver kørt med biler generelt eller skudt pirater i Duplo eller bygget huse til politiet eller zoo dyrene :)

Venlig hilsen Christina

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 21:22

Christina, du er altså ret inspirrende :-) Jeg tror, at jeg skal finde en "verden" - det bliver jo nok lego eller playmobil - hvor der er mange muligheder for tilføjelser. Så barylerne har noget, de kan lege sammen med, men de har hver deres ting. Og så der også kan købes til efter interesser - så der er noget med pirater og noget med nogle slotte - hvem ved om ikke piratere overfalder slottet en dag??

mvh. tina

Barylere rule!
1
0
Svar på denne tråd

Playmobil
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 22:04

Lige i den alder barylerne har nu, så tænker jeg, at playmobil er bedre end LEGO friends. Mon ikke, det vil ligge skilt ad hele tiden? Karla fik en pleymobil hestestald til sin fødselsdag, og det leger hun godt med - og Sofia kan være med uden at splitte noget ad :-)

Jeg tænker (og undskyld, det er bestemt ikke for at fornærme dig), at du måske tænker for meget over de gaver. Sofia får en skrækkelig hund, som kan gå i en snor og gø - skrammel, skrammel - men jeg ved, at hun bliver lykkelig, når hun pakker den op. Jeg synes, de leger ufattelig meget med det legetøj, som jeg kalder skrammel ;-)

Men ellers så leger mine rigtig meget med pet Shops figurer. De kan bruges både sammen med en masse andet legetøj og alene. Mange af mine elever på skolen legede også vildt meget med det, da de var yngre. (Og måske lidt endnu, men det vil de sikkert ikke indrømme :-)). Jeg har købt en masse brugt sammen med et hus. Huset brugte de dog aldrig, så det er sendt videre, men figurerne og det medfølgende skrammel leger de begge meget med.

Modellervoks er vores mest kreative indslag, men ellers holder de også af at lime ting fast på papir. Vi maler bare med vandfarver, det er nemt. Jo, og så har vi Shanes juleboks fra sidste år, som jeg har købt billigt. Vi er ikke kommet længere end til at male toiletruller og lime fjer osv. på, men det er et kæmpe hit. Jeg er dog nødt til at hjælpe med at lime, de kan ikke selv styre limpistolen.

mvh Stine

0
0
Svar på denne tråd

Haha Stine...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 22:21

Hvis du skal fornærme mig, så skal du altså prøve lidt hårdere :-)

Sagen er, at jeg netop har næsten-bortgivet fire flytterkasser plus det løse med legetøj. Det eneste det blev brugt til, var at hive det hele ud fra kasserne, hvorefter vi kunne skændes om hvem der skulle rydde det op. (Eller jeg kunne bare gør det... selv... hver dag... hvilket altså begyndte at irritere mig en kende efter et stykke tid)

Nu har de virkelig tæt på igenting. Et par dukker, nogle biler, et par af de der åndssvage marsvin, og et par dukkevogne - og det eneste de rigtigt laver, det er alligevel at bygge huler med møblerne og kasserne og tæpperne (ligesom de også gjorde, før jeg gav alt legetøjet væk - nok en væsentlig årsag til roderiet, legetøjet skulle jo ud for at de kunne bruge kasserne ;-)) Og så at tegne, klippe og klistre.

Så jeg kunne jo rigtig godt tænke mig, at de fik noget legetøj med en øh... "legeværdi", der går ud over "hurra, vi fik sådan en, og nu kan den hives ud af kasserne og ligge der og flyde" - hvis du forstår, hvad jeg mener ;-) Også med tanke på, at barylerne faktisk kun får gaver af mig og et sæt bedsteforældre, og min økonomi er altså ikke ret fantastisk, så jeg vil gerne undgå at smide alt for meget ud, for at købe noget nyt og så smide det ud... :-)

Nå, men jeg forstår nu godt din pointe, og med den i baghovedet bliver kathrines sidste gave nok en dødssyg barbie i en dødssyg bil. Fordi hun ønsker sig en prinsessebil. Så kan jeg jo altid give den væk om et halvt års tid igen...:-)

Den der Shanes kasse læste jeg godt nævnt et sted. Er der sådan ligesom faste ting i den - som i at der er et færdigt produkt, hvis man bruger den og den og den? Hvis ja, ved du om man stadig kan købe dem eller om det var sidste års ting?

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Shanes
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 22:42

Der er en ny boks fra Shane i år, men den koster jo en formue.

Men altså i den fra sidste år er der 24 låger, man kan åbne, og i hver låge er der en ide til en figur, man kan lave. Der er også en bog med en historie til hver dag, men bogen er for svær for Sofia, så vi læser den ikke. Der er en liste over ting, man selv skal samle som fx kapsler, æggebakker og toiletruller, og så er resten af remedierne med i kufferten.

Mine unger vil ikke lave de ting på billederne, de finder selv på noget. Egentlig kan man jo bare selv købe en sjov kuffert og så putte noget i. Der er piberensere, maling, fjer, perler, glasperler og lidt andet godt. Hvis man går i sådan en 10'er butik eller søstrene Grene, kan man jo få det hele noget billigere end i Panduro, hvor kufferten her er fra. Jeg fik den tilbudt til 40 kr, men fremover tror jeg da bare, jeg selv fylder den op, med mindre jeg skulle være så heldig at få den så billigt igen.

Mht. legetøj som roder og ikke bliver leget med, så tror jeg, at langt de fleste forældre kan nikke genkendende til det. Man har sådan en forestilling om, at de kære børn sidder fordybet i timevis, mens man selv lige får ordnet en hel masse inkl. middagslur, men snydt blev man ;-) Jeg tror dog, du har ret i princippet "lidt er godt". Mine leger mest sammen, og så bliver legetøjet sekundært. Somme tider er det med, men ikke altid i den form, det var tiltænkt. De er stadig meget små, og selv om de leger meget "så-sagde-du"-leg med fx Barbie, så har de også svært ved at fastholde interessen vildt længe og springer så til noget nyt - uden at rydde op :-)

Barbiebilen er da i øvrigt en fin ide.

mvh Stine

0
0
Svar på denne tråd

krea-mødre...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2013 23:31

Hahaha Stine, problemet er, at vi er nogle mødre, der ikke er ret krea-agtige, og vi skal lige lære det først. Så tror jeg, at sådan en kasse er guld værd - men jeg er nu også ret overbevist om, at barylerne ville lave deres eget. Det er egentlig rart at høre om andre børn, der ikke gider at lave det, der er meningen de skal lave :-)

Og ja, året efter er det nok lettere at fylde rummene selv :-) Jeg har i år gået uden om chokolade-julekalendere og købt nogen med (mere!) skrammel i. De er faktisk ret ok, men jeg tænker, at der da ville være meget mere sjov i en med piberensere og fjer og den slags... Det tror jeg, vi satser på næste år! Kan være de kan købes billigt her i januar :-)

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  18-12-2013 16:00

Apropos det med at børn ikke altid leger med tingene, som det er ment:

Jeg har en bror der er 3½ år yngrer end mig.

Da jeg var 3-4 år fik jeg en rød dukkevogn i træ, som jeg elskede højt. Og puttede mine dukker i, og kørte lidt rundt med.

Da min bror så blev 2-3 år ville han oxo lege med dukkevognen. Men han skulle i hvertfald ikke lege med dukker.

Så han redte op og puttede sine biler, med dyne over og så kørte han rundt med dem

VH Pernille

0
0
Svar på denne tråd

kreativ
Forfatter: 
Dato:  18-12-2013 18:50

Mange tak - men din egen inspiration er heller ikke langt væk :)

Du er jo allerede ved at få plyndret prinsesseslottet af pirater

Jeg kan forresten også huske at vi legede utrolig meget med biler! Min mor havde sådan et biltæppe du ved, med huse og veje (fåes i alle mulige tæppeforretninger mv.) hold da op de familier der har boet der, biler som har besøgt hianden, kørt galt, tanket, røvet, gået i stykker eller handlet ind ;D

Emma og Simon har arvet det nøjagtig samme biltæppe, ren nostalgi og det har også bragt lykke.

Jeg har sidenhen tegnet en bilbane på bagsiden til postmand per bilerne - de er jo for store til at køre på den rigtige side.

Så dén tegning har gjort stor glæde, der er også tegnet togskinner til toget og landeplads til helikopteren :P

Her kan biltæppet ses:

Billede

Og her er min hjemmelavede bilbane til postmand per, kan ikke sætte billedet ind? Men her er link:

scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos- prn1/ 546919_102019663228578...1112_n.jpg

Venlig hilsen Christina

*Klik klik*

0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  18-12-2013 19:01

Christina: Min bror havde oxo sådan et tæppe. Jeg brugte det til mine bondegårdsdyr.

Vejene var stier, ridestier osv mens husene og haver osv var folde.

Jeg fik engang sådan en lille trelænget bondegård hvor man kunne løfte tagene af, men der var slet ikke plads til dyrene i stalden. Både på grund af størrelsen af dyrene og manglende plads.

I stedet havde jeg nogen gamle vin-trækasser, som jeg havde tegnet bokse, båse og spildtov ind. Med markering af døre og vand og hø.

Det var mit kæreste eje. Desværre havde jeg indbrud i mit kælderrum for år siden og mistede alle køer, grise, fugle osv....... har kun enkelte mennesker og alle hestene tilbage.

Det gør mig stadig ked at tænke på de manglende dele

Hestebokse til barbies (Jeg havde nu Daisy-dukkerne ) heste var bøger sat på højkant.

VH Pernille

0
0
Svar på denne tråd

åh ja hvad
Forfatter: 
Dato:  18-12-2013 21:58

Åh ja hvad jeg ikke har syet af dækkenet og gamacher, sadelunderlag og andre ting til barbieheste og andre små heste :D

Også papirdækkenet var et hit (y) :P

Super ærgerligt at det blev stjålet - da også noget underligt noget at tage??

Simon har den der 3 længede bondegård med opløftelige tage nu, den bliver der også leget med, med de Schleich dyr de nu engang har :)

Mht. lego, så syntes jeg at Simon er lidt for lille til det endnu. Han fik en skraldebil i fødselsdagsgave, men jeg laver ikke andet end at samle den - her er Emma bedre, hendes Friends går ikke sådan i stykker og ellers kan hun langt hen af vejen selv bygge det igen.

Venlig hilsen Christina

*Klik klik*

1
0
Svar på denne tråd

Bobles!!!
Forfatter: 
Dato:  19-12-2013 08:27

Mine piger har alverdens skrammel; playmobil (ok, det bruger Liva på 6 år faktisk en hel del, men det er hun først startet på i år), Lego Friends, Duplo, Little People, alle mulige plastic sager, legemad osv.

Jeg kan konstatere, at det eneste der rent faktisk leges med DAGLIGT er dukker (Maja ønsker sig udelukkende dukker og dukketing, hun er knap 3 år) og så BOBLES.

Bobles er møgdyre og ser ikke ud af meget. Men hold nu op, hvor kan der gå lang tid med at tumle rundt på dem. I takt med de får flere bliver det naturligvis sjovere.

De laver baner, øver balance, vipper, bygger tårne, bygger huler med tæpper over, bygger stole osv. Måske hjælper det, at jeg synes Bobles er pæne nok til at kunne stå i stuen, hvor der er god gulvplads at udfolde sig på.

Sætter man så Lille Nørd i cd afspilleren, så kan de virkelig få fede lege i gang!

En lille bonus er så, at mor her en gang imellem kan få lov at læse lidt i sofaen, mens ungerne underholder sig selv ;-D Enhver med små krudtugler ved, hvor sjælden en luksus det er

De har krokodillen, elefanten, uglen, kyllingen, skildpadden og donut'en.

I julegave får Liva den store panda og Maja får tumlebrættet.

Fedt, når oldeforældrene giver os penge til julegaver, så der kan blive til lidt mere!

Dejligt welsh mountain hoppeføl fra 2013 sælges

Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider