Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Studerne med lille barn
Forfatter: 
Dato:  23-11-2013 10:29

Hej

Jeg har valgt at kaste mig over studierne og få mig en uddannelse :)

vi har jo så en lille dreng på snart 1½ år, jeg starter hf til januar.

Jeg har hørt meget forskelligt om det at have børn og studere, umildbart passer det mig fint, jeg tager nogle enkelt fag, så har ca 23 timer om ugen, hvilet betyder lillemanden slipper for at være i vuggestue 8 timer dagligt.

Så alt i alt lyder det hele fint, men kan det løbe rundt på su og barn? hvad med lektier er der egentlig mange af dem? og hvordan med de andre i "klassen" passer jeg overhovedet ind.

Og et par side spørgsmål, kan man på på barsel når man studere? og i såfald hvor længe? og får man almindelig su undervejs?

Ja en masse tanker og spørgsmål, så har du erfaring med at studere og have barn? passede du ind socialt, var det svært på su? osv osv.

del gerne alt det du vil :)

Den bedste dag i mit liv var da jeg fik grønt lys til at ride igen :-)

Har nu fået helpart på den skønneste og mest vidunderlige hoppe :) <3

Blev mor den 28/08-12 til den smukkeste dreng <3

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-11-2013 12:15

Jeg var på su fra barnet var 1 år og så til i sommers hvor han var 2,5. Jeg skal starte igen til februar, hvor han er 3år

han blev afleveret ca 7.15 de fleste dage og hentet mellem 15 og 16alt efter hvornår jeg havde fri.

jeg er alene med ham, så ofte lavede jeg lektier eller fik ordnet lidt i hjemmet de dage jeg havde tidlig fri, for det kunne godt knibe lidt at nå det hele om aftenen, og især også hvis jeg havde afleveringer ved siden af.

ved ikke hvordan jeres økonomi er, da jeg er alene får jeg dobbelt SU.

de halvandet år jeg læste, var HF enkeltfag.

Til februar skal jeg læse til socialrådgiver, og det bliver hårdere.. Især fordi jeg også får 1,5 timers transport hver vej.

1
0
Svar på denne tråd

tra la la lalulalej
Forfatter: 
Dato:  23-11-2013 20:38

okay tak for svar :)

Jeg skal også læse enkelt fag, vi har regnet på det og det ser ud til at kunne løbe rundt :)

0
0
Svar på denne tråd

Studerende
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 07:52

Hejsa

Jeg er studerende med barn og venter nr. 2, jeg har dog ingen erfaring med SU og barn, da jeg er på relvalidering. Men for mig passer det helt fint, der er en del lektier og studiegruppe arbejde, og har ca 20 timer på seminariet, men prøver og planlægge så jeg laver lektier og opgaver de dage hvor jeg ikke har timer eller inden jeg henter datteren. For mig giver det en helt anden frihed og flexibilitet, end hvis jeg havde været i job., men der er jo selvfølgelig mindre penge og gøre godt med, det er klart.

Jeg ved at du får noget xtra SU med barn og de har også ret til barsel som studerende.

Mvh. SØs

1
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 08:39

Jeg læser nu til sygeplejerske og skulle gerne være færdig i januar 2015. Jeg har to børn. En pige på 4 og en dreng på 2. Nummer to har jeg fået under uddannelse. Fordi jeg bor sammen med børnenes far kan jeg ikke få ekstra i SU, men jeg kan låne ekstra, men jeg har valgt slet ikke at tage lån. Når man går på barsel får man 12 ekstra SU klip, som du kan bruge som du vil. Du kan vælge at holde barsel i de 12 måneder og så får du udbetalt det du ellers ville få i SU eller du kan studere samtidig og du får mulighed for at få udbetalt dobbelt SU.

Mht. tiden er det fleksibelt, men det kræver disciplin. Nu har jeg så en del flere timer om ugen end du kommer til at få, men jeg har oftest senest fri kl. 15 og ofte før. Desuden har jeg en ugentlig studiedag. Jeg henter altid børnene når jeg har fri, så vi har masser af tid sammen og så læser jeg om aftenen. Det kræver selvfølgelig at man gør det nemt for sig selv, så der ikke er for mange praktiske opgaver til hverdag.

I eksamens perioder eller når man skal aflevere opgave kan det være lidt stressende, men det går jo alligevel. Og på hf er den slags nok lidt mere fordelt, så arbejdsniveauet er ca. det samme hele tiden.

Mht. økonomi så løber det da rundt. Vi kan betale de ting vi skal, men det kræver at vi har styr på madbudgetet og ikke bruger flere penge end vi har. (det lyder ret logiks, ik'? ;) ) Jeg kan forestille mig at det er hårdt at gå fra almindelig indkomst til SU. Det hele kommer selvfølgelig an på hvad man har af faste udgifter. Men vi har stor landejendom, mange dyr deribland også et par heste. Vi lever ikke luksus, men vi har det rigtig godt og er blevet gode til at spare.

Det sociale tror jeg ikke du skal bekymre dig om. Det skal nok gå. Man er selvfølgelig ikke så fleksibel ift. gruppearbejde m.m. når man har børn, men det kan de fleste nu godt forstå.

Spring ud i det! ;) Det kan sagtens lade sig gøre både økonomisk, tidsmæssigt osv.

1
0
Svar på denne tråd

tra la la lalulalej
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 10:43

tak for jeres tilbagmeldinger, det giver blod på tanden :)

Fedt man kan gå på barsel :D det er jeg glad for, jeg er nok bare lidt nervøs for dt hele :-/

0
0
Svar på denne tråd

Jeg studerer
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 11:22

og er alene med mit barn, det fungerer fint.

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-11-2013 13:20

Ang. Om man passer ind så tror jeg ikke det bliver noget problem. På Mine hold spændte alderen imellem 18 og 40'erne. Nogle havde små børn andre store, de fleste ingen. Nogle var enlige, andre var i forhold/ gift. Tror jeg var den ældste med så lille et barn

fik nogle gode venskaber derinde på kryds og tværs med alderen.

0
0
Svar på denne tråd

Ja her....
Forfatter: 
Dato:  25-11-2013 09:33

Jeg begyndte på seminariet da børnene var hhv 2 og 3 år ( er alene med dem ). Blev færdig som pædagog i 2011 og begyndte så på Metropol i 2012 - hvor jeg nu læser til socialrådgiver. ( og børnene er 7 og 9 ).

Syntes det det giver en kæmpe frihed og fleksibilitet. Man har tidligt fri, kan blive hjemme når de er syge etc. Men ja så er mange aftenener gået med at læse..

1
0
Svar på denne tråd

tra la la lalulalej
Forfatter: 
Dato:  25-11-2013 20:57

mange tak for jeres svar :)

Det lyder jo rigtig godt, i giver blod på tanden ;)

jeg er ihvertfald spændt

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider