|
|
| Hvad tid putter I... |
|
|
..Jeres børn ? Og hvor gamle er de ? Vækkes de om morgenen eller vågner de selv ? Mvh Juliette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puttetid ... |
|
|
Malucca (1 år) Puttes ca kl 19,30, Mikkeline (3 år) puttes ca 20,30 .. Begge piger kan sove til ca kl 8, Mikkeline vågner dog ofte ved 7 tiden hvorimod Malucca ind i mellem må vækkes lidt over 8 så vi kan komme afsted til tiden ... Mikkeline sover ikke til middag, Malucca sover efter behov hvilket er mellem 1 og 3 timer ... Jeg er butiksansat, derfor kan de sove længe og derfor puttes de relativt sent så jeg også kan nå at se dem om aftenen 
ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions? Stengers Maskinservice- reperation af alle former for biler, maskiner og alt i svejseopgaver-værkstedet der har åbent når du har tid! Ring 24656668
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Qwerty |
|
|
Sallie puttes mellem 19 og 20. Hun vågner af sig selv mellem 6 og 6.30. Hun har ikke sovet middagslur siden hun var 3 år og en sjat. Hun er fyldte 4 i juni.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så er det nogenlunde |
|
|
det samme som os kan jeg høre.
Vores drenge puttes ca. kl. 20.00 hver dag (så vi har god tid om aftenen til at hygge os og slappe af sammen) og så skal de senest op kl 7.30/8.00, men som regel vågner de selv ca. 7/7.30. Så spiser vi dejlig morgenmad sammen, de ser sommetider lidt tegnefilm i fjernsynet eller leget med togbane. De afleveres så kl. 9 de fleste dage - få dage kl. 8.30. Den yngste sover 2-3 timers lur hver dag, den ældste ingen lur. Blev lige i tvivl om det var for sent i den alder (de er hhv. 2,5 og 4 år) men det fungerer fantastisk og vi har gode timer både morgen, eftermiddag og aften med vores drenge.
Mvh Juliette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890 |
|
|
Mine er 2 og 4, når de kan sove til de selv vågner puttes de ca 19.30, men før godnat historie mm, så sover de først omkring kl 20. Så vågner de af sig selv ved 6 tiden, hvis de sover længe så er det 6.30.. (2 forældre som er b mennesker har lavet et meget effektivt A menneske - gab) De dage hvir jeg er nødt til at vække dem 5.30, putter jeg dem 18.45, men jeg er også altid nødt til at være lidt tidligere ude, fordi de ikke lægger sig til at sove med det samme 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puttetid |
|
|
Puttes 19.15/19.30 sover ca. 20.00 op igen kl. 6.30 (7.00).
Sorry The lifestyle you orderd is currently out of stock.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| anderleded |
|
|
Vi skiller os - åbenbart - ud. Vores puttes mellem 18:30 og 19:30 - de er hhv. 6 og 3 år gamle. Simon på 3 sover stadig til middag, men skal til at stoppe med det nu hvor han skal i børnehave - kan også mærke han ikke har brug for den mere. (bliver 3 til oktober). De bliver vækket kl. 06:00 - 06:30. I weekenderne og fredag er de oppe til 21-22 tiden nogen gange senere. Emma vågner ved 8-9 tiden dagen efter og Simon ved 10-11 tiden, ingen middagslur i weekenderne.
Venlig hilsen Christina
Små fødder sætter dybe fodspor... POSTMAND PER tilbehør sælges eller BYTTES til andet. Jeg har (stort) lokomotiv og ladbil. Mangler f.eks. Politibil, helikopter og diverse huse/b ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sent .... |
|
|
Har også ofte tænkt at vores unger blev puttet sent i forhold til andre vi kender med jævnaldrende ... Men forskellen er jo så også at vores unger kan sove til kl 8 hvor andres skal op 5,30/6,00 .. Og ser man på søvnbehov, ja så er alle unger nævnt i denne tråd jo dækket fint ind jvf deres alder ... ... Føler mig ret priviligeret at jeg har tid til at hygge flere timer med mine unger både morgen og aften ... 
ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions? Stengers Maskinservice- reperation af alle former for biler, maskiner og alt i svejseopgaver-værkstedet der har åbent når du har tid! Ring 24656668
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| puttetid |
|
|
Herhjemme bliver børnene på 1 & 3 år puttet mellem kl 19 og 19.30. Den lille er helt færdig når klokken er 19, den store kan godt holde lidt længere.
Frida sover stadig to lure om dagen, en time til formiddag og mellem 2 og 3 til eftermiddag.
Karla sover sjældent efter hun er startet i børnehave.
Når jeg skal på arbejde, så bliver de vækket ca kl. 6.20. Heldigvis har jeg også hverdags fridage, så der får de lov at sove til de selv vågner. Gerne alt imellem kl. 6.30 og 8.30
Stutteri Vica Forsøger at avle Welsh Cobs... ! www.stutterivica.dk Mor til Karla, der kom til verden d. 24 aug. 2010 Og lillesøster Frida, der meldte sin ankomst d. 22 sep. 2012
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nå, så er vi vist meget atypiske herhjemme. Vi putter senest kl. 19 i hverdagene, ved 20-tiden fredag og lørdag. I hverdagene vækker vi dem kl. 6.00 (og det er med hiv og sving, de er meget trætte - især den store). I weekenden sover de til de vågner. Hvilket som regel er kl 6.00, så hvorfor de er så trætte om morgenen i hverdagene er mig en kilde til evig undren. Hvis de sover længe, hedder den max. 7.30... Den lille sover stadig til middag, alt mellem tre kvarter og tre timer. Den store er i øvrigt 7, og den lille 4 1/2.
Kh Maria Mor til Kathrine 24.08.06 Og Frederik 22.03.09 "Nu rolig. Livet er blot et eksperiment. Man har før hørt om mislykkede eksperimenter." -Dan Turéll.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her sover vi længe |
|
|
Vores dejlige dreng er 2 1/2 år, i hverdagen bliver han puttet kl 19.30 og vågner cirka kl 7.45 - 8. I weekenderne er vi ikke så hys med hvornår han kommer i seng, det kommer an på hvor træt han er. I weekender sover han nogen dage til kl 9, skønt. Han sover stadig til middag, cirka 2 timer..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TUmle tum |
|
|
her bliver alle over en kant puttet kl 20. Dog må den store gerne se lidt tv før hun skal sove, hun er så også lige om lidt 13, men pga en hjerneskade har hun et stort søvnbehov. Så det er ikke hele natten men det ved hun godt. Knægten som bliver 9 lige til januar, kunne snildt holde sig vågen til midnat hvis han fik lov, men da han er b menneske og træ om morgene, så er det kl 20. Vi står op mellem 6.15 og 6.30 i weekenderne er det stadig over en kam, der har vi så mandens delebørn også, og det er faktisk pga dem at de kommer i seng mellem 20 og 20.30 da den store er super A- menneske og uanset hvornår han kommer i seng, så er han bare oppe kl meget tidlig, og får hevet resten af banden op, så for vi ikke har sure, ugidelige trætte unger så kommer alle i seng på samme tid, men samme regler den store må gerne hygge på værelset hvis det er stille pga hun er 4 og 8 år ældre end de andre unger. Men dem på snart 9 og ham på 5 der er det samme tid. Og hun har som den eneste mulighed for at sove lidt længere i weekenderne da drengene har forbud mod at gå på hendes værelse lidt privat liv skal hun have nu hun snart er teenager. Selv om de tit liiiige skal se om hun er vågen alligevel 
Vi gør som vi plejer, og det fungere fint 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| omvendt... |
| Forfatter:  |
taina |
| Dato:  |
12-09-2013 23:22 |
|
Da barylerne var to år, blev de puttet ved 20-21- tiden og stod op omkring klokken 7. Middagslur på 1-3 timer efter behov. Nu hvor de er tre år, ligger de i sengen helst lidt før klokken 18, så de sover ikke alt for meget efter 18. Og de står op omkring klokken 7. Jeg har altid rystet lidt på hovedet over dem, der absolut skulle have deres børn så tidligt i seng. Man vil da gerne have lidt ud af dem?? Jeg har forsøgt at få børnehaven til at bakke op omkring fortsat middagssøvn, men forgæves. Det bliver, når de er "trætte". Hvilket typisk betyder, at de dage, hvor de er overtrætte, kommer de ikke til at sove, og så er de HELT ødelagte resten af dagen. Så for at få en smule stabilitet i det, sover de altså hjemme, og det er tidligt om aftenen. mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine piger |
|
|
den store (26 måneder) bliver normalt puttet ca kl 20.. tager alt fra 30 til 90 min før hun sover.. hun vågner ca kl 8 om morgenen og sover de fleste dage til middag ca 2 timer.. den lille er kun 16 uger så ikke så meget fast endnu, hun bestemmer helt selv 
Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sengetider |
|
|
Mine unger er henholdsvis 1,5 år og 4,5 år, de deler værelse og kommer derfor i seng samtidig, i hverdagene altid mellem kl. 19.15-19.30 og så skal der lige læses godnathistorie og puttes lidt, så de sover typisk omkring kl 20.00. De vækkes om morgenen ca. kl 07-07.15 og vi hygger og har god tid til de afleveres kl. 09.00 (jeg er så pt. også hjemmegående, men skal snart i job og så må vi tage den derfra) Fredag+lørdag får de lov at være oppe til omkring kl. 20.00 og så sover de gerne til omkring kl. 08-09 næste morgen  Den lille sover ca. 1-3 timers middagslur, også i weekenderne.
Michelle Mor til: Lucas Emil d. 24 feb. 2009, 4180 gram og 54 cm Smilla Emilie d. 10 jan. 2012, 3580 gram og 52 cm
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor er der |
|
|
nogen, der er heldige  Jeg er sygeplejerske, og møder på afdelingen kl. 7, så jeg tør slet ikke tænke på, hvor tidligt jeg skal vække mit barn for at komme i daginstitution.... Min mand arbejder dog døgnvagter, og har derfor kun vagt hv. 4. døgn, så på de morgener hvor han er hjemme, vil det jo heldigvis blive senere. Jeg har i øvrigt haft svært ved at finde en institution i vores område, som har så tidligt åbent, at jeg kan nå på job til kl. 7 (jeg arbejder 20 km. fra vores by, og kører hjemmefra 35 min. før mødetid).
Heste sladrer ikke - men det burde tilskueren gøre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frederik på 2½ |
|
|
blover putte kl 20 og sover til ca 7, afleveres mellem 8 og 9, nogle dage kl 10 (ca en om ugen). Han sover fra 12-15, nogle gange til kl 16 hvis han er vågnet tidligt. (han elsker at sove)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puttetid |
|
|
Mine børn på 3 og 4 puttes de fleste dage kl. 19.30 - 20.00. Sofia er ved at droppe middagsluren, fordi hun er begyndt at vågne ca. 5.30. Det må være tegn på, at hun ikke behøver den længere... Nogle dage vækker jeg dem kl. 6, og jeg afleverer kl. 7. Heldigvis kan min mand aflevere de fleste dage kl. 9, og så får de lov at sove, til de selv vågner. De plejer begge at være stået op, når jeg kører kl. 7. Vi har i øvrigt det privilegie, at de nærmest aldrig bliver hentet efter kl. 15, og de har også typisk en fridag hver uge. Til gengæld arbejder min mand så hver 2. weekend, mens alle I andre familiehygger Så mon ikke, der er fordele og ulemper for alle...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puttetider |
|
|
Min søn på snart 5, bliver puttet kl 19 på hverdage. Efter godnathistorie og krammen godnat, sover han ca. 19.30 Får han lov til at sove til han vågner, er det ca. 06.30-07.00. Ellers hedder den kl. 06.00 at han vækkes. Fredag og lørdag får han lov til at være oppe en times tid længere. Men han vågner for det meste stadig omkring kl 7.
/Tina »Mødre holder deres børn i hånden for en tid, men i deres hjerter for evigt«.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa. |
|
|
Merle på 1,5 år har indtil nu (fra hun var ca 8-9 mdr) stået op kl 5:00 og blevet puttet 18:30! Middagslur ca 2 timer. Men nu er jeg gået på barsel så nu bliver hun puttet når hun er træt (ca 19-19:30) og vågner ca 6:30! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Oskar på 3 1/2 sover fra 19 -19.30tiden til 8-9 og skal ofte vækkes for at være klar til børnehave 9.30.... Nanna og Frida på 12 uger sover fra 20-21tiden og til ved 8tiden næste morgen og spiser ca 2 gange hver om natten hvorefter de for det meste putter sig med det samme igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tante.... |
taina |
27-09-2013 00:57 |
|
Iiiiiih, du er jo kommet af med maven - for laaaaaaang tid siden!! Tillykke Går det godt med jer alle sammen? mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Hej Tina!! Ja de kom d 6/7, så det er ved at være noget siden;o) det går så fint, det er helt fantastisk at få lov til at have sådan et par bette trunter på én gang. De bliver bare store alt for hurtigt... Har i det også godt??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For store |
taina |
29-09-2013 19:34 |
|
Det er sjovt, for jeg ELSKER at de bliver større. Det bliver sjovere og sjovere, synes jeg Super at høre, at det går godt  mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
har to pier en på 1½ o en på 8 den yngste bliver puttet mellem kl 19 og 20, bliver hun det før, så står hun op af sig selv inden kl 5, og det gider moderen ikke, den store bliver puttet ca 20.30 hun vågner af sig selv 6.30 den yngste vågner mellem 6 og 6.30, jeg behøver ike at vække dem. øv ville nogen gange ønske at mine børn gad sove længe, men uanset hvor længe jeg trækker den, er det længste jeg får lov at sove til kl 7. den yngste sover mellem 1 og 3 timer til middag, dette afhænger af hvor meget hun har lavet og oplevet. Med den ygste er det dog vigtigt, at have meget stabile rammer da hun lider af søvnrædsel, så det er meget sjældent at det bliver trukket ud i puttetid. hilsen helen
Skøn 1'er springpony sælges, god lærepony og meget reel, skriv pb for flere oplysninger. At leve er ikke nok. Solskin, frihed og en lille blomst må man ha
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Tina, synes skam også det bliver både sjovere og nemmere jo større de bliver, men det er nok bare rigtig gået op for mig, at jeg aldrig kommer til at sidde med min egen lille bitte nyfødte baby igen og den tanke har jeg nok lidt svært ved;o) og så synes jeg ikke jeg har så meget tid til at nyde dem mens de er små, som jeg gerne ville have 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Normalt |
|
|
puttes der kl 18.45-19.00 med en godnat sang og kys. Så han sover kl 19.00-19.15 ca. (kommer osse andet på om far er hjemme, for når han ik er sover han med det samme uden en kny oftest). I den lyse periode på året vågner han mellem 6.00 og 7.00 ca. Den mørke tid mellem 7.00 og når mit vækkeur ringer kl 7.40 (nogle gange kan han sove længere end det i vinter perioden)- men der er formiddagsmad i BH kl. 9.00 hvor han gerne skal være afleveret. Det er mere el mindre det samme i weekenderne. Enkelte dage er han oppe længere. Men ik ret mange da to aftener længe oppe er nok til han ik kan sove til normaltid på 3 dagen. Så den rytme kører vi, fordi den virker bedst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tante og stute |
taina |
01-10-2013 14:56 |
|
Tante, det kan jeg godt forstå. Jeg er så heldig, at jeg ikke synes, at babyer er pæne eller nuttede. Bortset fra mine egne selvfølgelig, og så var der lige en "åbning" over for andres babyer i et års tid. Nu er tilbage til normaltilstand og kan bedst lide lidt ældre børn  Stute, det er da det vildeste fremskridt på søvnfronten, er det ikke? Holder det så resten af natten, eller holder han dig stadig vågen nærmest hele tiden? mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej der er |
|
|
ik det store fremskidt - han er vågen nogle gange (nogle nætter mere end andre), har lidt mareridt, karter rundt osv som altid. Der er ik den store ændring el fremgang på den front. På natte området ønskerj eg mig stadig tilbage til da han var baby! Der er nogle perioder hvorj eg skal vurdere om han skal i seng en halv time før el senere, for at det fungerer så godt som det kan (el der var, jeg ved ik om det er ovre). Kommer han eks i seng bare en halv time senere- kl 19.30 - så er den stensikker, han vågner før om morgenen. Men er ikke udhvilet. Der er nogle små finesser der finjusteres efter hans behov. Og alt det sædvanlige til nat er der endnu (pt vågner han kl ca 4.30-5.00 morgen og skal han oget at drikke = moren sover ik igen da han enten holder hende vågen, el det er så sent henne at jeg ik kan sove igen fordi vi skal op om et par timers tid)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Her bliver de to store (6 og 8 år) puttet kl 20, og vækket kl ca 6.15. Den mellemste bliver ogå putte kl 20, og sover til hun vågner selv mellem 7 og 8. De to små bliver puttet mellem 19 og 21, alt efter om de har sovet en eller to middagslure og hvor lange de er. De vågner selv ved 7 tiden.
Caroline Hvis du ønsker at dine drømme går i opfyldelse, må du ikke sove for længe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|