Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Trøjer med hætter.
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 15:12

Hej alle sammen.

Da det er ved at være på tide at fornye og forøge Carlos' garderobe har jeg kigget efter tøj alle steder hvor jeg har handlet.

Stort set alle steder har største delen af trøjerne været hættetrøjer. Jeg kan ikke lade være med at tænke på om sådan en hætte ikke kan hænge fast i noget og derved medføre risiko for kvælning.

Har googlet og kan kun finde at snore ikke er en god ide i trøjer osv, men intet om hætter. Jeg fandt dog et sted hvor der stod at ikke alle tøjproducenter er bekendte med hvad sikkerhedsstyrelsen anbefaler så derfor er der ingen garanti for at tøj på markedet er sikkert.

Jeg ved godt at der er hætter i jakker og flyverdragter men dem som Carlos har haft sidder hætten fast med knapper og falder derfor let af hvis de hænger fast.

Er jeg bare pylret eller er der noget hold i mine spekulationer?

Mvh Anja.

"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.

ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd

Næ....
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 15:27

Her giver jeg end ikke min 7 årige datter liv til at tage hættetrøje på i skole. Hun klatrer meget i træer! Den 8 årige søn syntes det er sejt med hættetrøjer og får lov men vi har haft snakken om hvad nu hvis..

Jeg tjekker også jakker og har indtil nu kun købt med aftagelig hætte - sønnen fik mig dog overtalt til en åbenbart meget sej tynd vindjakke med fast hætte. Håber den revner hvis uheldet skulle være ude.

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 20:06

Jeg går også udenom trøjer med hætte og fleece med hætte. Jakker og flyverdragter er med hætte der kan knappes af.

F er tre år og går i skovbørnehave og der fraråder de tøj med fast hætte.

Kh. Mette

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-08-2013 11:16

Kunne ikke drømme om at give dem hættetrøjer på i institution. Turde det simpelthen ikke. Og køber aldrig jakker og div med fast hætte eller lynlås for den sags skyld. Hiver altid hætten af i butikken for at tjekke, hvor meget der skal til for at løsne den. Det samme gælder halstørklæder. De er til pæn brug herhjemme og ikke til at lege i. Er totalt pyldret hvad det angår.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-08-2013 12:26

Mange tak for svar.

Så det er altså ikke bare mig der er pylret kan jeg høre.

Tror bare jeg undgår faste hætter, så er vi ligesom på den sikre side.

"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.

ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd

Ingen hættetrøje her heller
Forfatter: 
Dato:  21-08-2013 21:00

Min søn Viktor (1½ år) får heller ikke hættetrøjer på.

Eller jo det eneste tidspunkt han har haft trøje med fast hætte på, har været om vinteren i barnevognen i hans voksipose.

Men han får aldrig lov at gå rundt med en hættetrøje.

Hans overtøj er også med "knap"hætte.

Hilsen Winnie

- med babydreng Viktor født 21.01.2012

.

Fransk Bulldog - en rigtig klovn!

0
0
Svar på denne tråd

overskriften
Forfatter: 
Dato:  21-08-2013 21:23

jeg arbejder i en børnehave, og der er ikke mange det er sjældent vi ser hættetrøjer. Min egen søn på 3 har heller ingen, lige som jeg lader man cykle i børnehaven når de har cykeldag uden hjelm

0
0
Svar på denne tråd

Ingen hættetrøjer
Forfatter: 
Dato:  22-08-2013 09:45

her - jeg vil ik tag risikoen i pasning. Hans flyverdragt kunne man ik sep å billederne el i teksten sad fast med lynlås- så den ryger af når han skal til at bruge den (købte den fordi den ahr et vandsøjle tryk på 8000 og kostede 300). Så kan den hvis det kommer dertil bruges som ekstra i stedet uden hætten på! Jeg vil ik risikerer det når man har hørt om børn med snøre og hætter der har været ved at blive kvalt. jeg kender desværre en personligt hvor barnet hang i garderoben i hætten, hvor det avr ved at gå grueligt galt (det lykkes barnet at komme ned i tide). Men han havde mærkerne!

0
0
Svar på denne tråd

jeg er hætte forskrækket.
Forfatter: 
Dato:  22-08-2013 17:28

Jeg er ligesom mange af jer andre hætte forskrækket. Jeg arver en masse lækker tøj, og de rigtigt flotte trøjer er som regel med hætte. Selv om jeg synes de er rigtigt flotte, ryger de direkte videre til næste arvetager, som selv må tage stilling til hvad deres holdning er.

Flyverdragter og jakker bliver altid købt med aftagelig hætte, og jeg tager dem altid af, og forsyner barnet med en hue (evt elefanthue) istedet.

For ikke så længe siden blev en voksen vognmand kvalt ihjel, fordi han hoppede ned fra sin lastbil, og sad fast i sin kedeldragt. Jævnligt høre man om børn der enten bliver kvalt, eller har været tæt på, pga hætter eller halstørklæder.

Så jeg er meget hysterisk. Jeg gør mit for at det ikke kan ske med mine børn.

Så jeg synes absolut ikke at du er hysterisk. Jeg synes det er sund fornuft.

Hilsen Ane

0
0
Svar på denne tråd

Pavia...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2013 20:50

Jeg ville nok droppe elefanthuen hvis jeg var dig... www.avisen.dk/elefanthue-skyld-i- lille-drengs-doed_144163.aspx

Medmindre du har syet (eller købt en med) velcro i den selvfølgelig.

Nøj hvor er jeg glad for at min datter efterhånden er 10 og bedre kan passe på sig selv.

Går det, så går det og går det ikke, så går det nok.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider