Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

til dem som har 3 eller flere børn
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 09:35

Hej

Jeg er i den heldige situation at jeg nu venter mig vores 3 (og sidste) barn. som fødslen nærmere sig, begynder tankerne omkring fødslen også at fylde mere.

Ved mine to tidligere fødsler er det gået godt.

fødsel nr 1 tog ca 7 timer men syntes den var hård pga ingen pauser mellem veerne og pressefasen tog lidt over 1 timer. udkom Frederik på 4200 g.

fødsel nr 2 klart lettere tog ca 6 timer, pressefase ca 30 min

ved fødsel nr 3 har jeg hørt at den ofte er en snyde fødsel der ender i langdrag, men der er jo aldrig nogle regler uden undtagelser.

Så til alle jer med 3 eller flere børn, hvordan var jeres fødsler???

Mange hilsner Mette

Mor til Frederik 11 dec 2006

-samt Katharina 21 maj 2010

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-08-2013 14:47

Min 3. fødsel var en lynfødsel. Første lille ve kl. 7.20, de tog hurtigt til og vi nåede ind på sygehuset kl. 8.15, her var jeg 8 cm åben og i aktiv fødsel. Kl. 9.30 fødte jeg efter 4 presseveer. Så ingen langtrukken snydefødsel til mig! Fødte på 8 timer første gang, lidt over 4 timer anden gang og jo så 2 timer og 10 minutter tredje gang. Skal ikke have flere børn, men som jordemoderen sagde så skulle jeg nok overveje hjemmefødsel hvis vi skulle have barn nummer 4 ;-)

0
0
Svar på denne tråd

tredje gang...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 10:47
Jeg spurgte min jordemoder om det, og hun sagde at det kun er opstarten, der kan drille og være langvarig, men når først selve fødslen er gået i gang, så er den gået i gang og er ikke mere langvarig og går ikke i stå igen fordi det er tredje gang. Mine varede 9 timer, 5 timer og 40 minutter, talt fra veerne er sat ind, så det var ikke ligefrem mere drilsk eller langvarig her tredje gang :-)
0
0
Svar på denne tråd

tusind tak for svar
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 12:08

gætter på der ikke er så mange der har født 3 eller flere børn her på HN

Men tusind tak for jeres svar....

40 minutter?????????????????? mener du fra 1 rigtige ve eller fra der hvor det gør så ondt, at man gerne vil have en epidural NU ?

Mange hilsner Mette

Mor til Frederik 11 dec 2006

-samt Katharina 21 maj 2010

0
0
Svar på denne tråd

min...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2013 12:12

...3. fødsel gik fint og nemt, ligesom nr. 2. Nr. 1 derimod var ikke så nem.

Held og lykke, det skal nok gå godt.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider