Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

hvor tit tømmer i badebassin?
Forfatter: 
Dato:  09-07-2013 15:25
Ja,som overskriften siger :-)

Mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Badebassin
Forfatter: 
Dato:  09-07-2013 16:17

Vi har først sat et op idag, men der ryger overdækning på hvergang de ikke er i det, og så bruger vi sådan en finmasket fiskenet til at fiske græsstrå og lign op - Så må vi se hvor længe det holder :)

Mvh. Pernille.

Mor til rollingerne Storm og Sille.

0
0
Svar på denne tråd

sjældent
Forfatter: 
Dato:  09-07-2013 17:03

Vi har et på 5000L som har stået i vistnok 3 uger+ nu med dækken når det ikke bruges og med klor i vandet.

Vi bruger ligeledes et net til at fiske uønskede dyr/græsstrå (eller hunde :P) op med.

Forrige år havde vi det også oppe, men uden klor - her måtte vi skrotte vandet efter en uges tid pga. "algebelægning" i bunden.

1
0
Svar på denne tråd

mini-bassin
Forfatter: 
Dato:  09-07-2013 19:31

Altså nu har jeg jo bare købt sådan et lille bassin uden nogen dikkedarer. Altså bortset fra det oppustelige tag hen over Men jeg stod også i butikken i et godt stykke tid og overvejede, om jeg i stedet skulle gå all in med et stort bassin med overdækning og klor og pumpe (er der ikke det til nogen af dem?) und alles drum und drang.

Men det orkede jeg ikke lige at sætte mig ind i, så det blev bette-bassinet. Som ovenikøbet blev fyldt primært med spand, fordi vandslangen liiiiige præcis og akkurat ikke var helt lang nok. Og fem minutter efter, at der var vand i, var det også fyldt med græs og et par legegrise, som bare måtte i bad. Akkeja :-) Men jeg kan høre, at vi må have et net...

Hvor har I egentlig jeres bassin til at stå, på græs eller fliser, og hvorfor? Og når I fylder det, hælder I så også varmt vand i for at undgå at poderne fryser numserne af?

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

vi har
Forfatter: 
Dato:  09-07-2013 20:10

Vi har haft almindelig "lille" pool i Emmas første leveår; de der som har tynd kant med fisk/mønster på og som "knækker"/vælter bare man overvejer at tage fat i kanten og gå i...

Men så fandt vi ud af at den udvikling der er med disse soppebassiner, gjorde at det var "billigt" at købe det her på 5000L og have stående, vel at mærke med klor i (og ja der er pumpe til).

Vi fylder med vandslange (det tager lang tid :P) og nej vi hælder ikke varmt vand i, vi lader solen opvarme det - det tager også noget tid :) Dog har vi benyttet os af det (meget) opvarmede vand som er i vandslangen efter solen har bagt på den et stykke tid (y)

Sidste år havde vi et piratskib med en palme vistnok - den var vel 1,5m lang (knap) og godt 50cm bred, det er jo mere overskueligt såvel at fylde og skifte vand i + bliver hurtigere varmt.

Og vores pool står på græsset og så har vi et lille badekar som de skal gå i og dyppe tæerne, inden de træder op - det formindsker grisseriet i poolen ;)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-07-2013 11:07

Hælder i bare almindeligt klorin i?

Sidste år købte jeg noget i Matas, der hedder børnepool-klorrens. Men det sælger de ikke mere.

Min mand mente så at vi bare kunne hælde Klorin i, men jeg er i tvivl om det skal være noget specielt "hud og børnevenligt" eller om det hele er lige usundt

Mvh Charlotte

Livet er en fest, og du er inviteret...

0
0
Svar på denne tråd

nej man skal
Forfatter: 
Dato:  10-07-2013 14:27

bruge khlortabletterne, sikre den rigtige PH værdi i vandet (fåes der osse + og - til, såvel som khloren). Mht khlor er der hurtig og langsomt opløseligt. Langsomt virker længere, kortvarigt her og nu. Man kan få dtrips til at tjekke PH + og - og til khloren (i eks toys r us)

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Og Katho vaps 14/7 2011 - 19/9 2012

Jeg savner og elsker jer

Nordjysk dyreredning v/ Sysser

0
0
Svar på denne tråd

vi købte
Forfatter: 
Dato:  10-07-2013 19:47

Vi købte pool-klor, sådan noget strøsalt i en bøtte.

Man kan få dem i f.eks. Toys'R'Us og andre steder hvor de forhandler de større pools.

Der står blandingsforhold på bøtten :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider