Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Oplyse køn ved nakkefoldscsnning?
Forfatter: 
Dato:  29-04-2013 11:24

I går i nyhederne sagde de, at nogle læger nu nægter at oplyse barnets køn ved nakkefoldscsnningen, da nogle forældre efterfølgende vælger en abort pga. barnets forkerte køn.

Altså jeg har aldrig hørt om, at det var muligt at se barnets køn så tidligt. Vi blev spurgt ved 20 ugers scanningen, om der skulle kigges efter køn, hvor vi takkede nej.

Jeg forstår godt, st lægerne ikke vil oplyse køn allerede i uge 12, hvor abort stadig er tilladt. Men jeg har også svært ved at forestille mig, at der er forældre, der slår deres barn ihjel, fordi det har det forkerte køn. Det er mig ufatteligt, hvis det sker.

Venlig hilsen

M

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

Hestepasser/rytter søges til hesten på min profil.

0
0
Svar på denne tråd

Køn...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2013 12:07

Når de oplyser køn før uge 14+0,er det rent gæt og ikke andet,desuden er den frie abort kun til uge 11+6,og det er den tidligst dag man kan få en NF scanning,så jeg kan ærligt slet ikke få øje på problemet.

Og det sjove er at der ikke findes en læge her i dk,som kender til nogen der har brugt abort pga. kønnet,det er ren og skær historier fra en mand,der ejer en scanningsklinik i kbh,som for øvrigt heller ikke selv kender nogen,men som har hørt fra nogen som kender nogen,som måske kender nogen,der har fået en abort i udlandet.

Vældig seriøst.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-04-2013 12:34
Jeg fik kønnet at vide på min søn til nakkefolds scanningen. Der var ingen tvivl om, at det var en dreng;-)

Min smukke palomino frederiksborg

Barbie

- også kaldet "Den gule Djævel"...

0
0
Svar på denne tråd

tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  29-04-2013 13:19

sikke noget fis

når den tidligste dag for nf er samme dag som "udløbs" datoen på den frie abort, så skal man have en stående tid hos gynækologen hvis kønnet er forkert? tror aldrig jeg har hørt om nogen der var så opsatte på et bestemt køn..

har heller aldrig hørt om man kan få kønnet afvide før uge 14? så medmindre man er til en meget sen nf kan jeg ikke rigtig se hvordan det skal lade sig gøre..

Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma?

så kig forbi http://xtnd.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Nyhederne
Forfatter: 
Dato:  29-04-2013 13:48

Så er det bare underligt, at nogle læger siger, at det er et problem. Desuden har det været fremme, at nogle tager til Sverige, da abortgrænsen er 18 uger der.

Nå, men det er da godt, at der ikke er hold i påstanden så. Andet ville da også være uhyggeligt.

Venlig hilsen

M

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

Hestepasser/rytter søges til hesten på min profil.

0
0
Svar på denne tråd

jeg har da
Forfatter: 
Dato:  01-05-2013 10:07

hørt flere hvor man ved rent held, men så meget uden tvivl som man nogensinde kan sige det- har kunnet se kønnet til NF scanning. Nu skal vi jo helleri k glemme at barnet 100% ligner et lille barn allerede i uge 12, med alle dele, inkl tisseren.

Det har desuden før været på tale, da man talte en del om designerbørn - at flere ville vælge fra hvis ik barnet havde det køn som de gerne ville ha - om de havde muligheden.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Og Katho vaps 14/7 2011 - 19/9 2012

Jeg savner og elsker jer

Nordjysk dyreredning v/ Sysser

0
0
Svar på denne tråd

Mange tegn
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 08:33

Jeg forstår ikke hvor problemet opstår, idet man i de sundhedsfaglige uddannelser lærer at det simpelthen ikke er muligt at se køn før uge 14+... Hvis der ingen anatomisk forskel er, hvordan kan den så ses?

Nå det så er sagt, tror jeg skam nok der skal være nogen der er taget til sverige. Ikke alle er som os og for nogen betyder køn jo alt! Og i min verden er et enkelt barn der måtte lade livet på den måde og så sent, nok.

1
0
Svar på denne tråd

Køn...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 08:36

Hvis baby ligger i den rette vinkel,og scanningsudstyret ellers er i top,så kan man faktisk se hvilken vej tappen vender,og der ud fra fastslå hvilket køn der gemmer sig imaven,men man skal nu have en ret stor erfaring,for ikke at snakke om godt udstyr.

0
0
Svar på denne tråd

Tidligste NF..
Forfatter: 
Dato:  09-05-2013 22:26

Jeg vil lige indskyde at tidligste dag for NF er 11+3.. Jeg var til en tidlig skanning 11+0 og hun sagde det var for tidligt til NF, men da hun tastede babys længde ind var den 11+3 og hun sagde at det var lige den første dag man kunne lave NF.. Så det gjorde hun.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-06-2013 18:00

Hos nogle kvinder kan man godt se kønnet ved NF scanningen.

I øvrigt er det i mit hoved en fuldstændig vanvittig beslutning at tage pga. barnets køn!

Heste sladrer ikke - men det burde tilskueren gøre!

Rolig hest/stor pony 147-162 stg. købes til voksenrytter. Opstaldes hjemme. Dressur/skov/hygge/klubstævner. Trafiksikker.

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  18-06-2013 22:05

min mands kammerat og kone venter sig de er sat til dagen før mig. Og de fik køn af vide ved NF, som lå 1½ uge før min, da jeg var sent ude og i uge 13 da jeg fik min.

Vi gør som vi plejer, og det fungere fint :)

0
0
Svar på denne tråd

Køn ved NF
Forfatter: 
Dato:  23-08-2013 20:28

Man kan faktisk godt se kønnet hvis alt spiller sammen som Smlmea skriver. Vi kunne se (eller var MEGET overbevist om) at det var en pige vi ventede os, det var et split sekundt at trunten lige vendte sig og vi kunne se det. Jeg spurgte jordemoderen men hun sagde at på nuværende tidspunkt måtte hun ikke udtale sig om det og blinkede med øjet. Ja det var en trunte vi så til MD.

Mvh

Sandra C

Rideveninde søges & FULDopstaldning tilbydes

7 års allround trakhenerhoppe 162 cm e.Chopin m. Chopstik til farfar.

Hjem før pris el. Udlånes

- Forsvunden pony efterlyses-

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider