Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hvor tit bliver jeres børn passet?
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 21:23

Altså, her tænker jeg ud over institution / skole. Er der dage, hvor I kun ser dem om morgenen? Hvor mange dage med aftenpasning kan man byde dem? Altså hvor de stadig trives :-)

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Pasning
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 21:45

Vores børn bliver passet yderst sjældent. Det er kun hvis vi skal noget, hvor vi ikke kan have dem med.

Frida runder 7 måneder om lidt, og i de 7 måneder, har jeg ikke haft en eneste fridag! Hun er blevet passet et par timer hist og her, gerne timet med en lur, mens jeg har været ude og ride. Men, ellers er hun ikke blevet passet, og er aldrig blevet passet om aftenen.

Karla er vel på sine snart 3 år, blevet passet om aftenen max 15 gange, hvoraf nogle af dem har været med overnatning. Det hårdeste var, da Frida kom til verden, at hun skulle sove hos mormor og morfar 2 nætter i træk, fordi hun så os imellem tiden på sygehuset...

Men, det kommer jo an på behovet. Vi er jo to til det hele, så der er for det meste en til at tage over, hvis en af os skal noget. Men, jeg ville ikke lade dem blive passet mere end en aften om ugen...

Stutteri Vica

Forsøger at avle Welsh Cobs... !

www.stutterivica.dk

Mor til Karla, der kom til verden d. 24 aug. 2010

Og lillesøster Frida, der meldte sin ankomst d. 22 sep. 2012

0
0
Svar på denne tråd

Er ikke helt
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 21:51

Er ikke helt sikker på hvad du mener?

Men her i hytten passes ungerne sjældent. Emma er 5½ år og har været passet ved farmor og farfar med overnatning max 10x og det er næsten højt sat.

Simon på 2½ år har sovet der to gange.

Alle gangene er de blevet afleveret om eftermiddagen/til spisetid og er kommet hjem formiddagen/eftermiddagen efter.

Til hverdag er de i institution jo indtil kl. 16-1630 og her tager Emma så med hjem til veninderne nogen gange - indtil kl. 17-1730 og så kommer hun hjem og spise/i seng her.

Alt i alt er det altså ikke noget vi gør i...

Med mindre jeg misforstod spørgsmålet ;)

0
0
Svar på denne tråd

Ikke forstået...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 22:09

Nåja, jeg kunne jo også forklare det lidt bedre :-) Sagen er, at jeg har været til samtale på et job, som jeg virkelig gerne vil have, men jeg har svært ved at se, hvordan det kan hænge sammen. Så jeg tænkte, at det måske kunne lade sig gøre, hvis jeg havde en rigtig lang arbejdsdag i ugen, hvor barylerne bliver hentet og passet af andre og altså også puttet.

Barylerne bliver i forvejen passet en eftermiddag eller aften i ny og næ, og der plejer jeg at ordne alt det, der ikke er så smart at ordne med børn. Og det kommer jeg klart til at mangle. Så er vi på mindst en dags pasning i ugen. Men det synes jeg også er lidt meget... Så er lidt i syv sind om, hvad der er ok, og hvad der er for meget...

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Aftenjob
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 22:58

Jeg arbejder til 17.30 om torsdagen. Det giver en pænt lang arbejdsdag, så jeg kan gå tidligt de andre dage. Jeg har så også tre kvarters kørsel til/fra arbejde.

Min mor henter børnene hver torsdag og kører dem hjem til os og passer dem her indtil enten Nicolaj eller jeg kommer hjem.

Nicolaj kan nemlig kun med nød og næppe nå at hente til kvart i fem, hvor vuggestuen lukker pga. hans arbejdstider.

Nicolaj har så aftenarbejde hver 10. uge ca. og i de uger laver min mor også mad til børnene og giver dem nattøj på, samt passer dem til jeg har taget hestene ind og fodret.

Så kan jeg lige nå at putte dem selv, når jeg kommer ind.

Det er så en frivilligt valgt lang torsdag, men jeg synes det er SÅ fedt at kunne gå kl 14 de andre dage i ugen :-)

Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd

rutine
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 23:00

Tænker hvis det er en fast (og god) rutine, så kan det jovel ikke skade en gang om ugen???

Bare det ikke bliver for flyvsk, stresset og uorganiseret...

0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  13-04-2013 11:14

Jeg tror ikke børn tager skade af at blive passe ude, heller ikke selv om det er tit.

Jeg har været uheldig/priviligeret (afhængig af de øjne der ser), af jeg har været ramt af sygdom som har gjort at jeg har været hjemme i de 3,5 år min datter har levet.

Dette har gjort at mine unger ikke er særlig meget i institution, da de kommer sent afsted og bliver hentet tidligt.

Til gengæld er mine børn meget hos sine bedsteforældre.

Alene i denne uge har min datter været hos sin mormor og morfar fra mandag til torsdag, sammen med sin kusine og fætter. Jeg har mine heste stående hos mormor og morfar og har derfor været der hver dag. Alle dagene har min datter selvfølgelig haft muligheden for at komme med hjem, men det ville hun ikke, da hun havde det vildt hyggeligt.

Idag er hun og lillebror taget med far hjem til farmor og farfar og min datter har allerede tigget om at få lov at sove der.

Jeg er ikke et sekundt i tvivl om at mine unger ville elske en daglig dag i ugen hos en af sine bedsteforældre.

Så hvis du kan finde pasning et sted, hvor dine unger trives og elsker at være, synes jeg ikke du skal bange for at tage det arbejde.

Jeg tror det er vigtigt at børn får skabt et netværk af gode voksne, børn og hjem, hvor de er trygge ved at være.

De har godt af at opleve livet på forskellige måder, lære at der er forskellige regler i forskellige hjem osv.

Mine unger elsker at blive passet ude. Jeg elsker når jeg har ego tid til mig selv.

Jeg ved så godt at jeg nok ville se lidt anderledes på det, hvis jeg havde mine børn i institution mange timer hver dag. Men egentlig tror jeg stadig børnene gerne ville passes ude, det ville mere være jeg selv, som ville være ked af ikke at være så meget sammen med dem.

Hilsen Ane

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  13-04-2013 11:27

fra min datter var omkring 3 mdr til hun var knap 4 blev hun passet fast onsdag aften af farmor, i starten kom hun hjem til os, men da jeg blev alene, så hentede hun hende i dagpleje, og så havde de en aften sammen, jeg bruge den dag til mit springundervisning. Og da jeg var alene, har jeg også måtte ty til mine forældre i ny og næ for at få det hele til at hænge sammen, da faderdyret ikke var så klar til barn den gang, så jeg havde hende stort set hele tiden. Og ville have en uddannelse og SU´en var ikke højere den gang for enlige forældre, så jeg måtte jobbe ved siden af.

Men efter jeg har fået min søn er det meget lidt de har været ude, og i og med jeg er i forhold gør det jo tingene noget nemmere, at man er to, var jeg alene igen ville jeg ikke have skrubler ved at lade dem blive passe ude så længe man laver en god rutine i det, så tror jeg ikke på der sker det vilde ved det.

Vi gør som vi plejer, og det fungere fint :)

0
0
Svar på denne tråd

Herhjemme
Forfatter: 
Dato:  13-04-2013 16:21

Herhjemme bliver Storm passet mandag, tirsdag og onsdag - mandag og onsdag passer mormor ca to timer hos os mens jeg er til træning og manden er i skole - og tirsdag er det mormor-dag hvor hun henter og passer til en af os kommer hjem :)

Storm er snart 14 måneder :)

men tilgengæld bliver han hentet hver dag kl 14.30 og bliver kun passet i hjemmet - og så eeeelsker han sin mormor højt :)

Dressurrytteren - der mener at fornuften altid må komme først!

2 stk Passier GG Extra sælges!

cathrinedufour.dk/2-stk-sadler-til- salg

0
0
Svar på denne tråd

Hos os...
Forfatter: 
Dato:  13-04-2013 19:09

G er fast hos sin far hver anden weekend, det er ikke pasning, men han er trods alt væk fra hjemmet fredag til søndag.

Ellers er der ikke noget fast, engang imellem overnatter han hos sin kammerat, tager med mormor på landet, sover hos hans grandkusine eller tager 4 dage til jylland hos farfamilien.

Han har været hos far fra han var ca. 2 år, mormor fra 3 år, kammerat, grandkusinefamilie og farfamilie fra 4 år. Men ikke noget fast.

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

torsdags -tjansen
Forfatter: 
Dato:  13-04-2013 21:33

Her arbejder vi begge to til kl 18.00 hver torsdag, så den dag er bedsteforældre dag, hvor de bliver hentet af bedsteforældre og tager med dem hjem og hygger og spiser aftensmad, enten henter en af os dem inden kl 19.00 eller også komme de med børnene her når de skal sove.

Hvis ikke bedsterne kunne træde til, ville vi istedet have fundet en skøn fast barnepige som så hentede og tog hjem til os og passede indtil vi kom hjem fra job.

Mange hilsner Mette

Mor til Frederik 11 dec 2006

-samt Katharina 21 maj 2010

0
0
Svar på denne tråd

Vores børn
Forfatter: 
Dato:  13-04-2013 21:35

Bliver passet meget forskelligt.

Augustin på to år har kun været passet med overnatning to gange. Adrian på snart fire år har derimod været passet ude 'en del' også med overnatning. Det er dog kun ved bedsteforældrene og efter eget ønsket. Det er 1-3 gange hvert halve år ca. Og i 1-4 dage.

han tog feks i mandags med sin farmor til Jylland og så blev han hentet fredag formiddag. Der trængte vi allesammen til at se hinanden, men han har haft det SKØNT og uden hjemve.

Han ved at han altid kan komme hjem indenfor få timer hvis han ønsker det.

Til gengæld har han et fantastisk bånd til sine bedsteforældre på trods af at de ikke passer vores børn i dagligdagen, henter fra børnehave etc. Til gengæld taler de i telefon og skyper med dem ofte og ofte er dem på Sjælland på visit hvor vi voksne også er hjemme.

Så alt i alt benytter vi os nok ikke så meget af pasning, men var behovet der 1 X i ugen feks så er jeg sikker på, at det ville gå helt fint :-)

Mvh. Juliette

Bedækning tilbydes i 2012 ved palominohingsten Shulay Gold Fever; EU-godkendt, kåret i PSA og kåret som DK's første og eneste sportsaraber-hingst.

0
0
Svar på denne tråd

Freja er en del
Forfatter: 
Dato:  13-04-2013 22:25

hos især mormor!

Tror hun har en overnatning der, ca hver 5-7 uge. Hun beder selv om det. Nogle gange passer det med andre arrangementer, og nogle gange er det bare "luksus" for os, at vi så har tiden til at klare nogle ting, som er nemmere uden hende.

Aften pasning har vi ikke benyttet os af endnu, undtagen en aften, hvor manden friede til mig;-)

Jeg arbejdede i en periode, hvor jeg havde aftenvagt ca 1-2 gange i ugen. Der så jeg kun Freja om morgenen.

Mit tidligere arbejde, gav også nogle dage væk, og mit nuværende, der bor jeg mere eller mindre i jylland hver anden uge.

Ikke optimalt, men tilgengæld giver det så mange andre friheder.

Indtil nu, har Freja ikke vist tegn på nogen former for problemer i den retning.

Hvis jeg var dig, ville jeg planlægge det til en fast aften, så du netop har muligheden for at knokle igennem.

Mvh. Tine

Klipning tilbydes i Køge området: www.hesteklip.dk

0
0
Svar på denne tråd

Qwerty
Forfatter: 
Dato:  13-04-2013 22:53

Jeg tror sagtens du kan få dine børn passet en enkelt aften om ugen. Det sker der da intet ved. Tværtom vil jeg mene:-)

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Qwerty
Forfatter: 
Dato:  13-04-2013 22:59

Hov, nu glemte jeg at svare på dit spørgsmål.

Nej, ingen af os har så lange arbejdsdage, at vi ikke når hjem inden Sallie bliver puttet. Vi har muligheden for selv at tilrettelægge det meste af vores arbejdstid, og vi har prioriteret, at være hjemme om eftermiddagen/aftenen.

Til gengæld arbejder jeg nogle gange i weekenderne, hvor Martin så holder fri med Sallie uden mig.

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Det kan du sagtens :-)
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 00:38

nu har jeg ikke selv børn ...

men kan da huske da jeg gik i børnehave ( jeg er 26 nu ;-) ) - der hentede min farfar mig om tirsdag fra børnehaven og så havde jeg fri om onsdagen og kom hjem til mine forældre onsdag aften.

Jeg elskede det!!!

Jeg har også været med dem ude at rejse ( i børnehave alderen ) til afrika - og det har været nogle gode ture!

Jeg har ikke taget skade af det ;-)

Min nevø på "snart" 2 år ( den 14 juni) bliver passet engang imellem af mormor/morfar ( med overnatning). Men de bor så også i samme opgang som ham ;-)

Han overnatter dog også lidt hos farmor/farfar ..og han nyder det. Han nyder at bliver total overforkælet ;-)

Har også selv været hende barnepige for en 3 årig dreng, hvor jeg passede ham fast en gang om ugen. Og jeg tror ikke han led nogen nød. Tvært imod spurgte han da ofte efter mig.

Så find du en sød babysitter til en gang om ugen - Dine børn har jo også hinanden og er jo også tre år nu ( hvis jeg husker rigtigt?). Det kan de sagtens klare :-)

<3 med katten Dixie <3

Rip Apopka - 15.06.2011

Du er savnet!

Unge med høreproblemer - se her!

0
0
Svar på denne tråd

Pasning...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 08:03

Som teenager var jeg barnepige et sted hvor jeg hentede ungerne fra børnehave, sørgede for aftensmad, puttede dem og sov i huset fast 2 gange om ugen pga forældrenes arbejdstider ...

Nu var jeg jo blot teenager men det var min opfattelse at det fungerede supergodt og ungerne trivedes ... Rammerne var nok lidt løsere i min varetægt men der var aldrig brok fra hverken unger eller forældre ...

Til Mikkeline har vi også haft en aftale med naboen om at hun hentede hende fra dagpleje (dengang vi var afhængig af de kommunales lukketider) og havde hende til jeg kom hjem (ca 18.30 - 19) ..

Personligt kan jeg ryste lidt på hovedet over denne modvilje der ofte er mod at ungerne skal passes ude .. Jo vist jeg har da heller ikke fået børn for at de skal være i pasning konstant - men de skal jo også have andre indtryk end hvad jeg kan tilbyde dem og jeg skal jo også have en hverdag til at fungere ...

Med tanke på Frederik tænker jeg at din løsning kunne være lidt samme model som jeg selv var en del af som teenager ... Altså en der hentede ungerne, passede dem i jeres hjem og puttede dem i egne senge ... Det kan jeg altså ikke se noget som helst forkert i ... :)

ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Stengers Maskinservice- reperation af alle former for biler, maskiner og alt i svejseopgaver-værkstedet der har åbent når du har tid!

Ring 24656668

0
0
Svar på denne tråd

pasning
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 10:08

Ellen (nu 4 år) er på weekend hos mormor og morfar 1-2 gange om måneden, typisk fra fredag middag til søndag eftermiddag, både fordi både hende og mine forældre nyder det, og fordi vi så kan holde arbejdsweekend eller sove længe, eller hvis jeg f.eks. skal ud og undervise eller holde kursus. Derudover passede de hende fast hver anden torsdag i efteråret, da jeg underviste og min mand også var ude af huset, hvor de kom her om eftermiddagen, og spiste med hende og puttede. Nu er det så om tirsdagen, i perioder hver uge, og nogen gange kan der gå en måned uden vi har behovet.

Generelt fungerer det rigtig fint, men hvis jeg f.eks. har været væk både i weekenden (uanset om hun har været hjemme sammen med sin far, eller hun har været hos mormor og morfar), og så skal afsted igen en eller flere aftener i løbet af ugen, så kan hun godt blive noget morsyg, så plejer jeg at sørge for at kunne give hende et par korte dage i børnehave, så vi får noget hyggetid.

Så jeg tror sagtens du kan få det til at fungere med en lang dag om ugen og pasning :)

Merete

BBH basisinstruktør - undervisning tilbydes på Fyn

Se mere på min hjemmeside: www.stenner.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 21:18

Tusind tak for alle jeres svar! Det lyder jo ikke, som om det er en HELT fjollet tanke alligevel :-) Og jeg tror klart, at I har ret i, at det handler meget om at få en god rutine i det, især af hensyn til frederik.

Her ville det nok blive med en babysitter. Vi har to fantastiske sæt bedster, men de er begrænsede af henholdsvis sygdom og et aktivt pensionistliv :-) Så må de komme til i weekenden i stedet for.

Nå, men jeg er rigtig glad for at høre alle jeres erfaringer, som jo er pænt positive. Nu må vi jo så se, om jeg også får jobbet... :-)

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

afrunding
Forfatter: 
Dato:  24-04-2013 15:32

Måske jeg lige skulle fortælle, at jeg ikke fik jobbet... men blev en flot nummer to :-)

Så lige hvad det angår, er jeg ikke i panik med pasning, men er i gang med at finde en, vi kan lige så godt være på forkant :-)

mvh tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Min kæreste har ofte
Forfatter: 
Dato:  29-04-2013 23:46

fordi han arbejder skiftehold, dage hvor han ikke ser, eller ser F meget lidt. Når han arbejder aften så ser han ham ikke i de 4-5 dage, fordi han først kommer meget sent i seng, så er det mig der afleverer ham om morgen. Og om eftermiddagen er han jo på job. Det er meget, meget sjældent at jeg ikke ser F både morgen og aften. Nogle gange når jeg er alene med ham henter min mor ham, så jeg kan nå at ride efter skole, men jeg putter ham stadig selv. Han er kun blevet passet af min mor og aldrig med overnatning. Han er 2 år på onsdag.

Sagde Janne

Opstaldning tilbudes i skøn rideklub mellem Holbæk og Roskilde - Se mere på min profil eller www.rideklubbenvestervang.dk

0
0
Svar på denne tråd

pasning
Forfatter: 
Dato:  01-05-2013 15:07

Vi har begge skiftende arbejdstider på alle årets dage!

Vores søn Jeppe på 2,5 år bliver derfor passet 4-7 gange om måneden. Endten kommer farmor om morgen, så når han vågner så aflevere hun ham i vuggestuen. Mormor og morfar henter nogen gange hvor han så sover hos dem hvis vi har aftenvagt.

Vi har købt hus MEGET tæt på bedsteforældre af samme årsag. Jeppe er vant til fra han var 3 mdr at sove hos mormor og morfar. Så han har ingen problemer med det, han er jo vokset op med pasning!

Vi holder ham så tilgengæld tit hjemme på vores fridage i hverdagen, så vi har en masse kvalitetstid :)

Hvis børn er vant til at blive passet/overnatte synes jeg ikke det er et problem. Men de skal ikke kastes rundt hos 4 forskellige. Jeppe overnatter kun hos mormor og morfar :)

- Tilgengæld er vi ikke selv så meget ude, da vi priotere vores fritid med vores søn.... dog var vi på kæreste ferie sidste år i en uge, hvor Jeppe boede hos mormor og morfar og gik i vuggestue. Det gik super godt uden problemer :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider