Har nu heller ikke hørt at det skulle være gennemført endnu og man snakker også om en overgangsperiode hvor man som en start ikke godkender nye bagudvendte stole med mindre de kan klare op til de 15 mdr ...
Som sælger indenfor området syntes jeg forøvrigt det er ret godt med en aldersgruppe i lovkravet - alt for mange vender jo deres børn fremad så snart de runder 9 kg selvom barnet måske ikke er mere end 6 mdr - og så er det jo dømt til at gå galt ...
Malucca på 7 mdr er jo vokset ud af babystolen og hun sidder derfor i den nye Cybex Sirona som efter min mening er intet mindre end en genial opfindelse ...
...
Den kræver så at man har isofix og at man er villig til at betale lidt ekstra for sine børns sikkerhed, men når det er sagt så syntes jeg dælme godt nok pengene er godt givet ud ... Vi elsker den
..
Der er både mulighed for at vende bagud og fremad, den kunne ikke være nemmere at håndtere, den kan drejes til siden så børnene lettere kan komme i stolen (hvilket ellers kan være en af de store udfordringer hvis man har en 2 årig siddende bagudvendt) ...
Når man vil fremadvende den skiftes 5 punkts selen ud med en mavepude som det kendes fra Cybex Pallas og barnet sidder i noget af det mest sikre fremadvendte der findes ...
...