Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

ny autostol regel?
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 19:01
Er det korrekt der kommer ny autostol regel til 1/7 at alle børn under 15 SKAL sidde bagudvendt?

Nu mor til 2 helt fantastiske prinsesser

Alice Sofia

13 Februar 2010

&

Naia Maria

21 August 2011

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 20:34

Trådte den ikke i kraft 1.1.2013. At alle børn op til 15 mdr. skal sidde bagudvendt? Nåh, googler lige..

Med venlig hilsen

Mette

"Sandt venskab findes, hvor tavshed mellem to mennesker er behagelig."

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 20:36

Du kan læse lidt mere her

Med venlig hilsen

Mette

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 20:38

Som jeg læser det er reglen lige på trapperne, men der er ikke en fastsat dato for hvornår den træder i kraft endnu!

Vi har valgt bagudvendt stol til at efterfølge babystolen, da det er 5 x mere sikkert ift. en fremadvendt stol!

Med venlig hilsen

Mette

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-03-2013 10:43

Prinsessemette: Må jeg spørge hvilken stol i har valgt? Jeg synes der er langt mellem de bagudvendte "nr. 2" stole.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-03-2013 10:52

Vi har HTS Besafe izi combi i begge vores biler (Peugeot 308 + 107). Den monteres med isofix bagudvendt, men kan sættes fremadvendt - monteret med sele. Det er en af de bagudvendte stole der fylder godt, men vores datter sidder super i dem og har et fantastisk udsyn.

Den står bag passagersædet i begge biler og jeg kan godt sidde på passagersædet i 107'eren, men det er ikke så behageligt hvis vi skal køre langt! I 308'eren er det intet problem. Jeg er ca 167 cm.

Med venlig hilsen

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Bagudvendt ...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2013 12:34

Har nu heller ikke hørt at det skulle være gennemført endnu og man snakker også om en overgangsperiode hvor man som en start ikke godkender nye bagudvendte stole med mindre de kan klare op til de 15 mdr ...

Som sælger indenfor området syntes jeg forøvrigt det er ret godt med en aldersgruppe i lovkravet - alt for mange vender jo deres børn fremad så snart de runder 9 kg selvom barnet måske ikke er mere end 6 mdr - og så er det jo dømt til at gå galt ...

Malucca på 7 mdr er jo vokset ud af babystolen og hun sidder derfor i den nye Cybex Sirona som efter min mening er intet mindre end en genial opfindelse ... ;) ...

Den kræver så at man har isofix og at man er villig til at betale lidt ekstra for sine børns sikkerhed, men når det er sagt så syntes jeg dælme godt nok pengene er godt givet ud ... Vi elsker den ;) ..

Der er både mulighed for at vende bagud og fremad, den kunne ikke være nemmere at håndtere, den kan drejes til siden så børnene lettere kan komme i stolen (hvilket ellers kan være en af de store udfordringer hvis man har en 2 årig siddende bagudvendt) ...

Når man vil fremadvende den skiftes 5 punkts selen ud med en mavepude som det kendes fra Cybex Pallas og barnet sidder i noget af det mest sikre fremadvendte der findes ... ;) ...

ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Stengers Maskinservice- reperation af alle former for biler, maskiner og alt i svejseopgaver-værkstedet der har åbent når du har tid!

Ring 24656668

0
0
Svar på denne tråd

Cybex....
Forfatter: 
Dato:  02-04-2013 10:24

Inden folk vælter ud og køber Cybex er det værd at understrege, at selvom den har fået flotte testresultater, så mangler de stadig at undersøge hvilken effekt mavepuden har i en ulykke.

Jeg er ikke tryg ved den!

Hilsen Linda og alle hestene på Ryvejlund

Kig forbi min BLOG - kreative indslag, bagværk og sludder

0
0
Svar på denne tråd

Resultater...
Forfatter: 
Dato:  03-04-2013 17:24

Folk har jo heldigvis hver sin mening om hvad der er bedst - ellers ville markedet jo aldrig udvikle sig ;) ...

Personligt har jeg set masser af testresultater på cybex - også målinger på påvirkning ved brug af puden ...

Jeg putter stadig trygt begge unger i Cybex stole ... :) ...

ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Stengers Maskinservice- reperation af alle former for biler, maskiner og alt i svejseopgaver-værkstedet der har åbent når du har tid!

Ring 24656668

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-04-2013 17:57

vi bruger også cybex og er glad for deres stole

Mor til den skønneste dreng fra september 2011

0
0
Svar på denne tråd

i-Size og pudestole
Forfatter: 
Dato:  06-04-2013 17:56

hejsa

man ved ikke præcist hvornår den nye regel træder i kraft. Ind til videre er det sidst i 2013 begyndelsen 2014. I kan læse mere om dette og i-Size her

Og mere om stole med kollisionspude

En meget vigtig detalje at få med onkring stole med kollisionspude er at de testdukker der anvendes idag - Q-serien IKKE har sensorer i mave-regionen, nedre del af nakken og i ryggen. Alle steder er vigtige for disse stole da maksbelastningerne er på disse kropsdele.

Nakkebelastningerne på den øvre del af nakken har vist sig ikke at være lavere end de andre fremadvendte med 5-punktssele.

0
0
Svar på denne tråd

alder el vægt
Forfatter: 
Dato:  06-04-2013 18:07

Og jeg hilser også Alder velkommen og ønsker vægt hen hvor peberet gror.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider