Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Gætværk om skostørrelser
Forfatter: 
Dato:  21-02-2013 19:33

Hvilken skostørrelse tror I, barylerne rammer til næste vinter?

Sidste vinter var Kathrine str. 22 og Frederik 23 (Frederik i Primigi, der er lidt små i det, reelt var der nok en halv størrelse imellem. I vinter har de været i 25.

Jeg tænker forårsstøvler 26 (de er lige på grænsen til at skulle have nye nu) sandaler/sommersko 26/27, overgangsstøvler efterår 27, vinterstøvler 28. Hvilket også passer meget godt med sidste års spring, nemlig 2½-3 størrelser.

Men hvad er jeres erfaringer - hvor mange skostørrelser springer de fra 2½ år til 3½ år?

Og ja, gu er det gætværk! Men med tilbud til på gode vinterstøvler til under 150, så synes jeg, at det giver god mening at gætte lidt :-)

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

mine børn
Forfatter: 
Dato:  21-02-2013 19:50

Her er hvad mine to ældste har brugt i vinterstøvler

Nova;

2år str 22

3år str 25

4år str 27

5år str 28

Vega

1 1/2år str 22

2 1/2år str 24

regner med at Vega skal have en str 26 næste år.

Føddderne vokser ikke helt så meget, når de er blevet ældre.

Mor til Nova den 8/11-2007

og Vega den 7/5-2010

og Milo den 16/12-2011

Life is what happening while you´re busy making other things:-)

0
0
Svar på denne tråd

Aaaaarh!
Forfatter: 
Dato:  21-02-2013 20:08

Anneberg, erfaringer er det bedste, tak skal du have! Jeg kan høre, at jeg bare skal købe i 27 og 18 så... så behøver jeg ikke at købe vinterstøvler de næste par år... eler noget :-)

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Qwerty
Forfatter: 
Dato:  21-02-2013 21:28

Mener du virkelig at du vil købe støvler til næste vinter nu??

Fødder vokser jo ikke kun i længden, men også i bredden. Den model barylerne passer nu, behøver ikke nødvendigvis at passe dem til vinter. Måske er foden blevet bredere eller smallere?!

Jeg ville vente til efteråret - der kommer da altid gode tilbud på vinterstøvler til den tid. Jeg har endnu tilgode at betale fuld pris for Sallies vinterstøvler. Oftest køber jeg sidste års model med 50 % besparelse.

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Ja da...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2013 21:38

Ja, jeg har tænkt mig at købe dem nu. Og hvis de ikke passer næste år, hvadenten det er i længden eller bredden eller højden eller... så sælger jeg dem da bare igen og køber nogle andre :-)

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Støvler ...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2013 16:27

Følger lige lidt med her, for jeg har også samme overvejelser om størrelser ...

Mikkeline havde vinterstøvler i 22/23 sidste vinter og 27 denne vinter, så jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal forvente til næste år ... ;) ...

Hun er lige rundet 2½ men alle tror hun er 3½-4 år, om det så er den gammelkloge opførsel eller størrelsen vil jeg lade være usagt ... ;) ... Hun bruger så også 98/104/110 i tøj alt efter mærker..

Køber sørme også både støvler, flyverdragter og tøj på forkant når jeg kan få det med 70 % rabat ... Og kan jeg ikke bruge det til den ene så kan jeg måske til den anden eller også kan det sælges igen .. ;) ...

ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Stengers Maskinservice- reperation af alle former for biler, maskiner og alt i svejseopgaver-værkstedet der har åbent når du har tid!

Ring 24656668

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-02-2013 21:48

Jeg køber også gerne på forskud og sparer mange penge. Det gælder både tøj og sko! Jeg går til en forhandler der har forstand på at måle og hvis de siger at skoene ikke passer, ja så ryger de til salg.

Sidste vinter, 2 år brugte han 23-24

sommer sandaler, 2 1/2 år var 25, så hoppede han direkte i en 27 som han bruger nu, 3 år.

Satsede i sommers og har købt to par overgangs støvler fra CLARKS i England til nu når vinterstøvlerne skal af og de er 27 så tror de kommer til at passe indtil skandalerne skal på. Og hvis ikke, ja så er der nok andre der vil få glæde af dem!!

0
0
Svar på denne tråd

udsalgsryttere...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2013 23:59

He, jeg er vist ikke den eneste udsalgsrytter her :-)

ManEater, du er velsignet med to piger - jeg elsker bare brun!! :-) Så er der nemlig en rigtig god sandsynlighed for, at ting bliver brugt af mindst en baryler :-) Desværre her jeg det også sådan, at når jeg har fundet en ting, sko eller tøj eller whatever, hvor jeg har valgt den bedste - så skal jeg jo helst gerne have to af den bedste. Og det betyder som regel drengefarve og pigefarve. Det var ellers et spring med Mikkeline - så tænker man jo, at enten var det et spring efterfulgt af stilstand, eller også vokser hun stadig vildt eller... ja, det er vist ikke så nemt. Godt at du har et tøsebarn mere!

Tante, hvis de der overgangsstøvler er med tex-membran og ikke passer, så skriv lige :-) Jeg har købt overgangsstøvler, men har ikke befamlet dem, og jeg er skruphysterisk med, at sålen skal være blød, så der er altid en god sandsynlighed for, at de ryger tilbage...

Jeg kan høre, at jeg skal tage de str. 26 vinterstøvler, jeg har købt (De passer rigtig fint nu, så baryler-fødderne skal virkelig ændre form til næste år for at give problemer) og bytte dem til str. 27, så jeg både har i 27 og 28. Jeg synes også, at det plejer at være lidt svært at holde en størrelse hele vinteren over - de str. 26, jeg har købt, var både for at prøve og for at have i reserve, hvis kathrine synes, at hun skal snuppe de sidste milimeter og vokse helt ud af dem, hun er i nu. Og hvis barylerne så springer til str 29 næste vinter, så bytter jeg barylerne!!

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-02-2013 11:58

i år er adrian igang med hans 3. par vinterstøvler... han er gået fra 24 til 26 siden november.... lige p.t tør jeg ikke købe sko på frkant, for vd ikke hvornår han stopper med at gro.

han er gået fra str. 19 i april til str 26 nu.

billig drengetøj str. 68-80 sælges

p.b for info

nu også lidt i str. 86

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-02-2013 20:06

Hvis du tør, så er der mange fine sko på clarks hjemmeside og der er en god målevejledning derpå. De holder tit udsalg med min. 50%. Dem vi har haft købt derfra (5 par indtil videre) har været super bløde og lækre både i skind og i sål. Vi var derovre og fik målt hans fødder i butikken og fik at vide hvordan vi skal måle derhjemme hvis han rykker i bredden. Men som sagt så plejer vejledningen at ligge derinde. En gang imellem får de dog den ide at de ikke vil sende til DK, men hvis det bliver et problem så send mig lige en melding, så sender jeg svigermekanikken i byen og så kan hun sende dem sammen med Oskars!

0
0
Svar på denne tråd

Fra 3-4 år
Forfatter: 
Dato:  24-02-2013 11:15

sprang G pludselig fra 25/26 til 28

Min erfaring er at gætværk er nyttesløst :)

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

Sko igen....
Forfatter: 
Dato:  26-02-2013 14:44

Tante, jeg ved ikke lige, hvad jeg fandt, i første omgang noget, der var helt forkert, men nu har jeg vist fundet den. Men... bruger de slet ikke tex-membraner?

Er der ellers nogen, der har anbefalinger til skomærker, ud over det almindelige i butikkerne, der sidder godt på en normal fod med lidt smal vrist og har en absolut bøjelig sål?

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-02-2013 16:44

Nope. Solen skinner jo altid i England så det bruger de åbenbart ikke... (Joke- ved faktisk ikke hvad de gør men kan godt forstå hele landet går i stå over 2 cm sne...)

Jeg har af samme årsag ikke købt vinterstøvler derfra. Men deres overgangssko og sommersko/sandaler er rigtig fine.

0
0
Svar på denne tråd

Griner...
Forfatter: 
Dato:  26-02-2013 17:46

Tante, jeg køber overgangsstøvler, så barylerne ikke behøver at sejle rundt i de elendige gummistøvler og termostøvler i alle forårs- og efterårsmånederne. Så der skal være tex i her :-)

Jeg kan da lige linke til de sko, jeg har købt i mærker, jeg overhovedet ikke kendte :-) Jeg prioriterer selvfølgelig at de sidder, som de skal, men også, at sålen er blød. I min sidste ordre returnerede jeg otte ud af elleve sko, og de syv af dem nåede aldrig i nærheden af barylerfødder, fordi de var for stive.

Overgangsstøvler til kathrine: www.zalando.dk/sagarmatha-hikingsko- beige-s7713c001-101.html

Vinterstøvler til begge: www.zalando.dk/lurchi-jule-tex- stovletter-petrol-lu213c004- 502.html

Så mangler jeg bare overgangsstøvler til frederik...

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-02-2013 22:57

Skofus havde nogle rigtig lækre sidste år så mon ikke de har noget lignende i år? De er ikke så dyre og hvis man finder en efterårsmodel der også kan bruges nu kan man garenteret få dem med procenter. Her er han desværre nødt til at hoppe i gummirøjserne. Han er kommet i skov børnehave og han ELSKER vandpytter og mudder, så jeg har opgivet rigtige støvler til ham de dage frosten ikke har så godt fat. Uanset hvilken membran de har, så holder de bare ikke tæt. Har prøvet mange forskellige mærker efterhånden... De sidste fra Ecco til 700 kr og vandet pibler bare ind. Har derfor ofret lidt og købt et par røjsere fra Bisgaard med uld foer der sidder godt til på hans fod så han kan få dem med sig. Men det er langt fra optimalt. Glæder mig til det er sandaltid...

0
0
Svar på denne tråd

Tante...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2013 01:07

Der var ingen skobutikker her i byen, der havde nogetsomhelst i overgangsstøvler sidste år. Bortset fra Ecco, der kunne grave et par frem, der passede rigtig rigtig godt, altså som i at de godt kunne have været et nummer større. Dem tog jeg, så langt er efteråret jo alligevel heller ikke :-) Meeeen fuld pris for et par eccostøvler, der blev brugt i 1½ måned - det var nu lige rigeligt dyrt, synes jeg...

Pyha, det lyder vildt, at han bliver så våd! Jeg kan virkelig godt forstå, at du glæder dig til sandaltid :-) I efteråret havde jeg to barylere i todelt regntøj og hhv. vinterstøvler og overgangsstøvler til at ligge på maven og rode i en pænt stor vandpyt i en tyve minutters tid - og de var tørre! Dog med en lille bitte smule fugtige tæer i eccoerne...

Hm... men den tur i en mega-kæmpe-stor vandpyt, de var i her for ikke så lang tid siden, der var de møgvåde med vinterstøvler og flyverdragter. Tror nu ikke, at regnstøvler havde hjulpet der, vandet løb vist bare over kanten på støvlerne :-D

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider