Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

L´**** lus!!
Forfatter: 
Dato:  13-02-2013 09:44

Ja så kom min datter hjem fra vuggestuen med lus

Hun blev kæmmet, fik hedrin i der sad i en time blev kæmmet igen og så i bad fik det vasket med shampoo og der efetr matas kæmmebalsam og kæmmet IGEN.

Her til Morgen blev hun kæmmet igen og der var ikke nogle lus

Jeg har selv taget en tur magen til hendes og det gør vi igen om 7 dage som der står på falsken med hedrin.

Men jeg kan læse mig til at alt det der med at putte bamser osv i fryseren og vaske sengetøj etc ikke gør nogen forskel, så det har vi ikke gjort

Hvad gør I ???

Signe

0
0
Svar på denne tråd

Ingen forskel...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2013 11:24

Sengetøjet skal da i den grad vaskes, ellers kan i lige så godt droppe lusekuren og lade kolonierne blomstre.

Anyways, hvis du vil undgå lus i fremtiden, så kæm dine børn dagligt det er det eneste effektive og sikre middel mod lus, lige bort set fra DDT som ikke er det smarteste at bruge ;)

Min søn tager ikke mod lus, men det gør jeg, får han en med hjem fra børnehave er det helt sikkert at den kravler over på mig, derfor er jeg ret hysterik med kæmmeriet.

For nogle år siden fik jeg de mest resistente og overlevelsesdygtige lus, hedrin hjalp ikke, anden kemisk shampoo hjalp ikke, afblegning af hår hjalp ikke, kæmning hver dag i en uge var det eneste effektive :)

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-02-2013 22:50

Ja daglig kæmning er det eneste der duer. Så får man hele tiden fjernet de voksne og så vil der jo ikke blive lagt flere æg ;)

Godt med balsam i håret og frem med tætte kammen.

Sådan fik vi bugt med de små kryb sidst. Er ikke så glad for al den kemi. Men måtte selv igennem en lusekur, da mit hår er for tykt til at rede med tætte kam, men mine børn ungik det ;) Intet røg i fryseren her.

Caroline

Hvis du ønsker at dine drømme går i opfyldelse, må du ikke sove for længe.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider