Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Autostol, må man det??
Forfatter: 
Dato:  12-02-2013 21:53

Et barn på 2 år, må han/hun sidde forrest i bilen, selfølgelig i sin autostol?? Det er airbag i bilen ;)

0
0
Svar på denne tråd

autostol og airbag
Forfatter: 
Dato:  12-02-2013 23:12

*** http://victoryrats.weebly.com - derfor tamrotter! <3 <3 <3 ***

Inter album et nigrum, varietate

0
0
Svar på denne tråd

jeg havde
Forfatter: 
Dato:  13-02-2013 00:17

Jeg har nu haft min søn siddende på forsædet flere gange, da han var under et år. Det var så i en bagudvendt autostol og airbagen var slået fra.

Jeg oplevede at blive stoppet af politiet i et rutinetjek og betjenten spurgte til om airbagen var slået fra og så var han tilfreds.

Mvh Tina

"When a loved one becomes a memory,

memory becomes a treasure."

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd

Uden airbag
Forfatter: 
Dato:  13-02-2013 10:12

Altså jeg har min siddende foran (det er en gulpladebil, så der er ikke andre muligheder). Det man skal være opmærksom på, er at airbag'en skal være slået fra.

Små børn skal helst sidde bagudvendt - jeg har netop vendt min dreng på lidt over to år 'fremad' - han kunne ikke rigtig være der med benene længere.

MH Nana

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  13-02-2013 12:16

Sikkerheden er så vidt jeg ved større på bagsædet, så hvis det er muligt er det altid bedst at have dem deromme.

0
0
Svar på denne tråd

Ja må man
Forfatter: 
Dato:  14-02-2013 21:30

Det er IKKE ulovligt at have en forudvendt stol på forsædet MED aktiv airbag MEN det tilrådes ikke, men man må gerne!

Man må IKKE sætte en bagudvendt autostol ved en aktiv airbag det er BÅDE ulovligt og livsfarlig.

Børn bør sidde bagudvendt til mindst 3 år helst mellem 4-5 år det er 5 gange så sikkert som forudvendt.

0
0
Svar på denne tråd

2 år ...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2013 16:01

Som 2 årig sidder de fleste vel fremadvendt her i landet og så er det skam lovligt at sidde på forsædet, også ved airbag ...

At det så slet ikke kan anbefales, det er jo en anden snak ... Nu blev der kun spurgt til om det var lovligt og det er det så længe det er en fremadvendt stol ... :)

ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Stengers Maskinservice- reperation af alle former for biler, maskiner og alt i svejseopgaver-værkstedet der har åbent når du har tid!

Ring 24656668

0
0
Svar på denne tråd

hvornrå
Forfatter: 
Dato:  19-02-2013 16:45

Hvornår "må" barnet sidde på forsædet enten i stol eller uden, med airbag?

Har en datter på 5½ - hvornår kan et barn "tåle" en airbag? Tror ikke vores kan slåes fra f.eks.

0
0
Svar på denne tråd

Fremadvendt
Forfatter: 
Dato:  19-02-2013 20:46

Jeg er næsten helt sikker på at jeg har læst et sted med sådanne regler, at det først anbefales at børn sidder på forsæde med airbag, når de er 140 cm høje. De må som tidligere skrevet, lige så snart de sidder fremadvendt, men det frarådes indtil de 140 cm.

Mvh. Maibrit

Gig sælges!! Se præsentation.

Sommergræs tilbydes i 2013. 8380 Trige

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider