Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Jobsamtale og graviditet
Forfatter: 
Dato:  18-01-2013 16:49

Hej derude

Vidste egentlig ikke hvad jeg skulle skrive i overskriften... måske var ordet "tumpe" bedre? Men det siger min mavefornemmelse ikke...

Nå, men sagen er den, at jeg siden oktober 2012 har gået ledig. Fandt så ud af, jeg var gravid i november. Træls ting når man er ledig, men jobs skal stadig søges, så jeg søger jo på livet løs!

I dag blev jeg så ringet op af kommunen. De havde fået min ansøgning på en opslået stilling, og ville derfor gerne se mig til en samtale.

Jeg bliver ret gladelig overrasket, og takket selvfølgelig ja. Men pludselig ryger ordene bare ud af munden på mig: "jeg er gravid, synes bare lige du skulle vide det". Herren jeg talte med blev lidt tavs, og svarede "nå for søren". Jeg følte mig pludselig helt akaveret. Han sagde så kort bagefter "jeg er faktisk glad for, du er ærlig omkring det, og vil selvfølgelig gerne se dig til en samtale alligevel".

Så, jeg skal altså til jobsamtale i næste uge :-)

Grunden til, jeg smed kortene på bordet, tror jeg, hænger sammen med at jeg er en meget ærlig person. Godt nok er jeg "kun" 15 uger henne, men da det er mit andet barn strutter min mave jo allerede som om jeg var 5 mdr. henne Så, jeg kan altså IKKE skjule min graviditet. Derfor ville jeg føle mig til grin hvis jeg dukkede op til samtalen uden at have fortalt det inden.

Kald mig bare tumpe..

nothing ventured, nothing gained

0
0
Svar på denne tråd

synes ikke du
Forfatter: 
Dato:  18-01-2013 17:12

er en tumpe :-) Så pøj pøj med samtalen håber du får det :-)

vh Vipse

Nu med privat dagpleje :-)

www.pamhuledagpleje.dk

2100 m2 byggemoden grund sælges i Hyllinge (4700)

Tæt ved skole, børnehave/dagpleje og købmand.

275.000 kr ved hurtig handel

...

0
0
Svar på denne tråd

Tumpe :-)
Forfatter: 
Dato:  19-01-2013 22:46

Jeg sagde mit job op da jeg gik på barsel (lang forklaring hvorfor), og søgte faktisk allerede et par jobs mens jeg var højgravid (uden resultat, selvfølgelig ;-)

Da Sally var 1 måned gammel gik jeg igang med jobsøgningen og var til tre samtaler inden hun var fyldt 2 måneder. Det tredje job fik jeg, og arbejdsgiveren ventede tålmodigt adskillige måneder indtil min barsel var slut, selvom hende, jeg skulle afløse, længe var stoppet...

Så det kan godt lade sig gøre :-)

Held og lykke!!!

-rikke

Mor til Sally - menneskebarn - årgang 2011

Mor til Tintin - hyphest - årgang 1988

Opstaldning søges i Gl. Rye/Ry til flink og omgængelig "pensionist" (Vallak).

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider