Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Mad-hjælp
Forfatter: 
Dato:  14-01-2013 22:03

Godaften kære H´ænder

Jeg er nu gravid i 12.uge og har stadig den mest vanvittige kvalme og kan kun spise FÅ ting :(

Og det er pt:

Chilimajs (I ved, de der tørrede nogle)

Knækbrød med Bukos champignon-ost

knækbrød m lillebror ostehaps

og så andre nogle andre småting...

Men jeg er i tvivl om de tre nævnte ting - jeg kan ikke hitte ud af om smøreost og ostehapsere er pasteuriseret? Og hvad med chili - må jeg godt spise det??

Håber I forbarmer jer over mine "dumme" spørgsmål og vil tage jer tid til at svare :)

På forhånd tak

Lewitzer - den hemmelige race i DK :)

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor skulle
Forfatter: 
Dato:  14-01-2013 23:12

du ikke måtte spise chili?

De føder da også sunde børn i chili-spisende lande

Hvis din kvalme fortsætter i lang tid kan det da godt være du skal få gjort noget ved det, det er trods alt en noget ensidig kost du får :)

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

lalalala
Forfatter: 
Dato:  16-01-2013 12:01

Tak for svar Golda

Hehe, ja det er en noget ensidig kost - men når jeg er gravid (2.gang) så er mad et kæmpe issue for mig :(

Normalt spiser (æder) jeg som en hest og har altid haft behov for at spise ca en gang i timen for at holde et stabilt blodsukkerniveau. Det kan så bare være 10 rosiner, nødder mv - men skal altså spise ofte.

Når jeg så er gravid (nu 12.uge) - så er behovet jo ikke mindre... MEN har den mest sindsyge kvalme og bitre smag i munden (har allerede været indlagt 2 gange til væsketerapi pga jeg ikke kan holde ret meget i mig og ikke har drikkelyst/trang.

Men det går bedre - vil sige jeg er på ca 20% normalt spiseniveau, hvis vi regner med at jeg normalt er 100% - men kan ikke endnu tillade mig at spise ret meget andet end det min krop KRÆVER - giver det mening?

Igår aftes kunne jeg dog lige pludselig spise sushi med masser af chilimayo med min veninde, men jeg ved også at et miljøskifte kan gøre underværker for min appetit..

Men jeg håber altså snart at min appetit bliver rimelig normalt igen - for guderne skal vide at ostehaps ikke er lige spændende i længden ;)

Lewitzer - den hemmelige race i DK :)

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-01-2013 13:25

Åh føler med dig. Sidder på samme måde og er endda nået til uge 14... Jeg har de sidste par dage kunne klemme gulerødder ned hvis de er skåret i helt tynde stave og så er vindruer blevet et hit. Ellers har den også stået på rejeost på ristede krydderboller, ostehaps og pære banan yoghurt med chokolademusli. Så kender kun alt for godt fornemmelsen af at spise en smule ensformigt...

jeg har heller ikke lyst til at drikke overhovedet. Danskvand kan nogle gange gå, ellers er iskoldt mælk det eneste jeg har bare lidt lyst til...

Min mor har lavet saftevand til mig af ingefær der bliver kogt med halve citroner og derefter siet i en saftsi. Det kan lige tage toppen af kvalmen. Måske det også virker på dig??

God bedring!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider