Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Skolestart og evt. skoleskift
Forfatter: 
Dato:  09-01-2013 10:27

Pyha jeg er på herrens mark. Har tænkt og tænkt, men kan egentlig ikke komme med den endelige beslutning. Det er her jeg har brug for lidt andre øjne på sagen end min mands og mine.

Min ældste datter Lærke bliver 6 om 14 dage, så hun skal snart i skole. Vi bor i en lille by mellem 2 landsbyskoler. Vi har fra dagplejealderen valgt at køre til det distrikt vi ikke hører til, da vi kunne få en fantastisk dagplejemor(fik hende også til nr 2 barn) og de kunne fortsætte i børnehaven som de ofte har besøgt med dagplejen og som også bliver brugt til gæstedp, for kommende børnehavebørn.

Som det er nu vil Lærke kunne fortsætte i skole med dem hun kender og hendes springgymnastik er på samme matrikel(lillesøsters også), da det er blevet til en børneby(en rigtig god en af slagsen). Hun vil kunne går i SFO, men efter 4 klasse er det slut. Problemet er at vi hører til et andet distrikt og jeg tror ikke på jeg kan trække skolebussen herover, da den så skal krydse et andet distrikt :-(. Har været ved at læse på kommunens hjemmeside og det ser sort ud. Skolen går til og med 6 klasse.

Dilemmaet er nu at jeg har været ved at undersøge med skolestart. Skolebussen til det distrikt vi rigtigt hører til holder lige for enden af vores have og der er rullende skolegang, så Lærke vil kunne begynde i skole allerede 1 feb. Der er SFO, som hun vil kunne gå i og en masse nye venner da skolen er en del større, men hun har jo også gode kammerater hvor hun er nu. Skolen går til 9 klasse, men man ved aldrig hvornår de sparer overbygningen væk herude på landet. Jeg kender en del mødre "derovre" da jeg har været i mødregruppe med nogen fra det område iforb. med barsel ved min yngste datter.

Lillesøster vil så også skulle skifte BH, men hun kender nogle flere, da vi i mødregruppen stadig mødes et par gange om året og en af pigerne i gruppen er blevet en super god veninde

Vi har planer om med tiden(når det er til at købe og sælge hus) at flytte ind til vores fødeby som ligger 15 km herfra, men også hvor alle landskole børnene ender efter 9 klasse.

Hvad gør jeg lige. Bliver på den lille skole, med fritidsaktiviteter lige ved døren og lader vores døtre følges med dem de kender og så tager beslutningen ved 4 klasse Eller flytter jeg begge piger inden sommer, så de starter i ny børnehave med et par kendte ansigter og ny skole med rullende skolegang. Her er der også gymnastik lige ved hånden, men ikke vist ikke spring som sådan. Lader dem blive ved det gamle spring og gymnastik?

Jeg syns dælme det er svært. Luftede tanken lidt for Lærke imorges at hun måske ikke skulle fortsætte med dem hun kender. Men hvor meget påvirker det børnene at skifte ? Både BH og skole...

-Tanja...-der grubler!

Mor til prinsesse Lærke født 24 januar 2007...- og nu også mor til prinsesse Mai født 1 september 2009.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-01-2013 11:31

Tja, hvis det ikke er noget problem med kørsel nu og I er glade for børnehaven og har et godt indtruk af skolen - hvorfor så ikke lade dem blive hvor de er. Med tanker om hussalg og flytning ville jeg forsøge at undgå det ekstra skift nu.

Vi flyttede inden jeg skulle i 1. klasse. Dem jeg kom i klasse med havde allesammen gået i bh.klasse sammen. Jeg havde ikke nogen problemer, men kom aldrig rigtig til at føle mig helt som en del af klassen. Da jeg gik i 4. klasse fandt mine forældre en anden skole til min bror (dårlig klasse). De spurgte om jeg også ville skifte og den var jeg helt med på, så større var min tilknytning altså ikke.

Held og lykke med jeres beslutning

Line

0
0
Svar på denne tråd

Skolestart
Forfatter: 
Dato:  11-01-2013 06:24

Jeg har stået i nøjagtig samme situation som dig. Jeg valgte at lade ungerne blive hos kammeraterne, hvilket jeg aldrig har fortrudt. Som du selv skriver, så kan det være at i får trukket en skolestruktur ned over hovedet, med skole lukninger til følge. Se hvad der sker og lad hende blive hos veninderne. Måske i alligevel flytter inden det bliver et problem. I øvrigt ændrer de også busruternes konstant herude.

Tanja

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider