Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

hørebøffer og lyd i dem?
Forfatter: 
Dato:  11-12-2012 13:48

Frederik skal have hørebøffer med i vuggestuen, så han kan holde pause fra støjen. Jeg forestiller mig, at for at få ham til at synes, at det er en god idé, så kunne det være noget med en bog med lyd til, så han kan snuppe en bog og en cd, så det bliver til "et" input. Hvad synes I om den ide? Vil det være bedre med musik i ørerne - eller vil han være tilfreds med stilhed?

Og så det praktiske - hvilke hørebøffer er gode til det formål? Hvilke historier / musik og på hvilket medie? Og hvad skal jeg bruge til at afspille det med? Ja, som I kan høre, er jeg rimeligt blank på det område :-)

Næste spørgsmål er så: Når nu frederik skal have det her med i vuggestuen, hvad så med tvillingesøster kathrine? Jeg er ikke sådan "Skal den have en rulle toiletpapir, skal den også have en rulle toiletpapir"-agtig, men synes måske at det er en lidt stor ting, frederik "får", imens hun får ingenting. Det ville nok være lettere at finde ud af hende, hvis det var et af de andre børn på stuen, der skulle have sådan en?

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

stilhed
Forfatter: 
Dato:  13-12-2012 21:36

hejsa,

jeg har ingen erfaringer, men ud fra nogen af de andre tråde du har tænker jeg han har brug for ro. Evt noget stille klassisk/afslappende/mediativt.

Nu ved jeg ikke hvor meget du kan/vil give, men er faldet over disse på sundeborn.dk/horevaern-gron.html

Hilsen

Katarina

Mor til de dejligeste børn

Beatrice som er hjertebarn (HLHS)

og Laurits

www.duclos-julsdorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

katarina
Forfatter: 
Dato:  13-12-2012 22:22

Tak, det havde jeg slet ikke tænkt over, at det findes - høreværn til børn, der kan man se Jeg tænker også over, om jeg skal til at grave det klassiske musik frem fra gemmerne - mine overvejelser går på, om det bliver så lidt krudtet for ham, at han bare ikke gider :-)

Lige nu overvejer jeg at købe høreværn og MP3 med hørebøffer - så kan han selv vælge, om han vil have stilhed eller støj!

Jeg har i øvrigt fundet en bog-og-dvd-ting. Så skal vi bare lige have lært ham at bladre, når det siger *donnnng* i ørerne. Tanken er, at der så er input til øjne og ører, men at det er samme historie, så der bliver brugt så lidt energi på det som muligt. Hvis han kun har noget i ørerne, er jeg bange for, at han i stedet for vil bruge øjnene til at afsøge efter aktivitet - hvilket ikke er så vanskeligt at finde, når det rolige hjørne er placeret tæt på to døre og "gangstien" på stuen.

Hvor ville det bare være 1000 gange lettere, hvis han lige kunne åbne kæften og sige lige præcis, hvad han har brug for!!

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-12-2012 22:30

Felix har sådan nogle høreværn som Katarina linker til (de er nu arvet fra de store børn). Han bruger dem når vi kører på havetraktor og traktor. Og når han "fælder" træer med sin legetøjsmotorsav

Da vi var ude og rejse, lånte vi en lille dvd-afspiller til flyveturen, jeg købte hørebøffer til den men det "gad" han ikke så jeg valgte at lade han se dvd´en med lav lyd i flyveren.

Håber du finder nogle løsninger.

Knus Mette

0
0
Svar på denne tråd

typisk!
Forfatter: 
Dato:  16-12-2012 14:54

Nu har jeg googlet halve netter, hevet knægten med rundt i diverse elektronik-butikker og har endelig fået købt en mp2-afspiller og et sæt hørebøffer, som hænger nede på skuldrene af ham, men hvor bøfferne er så store, at de også når op over ørerne.

Og SÅ tog vi på hyggetur på biblioteket, hvor de har et cool børnerum, hvor der blandt andet er computere med spil og.... TADAAAAAH!!... hørebøffer, der passer børn, også små 2½-årige. Så nu har jeg bestilt dem på internettet og må tilbage med de andre.

Dertil har jeg købt et sæt bog-og-dvd og et par dvd'er med højtlæsning af historier. Så skal jeg så "bare" lægge det over på mp3-afspilleren. Jeg er fortrøstningsfuld og regner med, at projektet nok skal lykkes - selv om jeg er den dør til den slags :-)

Jeg har i øvrigt også bestilt høreværn. Så er der lidt at vælge imellem...

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

jeg kan fortælle
Forfatter: 
Dato:  16-12-2012 21:18

dig at første gang min hørte klassisk musik - var da han fandt ud af at tænde for farmors anlæg, der er dertilindrettede hørebøffer der går direkt på anlægget (aner ik hvordan det reelt virker). Men det er osse lige meget. For pointen er at ungen rokkede med til det hersens klassiske, så vi endte op med en far der sad og rystede på hovedet og prøvede på at fortælle os at det altså ik var det han skulle falde for

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Og Katho vaps 14/7 2011 - 19/9 2012

Jeg savner og elsker jer

0
0
Svar på denne tråd

klassisk...
Forfatter: 
Dato:  16-12-2012 23:01

Jeg har også overvejet noget klassisk. Jeg aner ikke en dyt om klassisk musik, men kan godt lide det nogle gange - så meget at jeg har slidt et par klassiske cdér op. Jeg plejer at høre dem på tecno-lydstyrke i bilen... eller altså... det gjorde jeg indtil for to og e halvt år siden...

Men det kan da godt være, at jeg lige skal prøve med det på knægten også. Han har forhåbentlig ikke brug for samme lydstyrke som moaren :-D

Tak for ideen :-)

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

desuden
Forfatter: 
Dato:  17-12-2012 07:46

er musik vejen til børnene, og udviklingen af deres højre hjernehalvdel = osse deres senere formåen i hht relationer mm.

Des tidligere de udsættes for musik, des bedre udviklet blir højre hjernehalvdel og de områder der berøres fordi de ligger i højre halvdel.

Man kan undre sig over hvorfor sang og musik er blevet så lavtstående en ting i skole/BH mm

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Og Katho vaps 14/7 2011 - 19/9 2012

Jeg savner og elsker jer

0
0
Svar på denne tråd

stute...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2012 09:05

Det vidste jeg ikke! Nå, men så må vi jo høre og lave noget mere musik. Tæller det, at de har luret anlægget og har næsten fri betjening på det? :-D

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-12-2012 09:35

Måske noget klassisk musik kombineret med Sigurd Barret?

Felix vælger ofte de samme 2-4 dvd´er igen og igen så jeg tænker om Frederik vil gøre de samme med musik. Det genkendelige er jo ofte tryghed og tryghed hører vel sammen med at holde "pause".

jeg ved det ikke, bare mine tanker i forhold til hvordan Felix reagerer.

Knus Mette

0
0
Svar på denne tråd

Høreværn med navn
Forfatter: 
Dato:  17-12-2012 16:25

Her kan man også få ovenstående høreværn og så med navn til kun 145 Kr. :

www.babyrum.dk/shop/hoerevaern-m- navn-52c1.html

Dem har jeg lige bestilt, så min dreng kan komme med sin far over i svinestalden og se grisebasserne. Jeg er spændt på at se dem, når de kommer hjem.

Hilsen Winnie

- med babydreng Viktor født 21.01.2012

.

Fransk Bulldog - en rigtig klovn!

0
0
Svar på denne tråd

ref. alex høre værn
Forfatter: 
Dato:  20-12-2012 10:31

Alex min dreng havde øre bøffer i trafk ved stoppe sted

han er født 5 uger for tidligt, lig tvillinge er de

mere følsomme. jeg ville da tilbyde det andet også

ører bøffer, hvorfor ikke - og have dem i hans tøj hylde

i børnehaven. og tag du fri nogle dage om bliv hjemme hos de to.

Hej

Jeg er over de 4o og rytter af den gamle skole

og glad FEI og Dyreværn og forskning og sund fornuft

Jeg mener man lærer hele livet og fra hele verden.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider