|
|
| Hvilken måned er JERES børn født i? Og.. |
|
|
...hvilken årstid er den bedste at få en lille på Ja, det er mest en hyggetråd, for tit kommer de når de kommer -måske har man forsøgt i årevis, måske var de ikke lige planlagt osv osv. Men, altså, hvornår er jeres børn født og hvad var fordelene og ulemperne? Min første datter er fra 21. april -det er et super godt tidspunkt syn's jeg... Min søn er fra 3. dec., det er fint og min yngste datter er fra 23. dec., det er jo lige lidt tæt på jul, kan man godt sige, men ser det nu ikke som et problem. Hun var ikke planlagt -havde jeg kunnet planægge, havde jeg nok valgt et andet tidspunkt, men hendes fødselsdag er altid rigtig hyggelig, der er en helt speciel stemning og det hun ikke får til sin fødselsdag, kan hun så være heldig at få dagen efter  Skulle jeg have flere børn (hvilket jeg desværre ikke skal), ville jeg forsøge (læs: forsøge), at planlægge, så han/hun blev enten forårs, sommer eller efterårsbarn. Ikke flere vinterbørn men, det er nu også fordi de fleste i vores familie har fødselsdag i dec. og januar, det er lidt rigeligt  Jer med efterårs/vinterbørn, har I været meget plaget af sygdom hos de små i de første spæde mdr.? Jeg kan huske, at jeg var meget bange for den der RS-virus, da min datter var lille -og hun fik også noget lignende, da hun var 5 uger -dog ikke værre end, at vi kun var indlagt 1 døgn og hun blev hurtigt frisk igen, uden behandling. Mvh Luna.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fra d 9/12/9 |
|
|
sys det er en træls tid i dec mdr... Mest for ham, fordi alle gaver jo nærmest blir afleveret på en gang/samme tid. Der er fordele og ulemper ved alt. Vores blev syg da han var 3 dage gammel, for jeg var forkælet da jeg fødte, og manden blev det osse dagen efter- så var banen jo ligesom lagt for bettefisen fra starten! Vinter er ofte = masser snot, forkølelser og influenzaer, så det er ret træls - specielt når det passer med start i institution, hvilket jo vil sige både DK/VS og senere BH.. Irritationsmoment, for det har vi haft nok af. Nu starter han i BH til januar, og så er den der sikkert igen  Det er osse dyrerer i graviditetstøj, for om sommeren behøver man ik gå med så meget. Om vinteren skal der kæmpe jakke, trøjer mm til  Jeg ville dog heller ik så gerne være højgravid midt i høj sommeren og føde i 30 graders varme!! Nej helst forår... Det ville for mig på alle måder være optimalt at være højgravid og føde der (tror jeg!)
RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010 Og Katho vaps 14/7 2011 - 19/9 2012 Jeg savner og elsker jer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Min første er født i februar og det var planlagt. Vil absolut prøve at undgå at være højgravid i sommermånederne hvis jeg kan. Har det i forvejen meget svært med varme og mens jeg var gravid sidste vinter havde jeg ikke brug for vinterjakke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tidspunkt... |
|
|
Liva er fra 3. september. Det var planlagt, men bagefter synes jeg det var træls ifht. at når barnet er 1 år og klar til at gå ud og lege, så kommer det dårlige vejr. Derudover havde jeg svært ved at gå ture med barnevognen i den første vinter, hvor jeg var hjemme på barsel, fordi der var sne! Af samme grund planlagde vi anderledes, da vi ville have nr. 2. Jeg ville gerne have et forårsbarn, og Maja kom så d. 21. marts. Det var et dejligt tidspunkt- skønt at gå en hel sommer på barsel med lange ture med barnevognen og hygge i haven. Og da hun begyndte at gå, var vejret igen ved at blive bedre, så meget af tiden kunne bruges på legepladsen . Omvendt så har jeg selv fødselsdag i august- og det er fint ifht. at der er pakker 2 gange årligt med langt mellemrum 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| November |
|
|
Min søn er født i november, det er et irriterende tidspunkt. Fødselsdage skal holdes indendørs, gaverne skal planlægges 1 år frem da både jul og fødselsdag ligger tæt. Fordele - tjaaaa, fostret har fået rigeligt D-vitamin gennem sommeren 
Sorry The lifestyle you orderd is currently out of stock.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fødsels |
|
|
Emma er fra 1. august - hun er "planlagt" forstået på den måde at der var no unsecure 6 i februar + marts + april + maj + juni  Vi ville have et sommerbarn og så tæller man jo fra de "lovlige" måneder og så 9mdr tilbage  Ren matematik hihi. Simon skulle have været juni barn for så har vi nemlig denne fordeling med fødselsdage: - mig i maj
- Simon i juni
- Michael i juli
- Emma i august
 Men det kom ikke til at passe ind af forskellige årsager, så han er født 2. oktober. midt oktober var det seneste vi lige havde lyst til at få barn i  Så vi går klart ind for sommerbørn. Så når de også at have en vis alder inden vinteren for alvor kommer - dét fandt jeg praktis. Og så syntes vi det er FEDT med et halvt år imellem "højtiderne": fødselsdag om sommeren og jul/nytår et halvt år efter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Bastian er født den 18. December, pænt træls synes jeg, da jeg havde håbet på et sommerbarn så der var lidt mere jævnt fordelt med gaver og man kunne være udendørs til fødselsdage. December var bare den eneste måned jeg havde sagt det ikke måtte blive, typisk... Men sådan går det når nu ens anstrengelser ikke bærer frugt i første hug men lader syv måneder gå inden der var gevinst...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jksdfgjiwgn |
|
|
Min dreng på 6 er fra august. Der er som regel godt vejr, men jeg kan også se, at det er en måned, hvor folk tit har mange planer - men så må man jo bare lige være ude i god tid med invitationer En fordel er også, at gaverne ikke ligger for tøt på julegaverne. Denne gang skal jeg føde i januar. Det synes jeg faktisk er ret perfekt. Der sker sjældent noget spændende alligevel, næsten ingen fødselsdage i forvejen, og hvis man er heldig, så kan man sende børnefødselsdagen ud og kælke. Og de første måneder forestiller jeg mig alligevel at være meget inde med helt lille bebs - og så kommer foråret, når vi er klar til at se verden sådan rigtig. Nu har begge vores børn også været lææænge undervejs, så om de så var kommet d. 24. og 31. dec., så havde vi stadig været lykkelige  :-) Katrine.
Løsdrift, enge og ridebane tæt på skov ved Ringsted, 650,- md. 22584476 Undervisning og træning tilbydes. www.katrinemogensen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vinterbarn |
|
|
Min dreng er født 21. januar og med kommunernes kassetænkning ligmed færre børn der for lov at blive trukket et år inden skolestart (fordi det er dyrere at gå i børnehave), er jeg glad for at min DRENG er født først på året, så han ER fyldt 6 ved skolestart . Og så var det rart at være gået fra på barsel højgravid i november og december, så jeg ikke skulle ud og køre på is- og sneglatte veje (har langt til job).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marts :D |
|
|
Den store er født d. 9. marts - helt perfekt!!  Ikke særlig meget sygdom, ikke for meget tøj på og pakken ind når man skal ud af døren, man går gode måneder i møde og er højgravid i vintermånederne.. Skønt  Vi havde "planlagt" lillesøster i april/maj - men hun ville komme i først hug, så hun kommer også til marts! Det klager vi nu ikke over, ud over at tøserne får tætte fødselsdage 
Hilsen Simone Desværre hesteløs - tidligere ejer af den dejlige Garcon Mor til fantastiske Emilie Født 9. marts 2011 ..... og med lille bebs i maven Termin 13. marts 2013
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min dreng... |
|
|
Min dreng er fra den 2. januar - en ret skidt dato! Han er født på sin fasters 30 års fødselsdag, dvs. at de altid vil have rund fødselsdag samme dag. Og hun er stadig rasende... Derudover er det den første hverdag efter jul og nytår, så ingen har rigtig tid til at fejre fødselsdag. Min svigerinde har altid klaget over, at ingen gider fejre hende med en fest, folk har fået nok af det i december. Så hun har fejret sin fødselsdag den 2. juli, på halvårsdagen. Og så falder jule- og fødselsdagsgaver samtidig. Men børn kommer, når de kommer 
Min smukke palomino frederiksborg Barbie - også kaldet "Den gule Djævel"...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tumle tum |
|
|
har en fra den 25 oktober, og en fra 18 januar og har aldrig rigtigt tænkt over om det var godt eller dårligt, sådan var det bare. Fordelen var at børnepenge kommer den 20, så der kunne blive til en lidt extra god gave til dem begge da jeg var alene og på SU. Den store er dog lidt træt af at ikke kan holde en sommer fest, men så holder hun Halloween i stedet og det elsker hun. Den bette har fødselsdag 8 dage før hans bonusbror og det synes de er hyleskægt, de holder så meget af hinanden de to drenge. det er lige til at få tåre i øjenen over nå de lige skal krammer farvel eller skal give et ordenlig kram når bonus kommer på weekend ..
" He who is tired of Weird Al, is tired of life " ....Qoute Homer Simpson
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| April/maj |
|
|
Jeg har altid sagt April/maj/juni børn er det nemmeste. Jeg er pædagog, og har arbejdet en del i børnehave, og de børn der skal lære at være blefrie i deres vinterudetøj har det så svært, inden de når ind, får flyverdragt osv af, så kan det næsten kun gå galt. Men også fordi man ikke som udgangs punkt skal have lille spæd bakset i flere lag tøj for at komme ud af døren, og deres første vinter, kan de bevæge sig lidt rundt, og anden vinter er bare et hit fordi man kan gå/næste løbe, og de har foråret/sommeren til at lære at gå, og kan være med udenfor i gåudgave også, fordi de ikke skal have store støvler og masser at tøj på, så det bliver besværligt at komme op når man falder osv osv. Og fødselsdag kan holdes ude, og familie fødselsdage kan man jage alle fætre og kusiner ud. Der er skøøøøøønt! Og så er de hverken for gamle eller for små til skolestart, men alderen passer på gennemsnittet, hvis ellers barnet et normalt fungerende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| August |
|
|
Tja, begge mine er fra starten af august. Min ældste søn var ikke planlagt, og ved nr. 2 blev jeg ikke gravid lige med det samme, så de har fødselsdag med 9 dages mellemrum. Nå men jeg synes bestemt august er en dejlig måned at have fødselsdag i. I sommers holdte vi fødselsdag for børnehaven og familien i haven (ikke på samme tid). Ja, det var da hårdt at være gravid i sommeren, men hey så lå jeg bare i vandkanten som en strandet hval, imens manden drønede rundt efter drikke og is 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| maj og dec. |
|
|
Jeg har en fra 2 maj (gik 7 dage over) og er så glad for denne årstid. Før sommerferien men med mulighed for at holde fødselsdage udendørs. Enten ved hestene og med tur i hestevogn eller i dyrehaven ved Moesgård. Den anden er fra december og med et lille hus er der lige trang nok, lidt for højt støjniveau og lidt for lidt ude muligheder. indkøb af gave er dog kun et problem for familien 
Kilden ~Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08 Heste er en dyr hobby, men billig terapeuter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Termin idag |
|
|
Jeg har termin idag, men ingen tegn på bettemanden viser sig... Skal til jordemoder igen den 20. Det må jeg da ærligt indrømme at det er tæt på jul Er selv januarbarn, det synes jeg nu ikke er så slemt igen... Men tanken om at kunne ligge på fødegangen 22/23 dec. Det ville jeg altså bare synes var rigtig træls. Men som en anden skriver man kan jo rykke fødselsdagen til om sommeren. Det har min mor da også gjort ved min da jeg var lille. Men jeg synes da at jeg kan stresse lidt op over tanken at han faktisk kan ende med først at kigge frem 22/23 dec. Er faktisk ligeglad med at skulle ligge på sygehuset juleaften, men ville være ret ked af hvis han lige skulle blive født der. Vi har planlagt en meget stille juleaften alligevel. Han var helt planlagt, og ønskebarn, men hvordan man lige planlægger at man ikke vil have et dec. barn? Ja beskyttelse, men nu var der gået et pænt stykke tid at vi slet ikke tænke på det mere. Vi var bare lykkelige da der var liv i maven. Dec eller ej, så overlever vi nok også det 
Hoppeføl efter Arlando Z/Come Back II til salg fra 2012 Hingsteføl efter Shooting Star/Future Cup til salg fra 2012 2 års plage sælges hingst Rafael/BH Future Cup/Vallak efter BH Hotline/Come Back II
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| August... |
|
|
Begge mine er fra august ... Det er nok hverken værre eller bedre end andre måneder... ... Mikkeline er født 12 august og Malucca kom så 24 august 2 år senere... ... Min mand ville gerne have at der max var 2 år imellem børnene og det er en stående joke herhjemme at jeg altid vil have sidste ord og derfor trak jeg det lige så det blev lidt over 2 år .. .. Mikkeline var slet ikke planlagt, så der var ikke mulighed for at planlægge årstiden... .... Malucca havde jeg egentlig ikke gjort de store overvejelser om tidspunkt - da jeg endelig overgav mig og gik med til en mere skulle vi jo bare igang... ... Pigernes storebror er fra 24 juni - se det syntes jeg dælme er planlægning på højt plan... ...
ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions? Stengers Maskinservice- reperation af alle former for biler, maskiner og alt i svejseopgaver-værkstedet der har åbent når du har tid! Ring 24656668
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Årstid |
|
|
Min dreng er født slut februar. Han var planlagt men ikke efter nogen bestemt måned eller årstid. Egentlig synes jeg, at det er noget pjat, at nogle årstider er bedre end andre at få børn på. For mig, havde det været ligemeget, om min dreng så var født juleaften, nytårsaften eller på min egen fødselsdag. Jeg er bare så glad for, at han er til Kunne jeg selv bestemme en måned at få baby i, så ved jeg virkelig ikke, hvilken jeg ville vælge. Nu synes jeg jo, at februar er god, men kun fordi jeg jo er farvet af, at min søn er fra februar 
Venlig hilsen M Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl!  Nysynet Mitsubishi Carisma fra 1998 sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|