Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Anbefal klapvogn!
Forfatter: 
Dato:  05-11-2012 15:11

Hej alle!

Jeg har netop fået udbetalt feriepenge i forb. med barsel, og overvejer lidt om nogen af dem skal bruges på en klapvogn til den kommende sommer - ved godt der er laaang tid til , men eftersom jeg ikke har et arbejde at vende tilbage til, så er det nok nu den skal indkøbes, eller måske til januar udsalget

Men nu er det første gang vi skal have fat i sådan en, så jeg vil høre hvad i kan anbefale? Eksempelvis er der nogle ting jeg har overvejer:

• Punkterfri dæk eller ej?
  • 3 eller 4 hjul?
  • Stof materiale? Jeg tænker at nylon måske er meget varmt i solen??

Derudover vil jeg gerne have en med god affjedring og hvor der er plads til opbevaring af tasker el. poser under/på

Gode låsemekanismer og naturligvis mulighed for montering af sele, samt god komfort for barnet og et forholdsvis langt liggemål..

Er der andet der skal med i overvejelserne, og hvad har i været glade for?

Håber at høre fra nogen :)

Mvh. Nadja

.. nu med prinsen, det halve kongerige og verdens dejligste datter ..

0
0
Svar på denne tråd

hovsa!
Forfatter: 
Dato:  05-11-2012 15:58

Jeg glemte lige - vi venter lillesøster/bror næste sommer, hvor storesøster så er halvandet, ville det være smart at investere i en slags søskendeklapvogn? Og kan det overhovedet fåes??

Mvh. Nadja

.. nu med prinsen, det halve kongerige og verdens dejligste datter ..

0
0
Svar på denne tråd

Søskendevogn
Forfatter: 
Dato:  05-11-2012 20:49

Jeg kan kun varmt anbefale Teutonia Team Cosmo, som er en søskende vogn... Jeg er SÅ glad for vores. Den er let at køre med, punkterfrie dæk, god plads til div. happengut nedenunder mv.

Her er der 2 års forskel på børnene :)

Stutteri Vica

Forsøger at avle Welsh Cobs... !

www.stutterivica.dk

Mor til Karla, der kom til verden d. 24 aug. 2010

Og lillesøster Frida, der meldte sin ankomst d. 22 sep. 2012

0
0
Svar på denne tråd

søskendevogn
Forfatter: 
Dato:  05-11-2012 21:28

Barylerne er 2½ og bliver stadig kørt meget i klapvogn. De kan godt gå, men nogle gange går det lidt langsomt i forhold til morens ønsker, og nogle gange tager det RET lang tid lige at finde ud af, hvilken siden de vil gå i, at de skal holde fast i klapvognen, at de skal blive ved med at holde fast i klapvognen og hvor de skal holde ved - nogle gange er vi ikke helt færdige med den afklaring og vupti! så sidder de sørme i vognen, så vi kan komme afsted!

Jeg har hørt om andre børn, som nærmest går selv til det hele fra de er 1½. Dog ikke nogen, jeg kender eller har set :-D Så om I har brug for en søskendevogn kommer jo ret meget an på, hvordan I regner med, at verden ser ud på den front.

Nå, men jeg har jo en dobbeltvogn, og til det vil jeg gerne anbefale en Carena Double Swing, som er fantastisk til mit behov. Der er punkterbare hjul (jeg er alene med barylerne, så kan ikke forvente, at der er nogen, der kommer og henter, når klapvognen er punkteret), kæmpe-enormt store varekurve, hvor der kan stå en fyldt stor indkøbspose i hver, når sæderne ikke ligger ned (Hvilket jeg jo godt kan høre, at dit det ene kommer til med en lille ny - jeg er ikke sikker på, at kurven er ret nem at komme til så). Den er også ret nem at slå sammen, synes jeg, men den er ikke en af de letteste og mindste, så jeg har valgt at have en paraplyklapvogn i bilen. På plussiden er også, at den er forholdsvist smal, så man kan komme igennem mange steder. Jeg savner glohuller i kalechen og lommer bag på kalechen, men det er nok også bare fordi, jeg ved at man kan få det :-) Og så er den altså ikke til de helt små, da styret er højt og ikke kan justeres ned.

Jeg har haft en Emmaljunga Twin Cerox før, og den var vel strengt taget også ok. Jeg synes bare, at varekurven var SÅ svær at komme til, og jeg blev ret træt at at skulle ligge og rode på knæ på gulvet nede i føtex for at få presset en pose ind og derefter fylde op med enkelte varer. Den er også bredere end Carenaen.

Jeg har også overvejet City Elite Double, som bare er SÅ smart og let. Til mit behov duer det dog ikke, at varekurven er svært at komme til, og så er den ikke til høje kvinder, der skridter godt ud - jeg gik og sparkede til Emmaljungaen ind imellem, som jeg ellers ikke har hørt om har det problem, så denne her var desværre no-go.

Især hvis du vælger en dobbelt-side-vogn: Vælg svingbare forhjul!! Det er bare det allerbedste i hele verden, jeg kan ikke forestille mig, hvor rædselsfuldt det må være at prøve at få en vogn uden rundt i for eksempel en butik.

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider