Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

når ungernes bedste ven skal aflives???
Forfatter: 
Dato:  01-11-2012 22:30

situationen er nu den at vores elskede hund fra 99 snart skal op i himlen (læs= aflives pga alderdom)

Vi har to børn på hhv 2½ og snart 6 år.

den mindste tænker jeg givetvis er for lille til at forstå så meget, men den store derimod er meget følsom og græder allerede nu når vi indimellem rammer emnet og gør ham opmærsompå på hundes aldersdoms skavanker og hvad det rent faktisk betyder.

Død er som sådan ikke noget slemt i hans verden, men som han siger"jeg vil bare gerne have han altid skal være sammen med os"

Vi har besluttet at hvis det ikke ender i noget akut, så skal hunden aflives hjemme, og børnene skal have lov til at sige farvel, men ikke være der når dyrlægen giver den sidste sprøjte.

andre der har været igennem det vi snart skal og har nogle gode råd???

Mange hilsner Mette

Mor til Frederik 11 dec 2006

-samt Katharina 21 maj 2010

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  02-11-2012 07:07

Jeg har en fætter hvis kone døde for et år siden af kræft. De har sagt til deres lille datter, at mor skal op på himlen for at blive en stjerne. Så har faderen udnævnt en bestemt stjerne (kan ikke huske hvilken). Anyway det virker rigtig godt for den lille pige, at hun om aftenen kan gå ud og kigge til sin mor.

Jeg tænker Sirius i jeres tilfælde (hundestjernen)

0
0
Svar på denne tråd

farvel
Forfatter: 
Dato:  02-11-2012 07:11
Der har været et par tråde om aflivning af heste, der er også kommet mange gode input.

Jeg ville sørge for, at børnene fik lov til at se hunden når den er død, så de kan se, at den er stille og fredfyldt. Når børn i dag møder døden så er det ofte i TV, hvor det, hvad end det er film eller TV-avisen, er blodigt og voldsomt, jeg synes det er vigtigt de ved at det ikke var sådan deres hund døde, men at det var stille og fredfyldt, og nu har den ikke ondt mere, men leger oppe i himlen.

Vores datter var 2½, da vi sidste sommer fik aflivet min gamle hoppe pga kolik, der var hun også ude og nusse hende på mulen et par gange i løbet af den følgende dag (hun lå under en pressening nede ved stalden), og hun kan stadig ud af det blå begynde at snakke om Ursula, der er oppe i himlen, vi har også fået aflivet en hest her i marts, den snakker hun ikke lige så meget om, nok fordi vi ikke var knyttet til den på samme måde, men hun nævner også den er i himlen. Og for 14 dage siden fik mormor og morfar aflivet deres hund grundet alder og sygdom, og nu er Mille også oppe i himlen og leger med hestene :) Jeg synes Ellen har fået et fornuftigt forhold til døde dyr, det er noget der sker indimellem, og det er stadig sørgeligt, men så har de ikke ondt mere, og vi kan tænke på dem når vi kigger op på himlen :)

Håber I finder en god løsning

Merete

BBH basisinstruktør - undervisning tilbydes på Fyn

Se mere på min hjemmeside: www.stenner.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider