Der har været et par tråde om aflivning af heste, der er også kommet mange gode input.
Jeg ville sørge for, at børnene fik lov til at se hunden når den er død, så de kan se, at den er stille og fredfyldt. Når børn i dag møder døden så er det ofte i TV, hvor det, hvad end det er film eller TV-avisen, er blodigt og voldsomt, jeg synes det er vigtigt de ved at det ikke var sådan deres hund døde, men at det var stille og fredfyldt, og nu har den ikke ondt mere, men leger oppe i himlen.
Vores datter var 2½, da vi sidste sommer fik aflivet min gamle hoppe pga kolik, der var hun også ude og nusse hende på mulen et par gange i løbet af den følgende dag (hun lå under en pressening nede ved stalden), og hun kan stadig ud af det blå begynde at snakke om Ursula, der er oppe i himlen, vi har også fået aflivet en hest her i marts, den snakker hun ikke lige så meget om, nok fordi vi ikke var knyttet til den på samme måde, men hun nævner også den er i himlen. Og for 14 dage siden fik mormor og morfar aflivet deres hund grundet alder og sygdom, og nu er Mille også oppe i himlen og leger med hestene

Jeg synes Ellen har fået et fornuftigt forhold til døde dyr, det er noget der sker indimellem, og det er stadig sørgeligt, men så har de ikke ondt mere, og vi kan tænke på dem når vi kigger op på himlen
Håber I finder en god løsning
Merete