Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hvor meget sover jeres 18 mdr?
Forfatter: 
Dato:  10-10-2012 11:51

Ja, kort og godt - hvor meget sover jeres små poder på 18 mdr?

Jeg spørger fordi Frejas DP mener at hun er alt for træt og hun bør undersøges af en læge (det bliver hun så også imorgen, da jeg alligevel selv skal afsted). Hun oplever ofte at Freja falder helt/næsten i søvn til forkosten (ca 11.30) og ofte om formiddagen trækker sig lidt væk fra de andre og gerne vil putte i sofaen...

Derhjemme har vi ALDRIG oplevet at hun falder i søvn ved maden og ej heller at hun lægger sig op i sofaen for at putte. Men til gengæld så får hun altså både en formiddagslur+eftermiddagslur i weekenderne og hvis hun ellers er hjemme. Om aftenen puttes hun kl 19.30/20 og sover kort derefter. Om morgenen vågner hun som regel ved 6.30/7 og er glad = veludhvilet.

Jeg tænker selv - og har foreslået DP - at hun bare har et større behov for at sove to gange om dagen kontra én gang, og det derfor må respekteres. De andre hun går sammen med fungerer fint med en lur, men er drenge med fuldt knald på og ja Freja, hun er generelt en observerende pige der gerne vil hygge-lege =altså ikke noget vildt (medmindre vi tumler, hvilket vi gør hver dag) når der er mange samlet.

Hun er ellers en glad pige, god appetit og er sjældent syg, så jeg har svært ved at tro på at der er noget "galt"... Så det bliver da en noget speget samtale jeg skal tage med lægen imorgen, da det hele går på noget som jeg ikke selv har erfaret..

Men lad mig høre hvor meget jeres sover - og også gerne jeres tanker om vores "situation".

KH Tine

Lewitzer - den hemmelige race i DK :)

0
0
Svar på denne tråd

Søvn osv.
Forfatter: 
Dato:  10-10-2012 14:26
Jamen det lyder da bare til, at hun har behov for to lure, og så er den ikke så meget længere. Jeg tror ikke på, at man kan lave en standard for søvn, og børn er meget forskellige på det punkt.
Kan dagplejemor ikke give hende bare en halv time om formiddagen, så hun ikke skal være så træt? Det må da være muligt.

Alexander har aldrig haft noget stort søvnbehov, desværre. En typisk dag her er nattesøvn fra 19.30 til 6 og så 1-2 timer til middag, oftest kun 1 time. I perioder sover han først kl 21, men står alligevel op kl 6 senest og virker ikke påvirket af det.

Louise

Alexander: 2. maj 2011

Lille Møvs termin 6. dec. 2012

0
0
Svar på denne tråd

Observerende
Forfatter: 
Dato:  10-10-2012 22:48
jeg bider lige mærke i at du skriver hun er en observerende pige. Sådan er vores dreng også. Han har aldrig sovet ret meget men DP syntes også tit han var så træt så træt og sad bare og stirrede til frokost. det oplevede vi aldrig der hjemme.
Jeg tror han havde svært ved at følge tempoet i DP. Der foregik rigtig meget og han forsøgte at forholde sig til det hele.
Nu i bh er der ikke det samme. Der sker ellers også meget men pædagogerne er ikke på ham hele tiden som jeg nok lidt fornemmede at DP var. Hun ville i god mening inddrage ham i alt og det magtede han ikke. Så kunne han også trække lidt væk ind imellem.

Ved ikke om du kan bruge det til noget. Vores dreng fungere i hvert fald bare meget bedre med at pædagogerne ikke har den samme tid til ham. Nu får han lov bare at observere i hans eget tempo.

Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09

0
0
Svar på denne tråd

Børn har jo forskellige søvn behov
Forfatter: 
Dato:  10-10-2012 23:02

Og lyder som om jeres pige bare stadig har brug for 2 lure.. Vores er lidt yngre (15,5 måned) hun sover 11-12 timer om natten og ca 2 timer til middag (kan dog svinge fra 1-3 timer alt efter hvad vi har lavet) vores har den sjove "vane" at sove tidligt til middag (vågen 2,5-max4 timer)men sådan er hun bare

Hilsen Signe og mini prinsessen Karolina Og nu også med føllebøllen Fanta..

0
0
Svar på denne tråd

11 timer nat
Forfatter: 
Dato:  11-10-2012 10:12

og 2½-3 timer middag. Tror måske det der er galt er rytmen, at den er uens hos dp og jer. Anbefalingen går på en lur fra 18 måneder, så måske I skulle arbejde på at kvitte den ene lur og så kun give en middags lur i weekenden også? Alternativt må DP give en kort lur formiddag, men det ville være lettere for alle hvis I gav en lur. Det kræver måske lidt tilvænning, men så tror I får en mere frisk pige i hverdagen :) Noget af det vigtigste for børn er jo en fast rytme, der er ens alle dage. Her gik vi til en lur ved 14 måneder, fordi han skulle starte i dp.

Sagde Janne

0
0
Svar på denne tråd

Soverytme
Forfatter: 
Dato:  12-10-2012 11:06

Jeg er enig i, at hun må mangle lidt søvn - men jeg ville også som JanneJ skriver, kvitte formiddagsluren, og så kigge på sengetiden om aftenen...

Vores datter på 25 mdr, kommer de fleste dage i seng omkring kl. 19, og sover gerne til kl. 7 næste morgen...

Måske er det for sent for hende at komme i seng kl. 20?

Stutteri Vica

Forsøger at avle Welsh Cobs... !

www.stutterivica.dk

Mor til Karla, der kom til verden d. 24 aug. 2010

Og lillesøster Frida, der meldte sin ankomst d. 22 sep. 2012

0
0
Svar på denne tråd

lalalalala
Forfatter: 
Dato:  16-10-2012 20:38

Hej alle

Først, mange tak for alle jeres svar!

Jeg havde Freja med til lægen i torsdags, og han mente bestemt ikke at der var noget som helst i vejen med vores lille pige :)

Han påpegede derimod at hun skal HAVE LOV til at trække sig lidt fra aktiviteterne igennem dagen og selv sætte "dagsordnen" for hvor meget hun orker at deltage.

Det har vi nu prøvet (fredag, mandag og idag) og det virker langt bedre! Hun bliver afleveret ved 8.30 tiden og så er der FULD knald på hende en times tid, hvorefter hun sæ trækker sig lidt - bogstavelig talt, da hun faktisk kravler op i DP´s sofa i stuen og bare ligger og nulrer hår og døser lidt i 15 minutters tid ca. DP kommer hen og spørger om hun er træt osv og hvis ikke hun vil ud og sove (bliver kun spurgt og ikke forsøgt puttet) så får hun lov at ligge. Derefter er hun i fuld gang igen (og der er virkelig knald på nogle dage) indtil frokost og så sover hun så til gengæld 3,5 time :)

Lægen mente hun måske var introvert og derfor har brug for "tænke-pauser" når hun er i DP med alle indtrykkene - derfor oplever vi det ikke herhjemme. Det giver meget god mening for os og jo mere jeg læser om det, ja des mere er jeg sikker på at jeg selv+far faktisk også har tendens til at være introverte et stykke hen af vejen...

Så egentlig ikke såååå meget nyt - men blot en lille update :)

Hav en dejlig aften

Lewitzer - den hemmelige race i DK :)

0
0
Svar på denne tråd

sådan er..
Forfatter: 
Dato:  16-10-2012 21:06

Sådan er vors datter faktisk også - hun kan virke ret træt og falder i søvn meget hurtigt når man putter hende til middag, men putter man hende til en kort formiddagslur kan hun slet ikke sove senere på dagen.

Hun bruger rigtig meget at ligge og nuldre på sofaen herhjemme, og eftermiddagen kommer hun tit med fjernebetjeningen og siger klump, så vil hun gerne se ramsus klump. Der er ikke altid hun ser det, men hun bruger tiden til at nuldre i sofaen og koble total af, og så er hun klar igen efter 15-20 min.

Dp siger også nogle gange, at hun går ud i gangen og sætter sig med et eller andet, i fred og ro - og så nusser hun lidt rundt derude, eller ligger og roder lidt rundt på gulvet derude, og så kommer hun igen 15-20 min senere, og er klar til at lege med de andre igen, eller deltage en nogle aktiviteter.

Mange børn er rigtig gode til selv at vurdere deres behov, det er bare ikke altid de bliver hørt.

Rikke - nu med Fellini ( Nynne og kresten)

Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

Heste.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider