Ja, kort og godt - hvor meget sover jeres små poder på 18 mdr?
Jeg spørger fordi Frejas DP mener at hun er alt for træt og hun bør undersøges af en læge (det bliver hun så også imorgen, da jeg alligevel selv skal afsted). Hun oplever ofte at Freja falder helt/næsten i søvn til forkosten (ca 11.30) og ofte om formiddagen trækker sig lidt væk fra de andre og gerne vil putte i sofaen...
Derhjemme har vi ALDRIG oplevet at hun falder i søvn ved maden og ej heller at hun lægger sig op i sofaen for at putte. Men til gengæld så får hun altså både en formiddagslur+eftermiddagslur i weekenderne og hvis hun ellers er hjemme. Om aftenen puttes hun kl 19.30/20 og sover kort derefter. Om morgenen vågner hun som regel ved 6.30/7 og er glad = veludhvilet.
Jeg tænker selv - og har foreslået DP - at hun bare har et større behov for at sove to gange om dagen kontra én gang, og det derfor må respekteres. De andre hun går sammen med fungerer fint med en lur, men er drenge med fuldt knald på og ja Freja, hun er generelt en observerende pige der gerne vil hygge-lege =altså ikke noget vildt (medmindre vi tumler, hvilket vi gør hver dag) når der er mange samlet.
Hun er ellers en glad pige, god appetit og er sjældent syg, så jeg har svært ved at tro på at der er noget "galt"... Så det bliver da en noget speget samtale jeg skal tage med lægen imorgen, da det hele går på noget som jeg ikke selv har erfaret..
Men lad mig høre hvor meget jeres sover - og også gerne jeres tanker om vores "situation".
KH Tine