Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Dåbsgaven... kan man det???
Forfatter: 
Dato:  31-07-2012 22:20

Hej med Jer.

Jeg har ikke selv børn - endnu Men min bedste veninde har fået en dejlig pige.

Hun skal døbes i september og hvad skal gaven så være til dåben???

Jeg har selv tænkt en (pinto)gyngehest, da min veninde pt. selv har to pinto heste, så synes jeg den kunne være ret sjov. Men den kan jo ikke rigtigt bruges endnu. Sådan lidt a la disse her (ikke sådan direkte pinto).

www.emmasverden.dk/632-gyngehest- sherif-5558.html

www.denlillebazar.dk/ product.asp?product=2122

www.sundleg.dk/gyngehest-pinto.html

www.sundleg.dk/gyngehest-med-hjul- sofus.html

Og ved siden af kunne jeg så godt tænke mig at give en lille halskæde med et vedhæng af en lille engel. Måske a la disse:

www.engleshoppen.dk/?pid=29&sub=35

www.chanti.dk/p-Former-Engel- Vedhaeng#p-Former-Engel-Vedhaeng

(den med lille hjerteguld og sølv).

Men hvad siger I er det for fesent prisen løber jo lidt hen imod kr. 1000,00 som er pænt meget. Havde egentlig mest tænkt kr. 500,00, men kr. 1000,00 kan godt gå, hvis det lige er gaven.

Men synes i gaven er fed eller hvordan???

Har I andre gode råd eller ideer og er det dumt at give en gyngehest som ikke kan bruges endnu???

Please hjælp mig.

Mvh.

Jette

0
0
Svar på denne tråd

tanken..
Forfatter: 
Dato:  31-07-2012 22:29

Tanken med gyngehesten er rigtig fin :) Du kunne også købe en hvid, og male den selv ;)

Smykker har jeg det tilgengæld lidt svært ved.
Vors datter fik et flot armbånd - og nuvel, en eller anden gang, skal hun da nok syntes den er sjov at have på, men til den tid tror jeg næsten den er for lille :(

Og halskæde har min svigermor købt til hende i julegave, et guldkors.
Jeg syntes det er spild af penge! Der er så meget fedt og lærerigt legetøj hun kunne få for de penge, og et barn på 1½ er da fuldstændig ligeglad med sådan en.
Det ville jeg hellere passer sig til konfirmationsgaver.

På den anden side har jeg et lille guldhjerte, det har je gfået i dåbgave, og jeg har den endnu. Jeg bruger den dog aldrig, for jeg går stort set kun med sølv eller hvidguld.

Rikke - nu med Fellini ( Nynne og kresten)

Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

Heste.dk

0
0
Svar på denne tråd

halskæde/smykke
Forfatter: 
Dato:  31-07-2012 22:44

Hej Sparky.

Ta for dit svar.

Det med halskæden har jeg selv tænkt. Det at man nok ikke bruger det som barn. Men det var for at give noget lidt mere specielt, end bare lige en gyngehest.

Jeg havde også tænkt noget a la dem her:

www.chanti.dk/p-Daabsgaver- Smykkeskrin#Daabsgaver...l_|2518350

www.chanti.dk/p-Daabsgaver- Smykkeskrin#Daabsgaver...l_|2518240

www.chanti.dk/p-Daabsgaver- Smykkeskrin#Daabsgaver...model__152- 76204|15276204

www.chanti.dk/p-Daabsgaver- Smykkeskrin#Daabsgaver...model__152- 76713|152-76713

mvh.

Jette

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  31-07-2012 23:51

Du kan sagtens give en gyngehest - er vild med den første og sidste! Og synes ikke, du behøver give noget supplerende, 6-700 kr. synes jeg er flot for en dåbsgave til barnet af en (bedste) veninde

Med venlig hilsen Cecilie :-)

0
0
Svar på denne tråd

specielt...
Forfatter: 
Dato:  01-08-2012 10:11

Jeg synes så ikke, at der er noget specielt over smykker i dåbsgaver. For mig er det noget, man giver, når man ikke kan finde på noget bedre :-)

Pinto-gyngehesten synes jeg til gengæld er en feeeeed ide. Der har du jo netop ikke tænkt på et barn, men på lige præcis din venindes barn. Og selvfølgelig skal hun da have en pinto-gyngehest, når mor har pintoer :-) Den kan du sagtens nøjes med - arh faktisk er nøjes helt forkert, for det er altså en rigtig rigtig god gave!

Og nej, pigen kan ikke bruge hesten med det samme - det kan de faktisk ikke med ret mange af dåbsgaverne, i hvert fald ikke her i huset. Men vi er blevet rigtig glade for tingene senere :-)

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  01-08-2012 10:15

Gyngehesten er en rigtig god ide. Jeg synes dog ikke dem du viser er pæne, men det afhænger selvfølgelig af smag. Prøv at google træ gyngehest så kommer der rigtig mange fine op.

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  01-08-2012 12:35

-Stephanie

Bandit, Jeg vil savne dig til vi finder hinanden igen <3

0
0
Svar på denne tråd

smykker...
Forfatter: 
Dato:  01-08-2012 15:21

hej

Smykker som dåbsgave tror jeg heller ikke bliver brugt særligt meget af barnet.

Vi har været mere glade for et fødselsdagsflag og et børnebestiksæt med indgraveret navne. Det kan de bruge rigtigt længe.

Jeg synes forresten sagtens at man kan give dåbsgaver som barnet kan bruge senere, så er der lidt at glæde sig til.

Hilsen Anne

Sød voksen skovtursrytter søges - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

dåbsgaver
Forfatter: 
Dato:  01-08-2012 19:33

her fik vi MANGE sparedyr/tingester og de bliver bare slet ikke brugt.. så det ville jeg holde mig langt fra.. sikkert flere der køber det..

jeg synes bestikket er en super go idé.. og det kan jo bruges længe.. og det kan man næsten ikke få for meget af ;)

mht gyngehesten så ville jeg sikre mig at det er en go og "børnevenlig" en.. en der ikke nemt tipper den ene eller anden vej( altså så de falder ;)) en go model som har godt ry.. her havde vi en af de gammeldags men fik simpelthen dårlige nerver.. flere små børn og de små tæer der kan komme i klemme ;(

håber du finder en/nogle gode gaver ;)

Mor til de dejligste børn:

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510

Med hestene:

Thor Munksgård født 280595-090811 R.I.P

Viktor Enghøjgård født 210707-200811 R.I.P

La Caiser født 010508 < ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider