Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Barnevogn
Forfatter: 
Dato:  23-07-2012 01:13

Hmm, nu våger jeg mig ud i lyset...

Har fået tilbudt denne barnevogn for 3000. Det er en Odder basic soft.

Den er passet og er uden rust. Den er brugt til 2 børn. Den er fra 06. Og der er lift og alt hvad der skal høre med af extra udstyr. Det eneste hvad jeg skal ud og købe nyt af, er et myggenet.

Hver gang den har været våd, er den tørret af osv.

Ja, mit spørgsmål, er jo så...

Ville denne være et godt første gangs køb? Virker det dyrt??

egner den sig til grusveje, støv osv.

Vi bor på grusveje, har dog asfalt ikke så langt fra gården...

Men virker den helt dum til de penge? Ved godt der er en debat omkring barnevogne..

Udfra hvad jeg har læst mig til, tiltaler odder mig mest da den er ret høj, den har et stort ligge mål. Den kan bære et extra barn.

HJælp søges, er meget ny i denne jungle.. Vil lige sige jeg ønsker ikke og bruge 7-10.000 på en ny, da jeg synes det er lidt synd da jeg ved den hurtigt vil blive beskidt, evt ødelagt pga af dyr der er nysgerrige osv...

Kom med jeres gode råd

Hoppeføl efter Arlando Z/Come Back II til salg fra 2012

Hingsteføl efter Shooting Star/Future Cup til salg fra 2012

2 års plage sælges hingst Rafael/BH Future Cup/Vallak efter BH Hotline/Come Back II

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-07-2012 08:44

Hej

Har selv for nylig købt en brugt Odder Classic og fik den til en super pris. Den type med letvægtsstel ligger på omkring 4500-7000 kr, brugt.

Har som du, ikke lyst til at give 12.000 kr for en ny af denne type.

Men for at svare på dit spørgsmål så ja, det virker lidt dyrt, selvom det "kun" er 3000 kr. Den er stadig seks år gammel. Har set Odder vogne til omkring 1000-2000 kr i fin stand.

Du skal også huske på, at du ikke må genbruge madrasser da de ikke kan vaskes ved 60 grader, pga bakterier.

Nu nævner du grusveje, er det med punkterfri hjul?

Har hørt at grus ikke er så godt for lufthjul

0
0
Svar på denne tråd

Barnevogn
Forfatter: 
Dato:  23-07-2012 16:09

Jeg synes også det er lidt pebret for en 6 år gammel vogn

Odder er god kvalitet, meeen

Husk, pga. risiko for allergi bør man skifte madrasser ud ved hvert barn medmindre de kan gå i vaskemaskinen

Her er Odder basicvognen fra ny til 6399,- inkl lift og pusletaske

www.babysam.dk/zimply-incl-lift-og- pusletaske

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  23-07-2012 18:28

.. egentlig ikke det er så dyrt endda, hvis vognen ellers er i god stand.

Jeg vil dog sige, at min erfaring med bløde kalecher er, at de er noget værre hø. Det er jo så dog en smagssag, og min erfaring bygger på en brugt Scandia-barnevogn.

0
0
Svar på denne tråd

Barnevogn
Forfatter: 
Dato:  24-07-2012 13:45

Jeg synes umiddelbart, at 3000 for en vogn fra 2006 er i den dyrere ende. Men selvfølgelig er den i usædvanlig god stand, så er prisen måske god nok.

Her i vinters kiggede jeg selv efter en god brugt oddervogn og der synes jeg egentlig at der var mange vogne fra 2009, som kostede mellem 3000 og 5000 kr. Så efterhånden som jeg kiggede, så fravalgte jeg de ældre vogne.

Jeg endte med en sort odder fra 2009 med en soft kaleche. -Jeg ville egentlig have en med fast kaleche, men det fungerer nu egentlig godt nok. Den bløde kaleche har i og for sig også nogle fordele, bla er en lift lettere at tage ind og ud.

Om det så også er godt, når barnet bliver større. Det må tiden jo vise.......

Mht. grusveje, så var mit oprindelige ønske en barnevogn med punkterfrie hjul, da den hovedsageligt kun ville komme til at køre på grusveje. Men jeg endte med almindelige dæk, da denne barnevogn var så rørende billig...., fordi den var punkteret... .

Dækket blev lappet og tanken var så, at så længe den holdt, så holdt den og når den punkterede igen, så ville jeg købe punkterfrie dæk til barnevognen, men det er endnu ikke blevet aktuelt.

Så helt uduelige er lufthjulene ikke, for det er blevet til mange km på grusvej de sidste 5 måneder.....

Missolga

0
0
Svar på denne tråd

12356789
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 23:44

hej hej... valget faldt på en brugt odder vogn, dog en anden som beskrevet. Købt for 3500 brugt fra 6 mdr. Model kender jeg ikke, men det er enten en 11 el 12 model. Købt i butik, så fik lige 2 års garanti med.. er rigtig glad...

Der er lift, og alt med. mangler kun seler til den tid, og en madras til selve barnevognen.. Og punkterfri dæk

Synes ikke det var så galt.. tak for tidligere råd ;O)

2 års plage sælges hingst Rafael/BH Future Cup/Vallak efter BH Hotline/Come Back II

0
0
Svar på denne tråd

111111111
Forfatter: 
Dato:  27-07-2012 20:03

Det lyder som en fin handel, tillykke med det

0
0
Svar på denne tråd

213456
Forfatter: 
Dato:  27-07-2012 22:38

mange tak... synes nu heller ikke det var så galt... bare meget underligt den stadig står i stuen...

man skal lige få tanken helt ind...

men skøn er den da

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider