Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Vågner meget tidligt
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 15:09

Min søn har altid været A-menneske, dvs. vist aldrig sovet til mere end kl. 7 om morgenen. Men pt. står han altså op ca. 4.45 - og det er noget tidligere end husets øvrige beboere kunne ønske sig.

Af og til får jeg fornemmelsen af, at det nok også er for tidligt til ham selv - men det betyder ikke, at han kan sove videre/igen.

Vi havde en periode med kl. 5 for nogle måneder tilbage - som så blev forbedret til 5.30-6, som er ok (her var der også ofte aktivitet lidt over 4, men ikke noget han vågnede af)- men nu er vi så tilbage til det meget tidlige.

Han bliver lagt kl. 19 - og det er meget forskelligt, om han sover med det samme eller ligger og møfler rundt (nogle gange op mod en lille time) selvom han for så vidt altid ser ud som om han er grydeklar. Jeg har ikke observeret nogen sammenhæng mellem sengetid og vågnetid.

Henne i DP sover han et sted mellem 2 og 3½ time -og der er heller ikke sammenhæng mellem længden på disse lure og hans vågnetid om morgenen.

Men hvad mon vi kan gøre, for at få ham til at sove bare lidt længere? Han er 20 mdr. gammel.

Kan det være, at det simpelthen skal gøres mere kedeligt, at vågne?

MH Nana

0
0
Svar på denne tråd

lalalala
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 21:50

Åh ja - her søger vi de samme vise sten.

Freja vågner også et sted mellem 4.45 og 5.30 HVER morgen - og som du også skriver, så er hun nogle gange stadig træt, men slet ikke indstillet på at sove videre... Nogle gange så træt at jeg kører en tur i bilen med hende (hvor hun så snorksover) på ca 30 min inden jeg afleverer hende i DP - bare for at hun liiiige får slappet lidt af.

Resten af dagen er hun glad og sover 2-3 timer hos DP og bliver puttet kl 19.30 herhjemme.

Freja er 16 måneder - så hun må altså gerne snart begynde at sove teenager-søvn ;)

Lewitzer - den hemmelige race i DK :)

0
0
Svar på denne tråd

Vågne tidligt
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 22:15

Herhjemme, har vi heldigvis aldrig haft det problem. Men, hos os, har det aldrig været morgen før kl. 6. Så hvis karla vågnede før, så lod jeg hende ligge, eller også tog jeg hende ind til mig, og så sov vi videre der. Vi stod aldrig op.

Ved ikke om i måske skal prøve at lade vær med at stå op?

Stutteri Vica

Forsøger at avle Welsh Cobs... !

www.stutterivica.dk

Mor til Karla, der kom til verden d. 24 aug. 2010

Og en lillesøster i vente, med termin d. 14 sep. 2012

0
0
Svar på denne tråd

Stå op og blive liggende
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 10:24

Vi har både prøvet at stå op, og blive liggende og der er ingen forskel på, om han vågner.

Sidste gang vi havde kl. 5 perioden, skiftedes vi til at stå op - så den anden kunne få lidt mere søvn.

Så har vi prøvet at lade ham ligge eller hive ham over i vores seng - men nu er han jo blevet så stor, at han råber, hvis vi ikke reagerer - og han går også selv ind i stuen, når han ikke gider ligge hos os længere (men gider ikke være derinde alene) - så den duer ikke.

En overgang holdt jeg ham i sengen, ved at vise ham youtube klip af alt fra køer til traktorer på min mobil - men i virkeligheden giver det jo ikke mig meget mere søvn.

MH Nana

0
0
Svar på denne tråd

Søvnbehov..
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 12:51

Et barn i alderen 1-3 år har behov for ca 11-13 timers søvn i døgnet.. (Faktisk kun 10-12 timer hvis man spørger f eks netdoktor.dk)

Og han sover jo egentlig mellem 12 og 14 timer som hans mønster ser ud nu ... Hvilket er passende, hvis ellers han trives med det..

Så enten må man acceptere at hans søvnmønster ligger som det gør, eller også må man forsigtigt skubbe det lidt .. Simpelthen putte ham et par minutter senere og lade ham ligge et par minutter længere i den anden ende..

Herhjemme er vi også gået fra at have en pige (22 mdr) der sover fra 20-8 til at have en der sover fra 20-6..

Vi har valgt at acceptere at det er morgen kl 6, fordi vi alligevel venter en lillesøster i næste måned og derfor får ændret på hele familiens søvnmønster til den tid .. Og så kan det næsten ikke betale sig at prøve at ændre noget..

Mikkeline vågner også kl 5 hvis hun kommer i seng kl 19 - derfor trækker vi hende simpelthen konsekvent til kl 20, nærmest uanset hvor træt hun er .. I dagplejen sover hun gerne sine 3 timer til middag - 2½ hvis de ikke er derhjemme til middag (Så sover de bare i telt et sted) ..

Når hun vågner før jeg syntes det er morgen, ligger hun bare hos mig og ser lidt fjernsyn mens jeg hviler mig lidt mere.. Som højgravid er der ikke meget energi kl 5 ... ;) ...

ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Stengers Maskinservice- reperation af alle former for biler, maskiner og alt i svejseopgaver-værkstedet der har åbent når du har tid!

Ring 24656668

0
0
Svar på denne tråd

Frede sover
Forfatter: 
Dato:  06-07-2012 22:09

10-11 timer nat. Dvs lagde jeg ham kl 19 ville han vågne ved 5-6 tiden. Han puttes 20.30 og står opcirka 7 og sover lur 12-14.30

Sagde Janne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider