Min søn har altid været A-menneske, dvs. vist aldrig sovet til mere end kl. 7 om morgenen. Men pt. står han altså op ca. 4.45 - og det er noget tidligere end husets øvrige beboere kunne ønske sig.
Af og til får jeg fornemmelsen af, at det nok også er for tidligt til ham selv - men det betyder ikke, at han kan sove videre/igen.
Vi havde en periode med kl. 5 for nogle måneder tilbage - som så blev forbedret til 5.30-6, som er ok (her var der også ofte aktivitet lidt over 4, men ikke noget han vågnede af)- men nu er vi så tilbage til det meget tidlige.
Han bliver lagt kl. 19 - og det er meget forskelligt, om han sover med det samme eller ligger og møfler rundt (nogle gange op mod en lille time) selvom han for så vidt altid ser ud som om han er grydeklar. Jeg har ikke observeret nogen sammenhæng mellem sengetid og vågnetid.
Henne i DP sover han et sted mellem 2 og 3½ time -og der er heller ikke sammenhæng mellem længden på disse lure og hans vågnetid om morgenen.
Men hvad mon vi kan gøre, for at få ham til at sove bare lidt længere? Han er 20 mdr. gammel.
Kan det være, at det simpelthen skal gøres mere kedeligt, at vågne?
MH Nana