|
|
| Myggestik |
|
|
Emma og så myggestik, det er en meget dårlig cocktail  For det første så KLØR de vildt meget på hende, så hun kradser dem tit til blods = de tager længere tid om at hele. Og så hæver de voldsomt op på hende?  Findes der nogle mirakelmidler imod mygstik men også især når de så er kommet hvordan man kan dulme kløen og ikke mindst hævelsen...? Se her:   Hun har desuden 2 yderligere oppe i knæhasen - se øverst på billedet her. Sådan her så hun ud i 2010 efter 3 uger!!: 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvidløg |
| Forfatter:  |
Cassie84 |
| Dato:  |
20-06-2012 21:15 |
|
her spiser vi rigtig meget hvidløg.. enten i maden eller dem på glas.. og her er der stort set aldrig myggestik.. så jeg ville prøve at få noget mere hvisløg ind i madprogrammet og se om det skulle virke hos jer  kan os bare være at myggene ikke kan lide vores blod af en eller anden grund 
Mor til de dejligste børn: Magnus født 040108 Julie født 040209 Oliver født 260510 Med hestene: Thor Munksgård født 280595-090811 R.I.P Viktor Enghøjgård født 210707-200811 R.I.P La Caiser født 010508 < ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| myggene |
|
|
De kan ikke lide mig - myggene, jeg bliver (7-9-13) ALDRIG stukket, og hvis der endelig skulle være bid, (eller stik ) så er det kun en bette smagsprøve, som nærmest ikke kan ses. Men Emma og Michael ELSKER de  Hvidløg spiser Emma som sådan ikke, men det gør Michael...?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Myggetsik sux |
|
|
jeg er allergisk over for myg, så jeg spiser antihestaminer. Bum bum hvad hedder de nu ... må jeg lige se på når jeg kommer hjem, men tager en om dagen i en den periode hvor der er flest myg Sønnike får også nogle virkelig grimme stik, han får Flydende Clarityl i mod hans hævelser, og de æder ham og mig, mens resten aldrig bliver stukket ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åh ja... |
|
|
jeg blir skamædt om de kan!!! Sidst havde jeg tre - en næsten samme sted som Emmas nuværende- en smule mere ud mod siden af benet. det hævede så benet var 1/2 gange større end normalt. Samtidigt fik jeg to på foden, så foden blev dobbelt str, knoglerne kunne man ikke ane i fodleddet på inder el yderside. de klør MODBYDELIGT, de gør ONDT, det hæver EKSTREMT og det SPÆNDER som bar pokker. Jeg vidste ik man kunne være allergisk overfor myg som sådan? Så jeg er dai nteresseret i hva derk an virke ligeledes! Min søn virker ik til at blive spist så meget - el som om det generer ham specielt når han får et stik. men ok, sådan havde jeg det osse til efter jeg blev voksen. Sjældent bidt/stukket og det generede ik synderligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tumle tum |
|
|
Stute: det var den umelding jeg fik fra lægen da jeg for, nu en del år siden 15 måske, gik til lægen med ET mygstik der fyldte hele bagsiden af mit lår, det var giga stor og spændt og kløende og ømt. Han sagde at jeg havde en allergisk reaktion over for myg, og jeg skulle tage antihestaminer i mod det, så sagt, så gjort og det virkede, jeg bliver stadig stukket ja, det kan jeg vist ikke undgå ud over vi har net om sengen og sådan, men jeg hæver ikke op som en sindsyg. Hvad det direkte varjeg skulle være allergisk over fort ved myggen ved jeg ikke, ved bare det virkede, finder lige hvad for nogle antihestaminer jeg fik, det er håndkøb og ikke nogle af dem man hører mest om. Drengen døjet også, og der hjælper flydende clarityl, mest fordi piller ikke lige er det han gider mest, det taget en del af kløen, han sover også med net og vi har et arsenal af kløestillende ved siden af os, fordi han er vitterlig en Buffét om sommeren ... stakkels dreng .. :/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja det lyder |
|
|
jo da præcis som mig selv! det er bare ikke lige slemt hver gang - men da det faktisk altid er om natten (går jeg ud fra) det er sket - så ser jeg jo ik hva der har stukket. Jeg har bare antaget at det ern oget andet end myg der har gjort det hidtil, fordi jeg ligner løgn, en del af gangene. Mens det andre gange blir knapt så slemt, og nogenlunde ligner det sidste billede af emmas, med mindre farve i, og "kun" med hævelse i selve stikområdet i en diameter på en 5-10 cm vel ca
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Vi bruger lokalbedøvende hvis det er rigtig slemt. Har ikke helt styr på hvad børn må få, men de må da i hvert fald gerne få emlaplaster (tryllecreme) på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aloe Vera |
|
|
Jeg bruger altid aloe vera mod myggestik, enten i gel eller flydende form, men altid ren aloe vera. Det virker lindrende og kløestillende, guld værd at have med sig om sommeren da det også virker mod solskoldethed. Havde det med på en FDF-lejr engang jeg var ung leder, og det nød alle børn og voksne godt af, både pga solen og myggene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er mega fan |
|
|
af aloe- men uanset form og renhed virker det sleeet ik her, såvel som alt muligt andet man kan få bestemt til formålet. Solskoldethed virker gel dog fint mod, osse hos mig. Problemet er jo at det ikke abr er lokalt irriterende. Hos mig går det ind i musklen som jeg har forstået det i hht. et tidligere lægebesøg, hvor man troede at jeg var stukket af et andet dyr end myg, fordi det så ud som det gjorde. hvis eks. jeg er stukket på underbenet, så har jeg decideret ondt - og ik bar rundt om stikket, men helt "ind" i benet så at sige, og det er hele muskulaturen omkring det. Altså eks. hele underbens musklen der hæver ekstremt, blir mega hård og gør niller naller.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sidste år da.. |
|
|
vi var på ferie på Møn blev både jeg og kæresten bidt af myg og sikke reaktioner vi fik, det var helt vildt.. Og de var stadig tydelige efter en måned.. Det kløede, gjorde ondt, hævede og spændte.. Normalt er der ingenting udover en rød lille prik og det klør måske en smule.. Lægen anbefalede os at tage allergimedicin, for han mente som andre i tråden at det var en allergiskreaktion..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alnok... |
|
|
Min venindes dreng kan heller ikke tåle dem. Han får alnok og det hjælper ham. Det kan købes i håndkøb på apoteket 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lé mygs |
|
|
Min datter er hamrende allergisk overfor myggestikkene.. Der hvor de stikker hæver hun helt vildt op! Sidste år kunne hun ikke åbne det ene øje før hun fik antihistamin (i flydende form) og så gik der alligevel nogle dage før hævelsen aftog.. Samme med hendes ene hånd hun ikke kunne knytte. Er skide nervøs for om hun mon er endnu mere allergisk overfor bi/hvepse-stik...  Så vidt jeg har fået fortalt af div. læger - Så findes der ikke et "mirakelmiddel" imod insektstik/bid. Men et myggenet over sengen har vi herhjemme.. Lige et billede fra sidste år. Hun blev stukket på den højre kind.. :/
"You´ll never walk alone" Til minde om alletiders storebror Martin Jensen 1984-2008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|