Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Barnepige eller ej?
Forfatter: 
Dato:  20-06-2012 10:54

Jeg har lidt tanker, som jeg måske godt kunne tænke mig, at få lidt input til.

Sagen er den, at både manden og jeg er havnet i nogle jobs, som vi er utrolig glade for.

Jeg har gået hjemme on/off i 1½ år, så jeg er virkelig glad ved endelig at være ude igen.

MEN, manden arbejder i Kbh (vi bor på Køge egnen), og jeg har teoretisk hele DK som arbejdsplads, så der vil komme sene dage hist og pist.

Det kan give udfordringer med at hente.

Teoretisk burde manden altid kunne nå at hente, men jeg kan ikke lade være med at tænke på div worst case scenarios på køge bugt motorvejen.

Derfor har jeg tænkt på at finde en barnepige. -I bedste tilfælde en pensionist, som også ville kunne agere barnepige ved sygdom.

Vi har faktisk et ret godt netværk, men efter sidste vinter, hvor det bare var sygdom på sygdom, tror jeg min samvittighed ville have det bedre med at kunne betale en for at se efter en syg datter, eller hente hende fra dp.

Men så kommer næste tanke: Skal en fremmed gå rundt med MIN datter??

Så kære ænder: hvad har i gjort? Er det muligt at finde en god barnepige, udenfor ens normale omgangskreds??

Mvh. Tine

Klipning tilbydes i Køge området: www.hesteklip.dk

0
0
Svar på denne tråd

altså selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  20-06-2012 13:24

... kan du finde en god pålidelig ung pige/bedstemor til at hente unger.

Det jeg ville være mest bekymret for at sådan set ikke, at der er en "fremmed" som har ungerne, men mere at den daglige kontakt til institutionen bliver mindre. Dermed bliver det sværere at have fuld tjek på børnenes trivsel i deres dagligdag.

For nylig hentede min far begge mine unger fra børnehave og dagpleje i omkring en måned, og jeg kunne bare mærke at jeg manglede hele det afhentningsscenarie, hvor man lige lodder om det har været en god dag, får en snak med pædagogerne og så videre ...

Det er meget sigende for resten af aftnenen ;-) samt forberedelserne til næste dag.

Hvis I kan se at det bliver presset en dag, så kan I vel altid advisere bedsterne på forhånd og sige "vil I stå stand-by? Jeg er ret sikker på at samme bedste i øvrigt slet ikke vil høre tale om, at der skal indhyres ekstern barnepige.

0
0
Svar på denne tråd

Min mor havde
Forfatter: 
Dato:  27-06-2012 22:46

N af mine klasse kammerater til a passe min søster hver eftermiddag da hun var lille. Detgik fint, hun hentede og havde så en nøgle og var derhjemme med hende til min mor kom hjem.

Sagde Janne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider