Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Thommysminde træningen
Forfatter: 
Dato:  30-05-2012 07:38

årh hvor var det sjovt i går- jeg har desværre ingen billeder.

Trolden prøvede for første gang at trave på ponyen - alt imens han blot blev holdt på det ene ben som han plejer i skridten... Op og ned det gik, og han skraldgrinte simpelthen mens han sagde MER, MER, MER...

Der var for en gangs skyld en anden inde og ride samtidigt med. Hun var da nær trimlet af sin egen hest mens hun hørte på ham sidde og sige MER mens de travede derud af...

Sikke en griner moren fik sig.... Med tører i øjnene og det hele hi hi

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

www.lykkepiller.info

tina@lykkepiller.info

Graviditet og SSRI på facebook NU som en del af LAP.dk

0
0
Svar på denne tråd

Fantastisk
Forfatter: 
Dato:  30-05-2012 09:25

Det er skønt at høre

De er så søde når de bare råber mer, mer, mer

Min har ovenikøbet lavet en lille "mer-sang" som han indimellem synger

Kh. Mette

0
0
Svar på denne tråd

Thommysminde
Forfatter: 
Dato:  31-05-2012 19:36

Hvor herligt! Der kilder sikkert godt i maven

Hvordan går det ellers med ham? Hjælper træningen som I havde håbet på?

mvh Stine

Hestebokse sælges. To fronter, to sider, 3x3 meter - 4000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

træningen
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 07:22

har hjulpet- ik at det bare er træningen derude. jeg træner jo hver dag med ham, men efter dem og deres. Han er faktisk alderssvarende med undtagelse af to punkter. Det ene er stadig sproget... Og nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hva den anden var (jeg er jo vant til det er alle punkter der halter lidt i forskellig grad!)... Men det må stadig være grovmotorikken...

Da han blev testet derudei nden han begyndte blev der jo lavet udregning. 16 percentil var alderssvarende på ham. Grovmotorikken lå under 5, og finmotorikken på 25. Det plejer gerne være omvendt, og er et enormt spring, endda på et punkt hvor det jo plejer være omvendt som sagt.

Men nu har vi ik længe tilbage derude. og jeg gruer!!! Hva sker når han ik kan komme 1 gang i ugen mere? Hvis ridningen stopper og vi eks kun kommer 1 gang i mdr for opfølgning??? Jeg tør ik stoppe - men jeg har ik 2500 kr pr mdr - det er 1/4 af min udbetaling!!!

Så kan man vælge at fortsætte den ene del og droppe den anden. Men vi ved reelt ik hvilken del det er der virker bedst på ham/har søtrst effektivitet.

Han er blevet glad for at sidde på hesten - så jeg har jo ik lyst til at stoppe denne del nu hvor det endeligt går så godt på den front. Det blir stadig bedre og bedre med hestedelen mht glæde og lyst til at prøve nyt...

Hal delen - puha... Den er han osse blevet mere dus med. Men men men... Åh jeg ved s*gu ikke!!!

Det ender jo nok med vi fortsætter med det hele - men jeg må tale med hende der har ham i haldelen igen om det. Hun mener jo vi kan gøre osm andre- bare at komme og få fyldt på og så lave hjemme selv. Men vi har jo ik de remider og så skal man finde alternativer - det er ik altid lige nemt skal ejg hilse og sige!!!

Foruden det faktum at jeg sikkert ik kan få fri de dage bagefter uden de trækkerm ig, når kommunen ik længere betaler det fordi man så kalder det for "eget valg! (har jo fri uden jeg blir trukket som det er nu).

Jeg er sindssyg frustreret over det, nu hvor enden nærmer sig med hastige skridt.

www.lykkepiller.info

tina@lykkepiller.info

0
0
Svar på denne tråd

Thommysminde
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 17:11

Puha ja, det forstår jeg godt! Men hvor er det dog dejligt, at det trods alt har hjulpet ham så meget. Det var vel nærmest over forventning?

Måske kan I få det forlænget, når det har vist sig, at han har så stor gavn af det. Kan han evt. gå til almindelig ridning/I låner en hest en gang hver uge et andet sted, eller kan I ikke selv lave de øvelser, fysioen laver med ham? Jeg ved godt, at professionel hjælp er den bedste, men 2500 kr. er dælme mange penge hver måned.

Vi vil da gerne se et billede af ham på hesteryg :-)

mvh Stine

0
0
Svar på denne tråd

nope...
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 20:12

de giver kun 3 mdr i første omgang- og han var heldig at få de sidste 3 mdr med osse, da han allerede der var godt med, alt i betragtning.

Ja det er over al forventning - men det holder jo nok ik ved. Hva hvis han sakker bagud og ender lige så langt tilbage igen...

Jeg kan godt lave de øvelser- problemet er at ældre barnet blir og mere barnet kan og forstår - ændres øvelserne til nye ting. Men jeg ved jo ik hvilke.

Jeg har kun taget ridebilleder af ham en gang for ik at forstyrre træningen for meget. Det var i begyndelsen i vinters inden han var dus med det. De er ret dårlige. Jeg har haft en tråd herinde om det.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Og ja, han elsker tlf og hundevapses bur!!!!! Han elsker altså osse dukkevogne og babyer som han kalder dem. Og dem har han osse nogle af*FNIS*

www.lykkepiller.info

tina@lykkepiller.info

0
0
Svar på denne tråd

Charmetrold
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 20:46

Jeg tror, jeg må have overset de billeder. Det ser godt ud!

Jeg synes, det er så ubeskriveligt ærgerligt (og for dårligt), at det skal være så svært at få økonomisk hjælp til ens barn, hvis det har et handikap. Underligt, at vores samfund hellere vil samle op end hjælpe med at forebygge...

mvh Stine

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 22:04

som en anden forslår, hvad med alm ridning, hvor du kan ligge øvelser ind????

Adrian er lige startet på et alm hold, fordi moderen her synes han mangler lidt motorik

(Han er 17 månder og tog hans første spæde skridt i går, og har for første gang rejst sig uden hjælp idag)

han har kun redet 1 gang, men når han er blevet lidt fortroligt med det, vil jeg begynde at lave øvelser med ham selv når han er på hesteryg.

billig drengetøj str. 68-80 sælges

p.b for info

nu også lidt i str. 86

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med
Forfatter: 
Dato:  01-06-2012 22:11

at fortsætte på Hornstrup?

Kan kun anbefale det, flere fra Thommysminde fortsætter der.

Har selv arbejdet der.

Ung pige i huset søges til september

0
0
Svar på denne tråd

træning
Forfatter: 
Dato:  04-06-2012 07:47

jamen problemet er ik at kende de præcise øvelser der vil hjælpe ham. Jeg er ik ridepædagog/fys. Og ældre han blir des mere udfordrende øvelser skal der til for at hjælpe ham videre. Han kan ik bare blive ved med de samme øvelser, for på et tidspunkt kan han dem på hesten, og der krævedes noget mere udfordrende til ham jo.

Jessiedutter: Hva er prisen der? Den kan ik være så meget billigere end ridningen i sig selv på thommysminde jo... Problemet er jeg helst vil fortsætte med begge dele, men så er det selvbetalt og render op.

JA det er PRÆCIST det! De vil hellere samle op end fortsætte.

Så snart barnet er næsten alderssvarende så stopper man træningen derude - i hvert fald økonomisk fra kommunen. Jeg ahr hele tiden sagt, jamen hva så? Han kommer jo bare bagud igen så. Dvs så kan han få lov at blive lige så langt bag ud en gang til, og så starte forfra, el er det så bare ærgelrigt fordi man ik kan få mere end den ene gange et halvt år ik...

www.lykkepiller.info

tina@lykkepiller.info

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-06-2012 08:10

undskyld hvis jeg bliver lidt trættende at hører på men hvad hvis du kan finde en rideklub hvor der er tilknyttet en ridefys???

vi har fys i vores, og hende snakker jeg med ang. øvelser til adrian.

Er så heldig jeg har været hjælper på hendes hold for nogle år siden, og kan da huske lidt om hvad vi lavede med rytterne, men alderen spændte jo fra 4-5 og op til 70 år...

men indtil videre er mit første mål at få knægten til at holde fast, han sidder så afslappet at han ryger helt bagover

p.b for info

nu også lidt i str. 86

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  04-06-2012 09:21

nårh det blir da ik trættende!

Altså, vi vil jo osse mangle den der gjord ting der.

Ridefyssen- hva skulle den hjælpe mig med tænker jeg? Det koster jo oftest ik gratis at få noget... Og skulle han gå sådan et sted, kan han jo lige så godt fortsætte hvor han er, fordi det ik vil være billigere sandsynligvis...

Jeg fatter vist bjælde*FNIS*

www.lykkepiller.info

tina@lykkepiller.info

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-06-2012 09:44

var nok også lidt forvirrende....

vi er startet på en alm. rideskole, hvor der også er handicap ridning, og en ridefys.

Adrian er startet på et normalt børnehold, med gjord i stedet for sadel. jeg jeg faktisk på vej derned nu for lige at snakke med fyssen ( hun har handicap hold dernede om formiddagen) og lige snakke med hende ang. nogle øvelser.

p.b for info

nu også lidt i str. 86

0
0
Svar på denne tråd

nååååh
Forfatter: 
Dato:  04-06-2012 11:03

på den måde.

Det eneste vi har er decideret handicap, enten thommysminde, el den anden her udeaf. Der skal attest til fra lægen. Men nu er han jo så pænt med det ik gives.

Så er der, den hvor jeg var i praktik. Men det vil jeg ikke, da det koster mere end bare at fortsætte der hvor vi er. Kvalien er ringere mm. Så ville han lige så godt kunne blive og endda ha træneren helt for sig selv i den halve time det foregår, en hest som ER klar mm.

www.lykkepiller.info

tina@lykkepiller.info

0
0
Svar på denne tråd

ja attest
Forfatter: 
Dato:  04-06-2012 13:50

fra lægen kræver det, så du ikke skal betale.

Hvor er du i praktik?

0
0
Svar på denne tråd

jeg er ik i
Forfatter: 
Dato:  06-06-2012 06:58

praktik der længere hvor der er handicapridning/alm børnehold. Det er var i vinters.

www.lykkepiller.info

tina@lykkepiller.info

0
0
Svar på denne tråd

hvor var
Forfatter: 
Dato:  06-06-2012 20:06

det henne

0
0
Svar på denne tråd

Vejle ridecenter
Forfatter: 
Dato:  07-06-2012 06:51

var jeg på.

www.lykkepiller.info

tina@lykkepiller.info

0
0
Svar på denne tråd

ja ok...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2012 11:02

der har jeg desværre ikke arbejdet.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider