|
|
| Hvordan startede jeres fødsel? |
|
|
Hej Ænder, Nu har jeg termin på onsdag, og sys godt nok plukveer og murren i lænd og underliv er i fremmarch Og jeg er så skræmt over snart at skulle føde! Nogle der vil fortælle om hvordan deres fødsel startede? 
KH Christina  Sygeplejestuderende og ryttermærkedommer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Igangsat |
| Forfatter:  |
HalbergMandsholm |
| Dato:  |
11-05-2012 08:21 |
|
Tja, det er slet ikke relevant, at jeg skriver, for min fødsel blev sat igang, men nu får du den alligevel  Jeg fik en pille kl. 12 og en igen kl. 17 og ved 20-tiden begyndte det at stramme meget i livmoderen, nærmest som én stor plukkeve. Det varede frem til kl. 22.15 hvor vandet gik og der kom veer en lille time senere. I dagene op til var der absolut INGEN tegn på at der var en fødsel på vej. Ingen plukkeveer, ingen murren, ingen blødning, ingenting. Så reelt var der nok ikke en fødsel på vej. Jeg formoder, der ville være gået et par dage eller måske en uge mere, hvis vi havde ladet naturen gå sin gang. Men jeg blev sat igang 41+5 og Skejby ville ikke vente længere. -rikke
Mor til Sally - menneskebarn - årgang 2011 Mor til Tintin - hyphest - årgang 1988 Nedrivningsmodent hus og grund på minimum 3 hektar søges i Østjylland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Nordheden |
11-05-2012 08:26 |
|
Uha... det er 8 år siden med min datter, men skal da se om jeg kan huske lidt.. Jeg havde det faktisk helt fint op til min fødsel, træt af at være så stor og slæbe rundt på de ekstra kg, men ellers intet.
Vågnede kl 03.45 med en ve, der stak meget ned i min ryg, var slet ikke i tvivl. Havde jo hørt at det kunne tage længe, så forsøgte at vende mig om på den anden side og sove videre. Men efter 30 min gav jeg op og stod op... her gik jeg faktisk og pakkede mine ting og ryddet lidt op  Alting tog til, smerterne og jag .. det kom hyppigere nu og jeg hev manden ud af sengen. Vi kørte mod syghuset da jeg havde veer hver 5-10min og forstervandet måtte de prikke hul på inde på fødegangen  Så mit startede meget brat hehe 
(Mirella) Brun III hoppes fortid søges.. Se billeder på præsentation. Købt på Djursland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bommelum |
|
|
Jeg mærkede første ve ca. 01.45 om natten - vågnede ved det. Kl. ca. 04.00 gik vandet. Kl. 04.15 sad jeg i bilen på vej mod sygehuset. Kl. 05.15 ankom jeg til sygehuset og var 9 cm åben. Ca. et kvarter efter starter presseveerne, som dog er ineffektive. Efter 1 time med presseveer får jeg vedrop. En 1/2 time mere går der og de vælger nu at klippe mig, hvorefter min søn kommer til verden kl. 07.02.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min startede |
|
|
den 24. dec. 2012, der troede jeg vandet gik kl. 5 om morgenen og jeg tænkte: ÅH NEJ... Mest fordi, jeg havde termin den 18. dec. og håbede selvfølgelig at bettebebsen ikke lige ville komme den 24. Jeg ringede til fødegangen, som gav mig en tid til undersøgelse kl. 10. Ved den undersøgelse fik jeg at vide, at det bare var plukveer, den spæde start. Jeg kunne roligt tage hjem og holde jul. Dagen igennem tog plukveerne til og kl. 19 om aftenen vred jeg mig i sofaen hver 3. minut, så kæresten besluttede, at han da i hvert fald ville have mig afsted nu. Han ringede til sygehuset og vi kørte afsted. Jeg kom ind på en fødestue og veerne arbejdede videre de næste 7 timer. Min datter blev født den 25. dec. kl. 02.45  Du skriver at du er lidt skræmt ved tanken om at føde. Håber dette vil hjælpe dig. Det er intet mindre end fantatisk Gu gør det ondt, men der går altså urkvinde i én. Jeg fik lattergas, ren ilt og litervis af saftevand, det fungerede for mig. Jeg var mest nervøs for, om min datter ville på ilt nok under fødslen, så det sagde jeg til Jordmor og hun var super til at berolige mig og holde mig opdateret. Jeg ville gøre det hele igen til hver en tid. Jeg var rigtig bange for at revne (smerten ved det) og det at gå i stykker... MEN, jeg mærkede næsten intet til det, da jeg var så koncentreret om at presse o.s.v. Jeg gik rigtig meget i stykker og brugte bagefter 2½ time på operationsstuen. Men igen, så fik jeg så meget smertestillende og magnesium i dagene efter fødslen, at der ingen gener var ved noget efterfølgende... heller ikke ved toiletbesøg. Det jeg egentlig synes var værst (psykisk), var at jeg kun måtte ligge ned og gå meget lidt i 14 dage efter fødslen. Det var jo ikke en del af drømmen. Men til gengæld fik vi totalt styr på det der med at amme liggende og det er virkelig rart, når Agnete skal spise om natten. Held og lykke med det hele  Vh Hanne
Du skal ikke bekymre dig om dem, der snakker bag din ryg. Det betyder bare, at du er et skridt foran, ...og i perfekt position til, at de kan kysse din røv 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min søn blev født 5 uger for tidligt. Der havde ikke været nogen problemer med graviditeten og ingen tegn på noget op til fødslen. Den 2/1 kl 8.25 (5 min før vækkeuret ringede) gik vandet. Var vågen og sprang ud på toilettet. Det plaskede ikke, men sivede lige så stille. Vi gik op på fødegangen, hvor jeg fik måleudstyr på og fik at vide, at jeg havde fine kraftige veer. Hvilket jeg overhovedet ikke kunne mærke! Først da presseveerne startede kunne jeg mærke det. Fra vandet gik og til jeg havde en lille dreng på maven gik 6 timer og 6 min. Jeg fik lidt ilt, men ingen smertestillende. Ja, det gør ondt at føde, men har prøvet værre smerte. Selvom det lyder som en drømmefødsel, gik det aalt for stærkt. Var slet ikke klar på at blive mor så tidligt og hurtigt! Men held og lykke med fødslen:)
Min smukke palomino frederiksborg Barbie - også kaldet "Den gule Djævel"...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ved den første.. |
|
|
Vede den første, fik jeg sådan lidt tiltagende plukveer natten, men sov indimellem. Så fik jeg mega tynd mave og blev naturligt renset henad morgen =ikke meget søvn. Jeg havde på dette tidspunkt småveer og sendte manden afsted den 1 maj om morgen. Ved middagstid blev han kaldt hjem for at sove lidt. Jeg havde pakket og tullet rundt og sovet som det nu lader sig gøre. Kl ca 16 kørte vi afsted (og øv en køretur!)... Det var ligesom starten. da vi ankom var jeg 3 cm åben og i fødsel. Gik total istå ved ankomsken med blev derinde. Lea blev født 00.20. d. 2 maj. Min mand var lettet for min røde mor, havde truet min konservative mand med at skrive alle højtiders sange på "når jeg ser et rødt flag smelde" hvis jeg fødte 1 maj.  Ved den anden fik jeg veer natten op til terminsdagen, som udvidede mig 3 cm og gik i stå efterfølgende. (havde tilfældigvis et jm tjek den dag). en uge efter fik jeg kraftige plukveer om natten og de blev til veer og Den yngste er født ved planlagt hjemmefødsel om formiddagen. Søg evt hjemmefødsel herinde efter kl 00. Der er et par stykker mere af varme og gode tråde om hjemmefødseler og beretninger . Ups, jeg bliver helt fødselsskruk.
Kilden Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123123 |
|
|
Mine har startet meget ens med jeg vågnet kl 3.30 og gå på wc opdager jeg har tegnblødning, stille og roligt kommer der lidt små veer og med den første gik vandet 9.40 ankomst på sygehuset kl 12 og er der 3cm åben, her går tiden så langsomt, da jeg kun åbnede mig 1 cm hver anden time og han bliver så født 21.40 så præcis 12 efter vandet gik og lige på hans terminsdag . Men den sidste ankom vi på sygehuset 12.20 og der er jeg 4cm åben ( har faktisk næsten ingen veer her. ) vi går ned og spiser middags mad og aftaler at jeg skal komme op igen kl 14 og få et lavment, så det gør jeg. efter jeg får det osv går jeg i bad og er færdig med det og ligger mig op på sengen og skal tjekkes igen, klokken er nu 15.02 ( stadig næsten ingen veer)da hun så stikker sine fingere ind udviger jeg mig fra 4cm til 9cm og her spørg hun så om hun skal tag vandet, og det kunne hun jo ligeså godt, kl 15.05 bliver vandet taget. Jeg kommer op og stå igen og gå rundt for har jo ikke rigtig veer vi står og snakker mig og min mand og da klokken bliver 15.20 kan jeg mærke en MEGET slem ve og det var jo en presse ve, så min mand løber ud for og hente jordemoren og hun når lige ind og hiver bukserne halvt af mig og prøve og få mig op i sengen, dette når jeg dog ikke for to hurtige presveer efter kommer min datter og det er 15.26. Jeg har haft to dejlige fødsler uden nogen smertelindringer og er kun blevet syet med 2/3 stig bagefter. Jeg var faktisk mere nervøs anden gang for der viste jeg jo hvor ondt det gør lige når man presser hovedet ud. Men i og med det gik så hurtig glemte jeg alt om det.
Mor til en dejlig dreng fra d.25/6-08 3380g og 53cm Elsker ham så meget.... Mor til en dejlig pige fra 22/11-10 3400g og 49cm Elsker hende så meget....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den startede |
|
|
med at jeg ik kunne sove natten før - rendte på toilettet hele tiden, havde ondt i maven, maven tyngede ned af agtigt, Ingen murren i ryg/lænd, kun i maven hvor det føltes som om han jokkede ud igennem næsten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her startede det |
|
|
med at jeg vågnede tirsdag nat kl 4 og skulle tisse, nåede lige ud på badeværelset og så sagde det plask og jeg stod i en sø.. tænkte først at "hov så meget skulle jeg da ikke tisse", men det var selvfølgelig vandet der gik, 2 uger før tid.. Kom ind om morgenen og blev tjekket, men der skete ikke noget, fik en stik pille, ind igen kl 17 og endnu en stikpille og fik at vide at næste morgen ville de ligge ve drop hvis der ikke var gang i det.. Onsdag nat kl 4 ja der startede veerne så, sådan fra intet til voldsomme veer vhver 5 min.. Fik pakket, kom ind på sygehuset og blev tjekket.. kl 5.30 var jeg lige knapt 4 cm åben.. Så tog veerne ellers til, det gjorde voldsomt ondt og jeg kom over på fødestue kl 6 og fik lattergas, som gjorde jeg kunne fokusere på vejrtrækningen og arbejde gennem smerten.. Desværre glemte de os ved vagtskifte og lå alene i 1½ time.. jeg ænsede ikke tiden pga min fokus på smerter og min mand døsede lidt i en stol, da han ikke rigtig havde sovet mere end et par timer de sidste 48 timer.. kl lidt over 8 kom de nye jordmødre ind og hov jeg var 9½ cm åben.. fik kort tid efter lov at presse.. Men der skete bare intet og jeg havde så ondt at jeg var ved at gå i panik flere gange.. de var i tvivl om min datter fik ilt nok.. og efter knapt en time hed det overjordmor og sugekop.. efter et par forsøg så hed det sidste chanse eller akut kejser snit, overjordmoderen valgte at klippe mig og fik i sidste forsøg hevet min datter og (og brækket mit haleben på vejen).. Viste sig hun var stjerne kigger + mit skamben sad for lavt.. så heldigvis var hun et lille myr ellers var hun aldrig kommet ud..
Hilsen Signe og mini prinsessen Karolina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
da jeg fødte vores datter, startede fødslen med at jeg fik veer natten til lørdag ca v 5 tiden-- og tirsdag kl 04.07 kom min lige ud.
Rideudstyr sælges se præs, billeder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine to gange |
|
|
Første gang fik jeg veer den 16 ik 11 vandet tog de den 17 kl 13 og jeg fødte 20.41 efter halvanden time med pressveer. Her anden gang fik jeg nærmest pluk veer den 11 kl 17.30 de kom hvert 20 min. Kl 03 vågner jeg pga veer og kl 15.30 ankommer vi til sygehuset. Kl 16.18 er han født med kun 3 min pressveer. Vandet gik samtidig med hovedet kom
Her holder vi Dansk Varmblod =) Køre på SPT.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa. |
|
|
Min var lang tid undervejs.... Havde termin den 16. Januar. Den 22. gik slimproppen Den 23. Murede det meget, ondt i lænden som trak ned i benene Den 24. Om natten får jeg tegnblødning og veer med 4 minutters mellemrum, men de går i stå. De går dog i gang igen i løbet af aftenen og fortsætter om natten den 25. med 7-10 minutter imellem! Det er nu anden nat hvor jeg ikke får sovet ! Derfor ringer jeg om morgenen til Skejby at jeg vil tjekkes og have noget smertestillende så jeg kan sove. Vi bliver tjekket 11.15 og der er jeg 2-3 cm åben. Kl 13.20 er jeg 4 cm. Åben og kl 14:00 er jeg 10 cm!! Det var meget smertefulde at åbne mig så hurtigt, men så er det overstået! det gør ondt som en anden siger - men glæd dig i stedet for at frygte! Det er så stort!
Mor til Merle 25/01-2012 - Narnia fra Lille Nørregård IS
- Álfur fra Danefeld IS
- Harpa fra Ytra-Vallholti IS (R.I.P.)
- Diamant DV866 (R.I.P)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min fødsel... |
|
|
Jeg havde gået og vasket vinduer om formiddagen og om eftermiddagen gik jeg en lang tur i skoven med manden, hvor jeg så småt begyndte at få lidt murren i underlivet.. Vi gik hjem og slappede lidt af, blundede lidt foran fjernsynet, og fik aspargessuppe med kød- og melboller til aftensmad  Kl. 18.30 fik jeg min første ve, og fra 18.30-19.00 fik jeg 3 veer - derefter kom de som perler på snor med 3 min imellem og 1 mins varighed. Kl. 20.30 ringede vi ind på sygehuset, som godt nok var fuldt booket - men vi kunne så småt begynde at bevæge os derindaf.. Kl. 21.30 var vi på sygehuset og jeg blev tjekket = 4 cm åben og i aktiv fødsel. Kl. 23.30 ca. gik vandet og presseveerne begyndte kl. 00.00. Dog lå hun og skurrede, så hver gang jeg pressede hende frem, så gled hun lige så fint tilbage igen.. SUK! Hendes hjertelyd begyndte så at dykke lidt, så nu mente jordemoderen at det var ved at være tid (kl.1.30), så ved næste ve fik jeg et lille klip og 1.33 er hun født Det var så 7 timer efter første ve  Jeg fik ingen smertestillende, og klarede det fint uden! 
Hilsen Simone Desværre hesteløs - tidligere ejer af den dejlige Garcon Mor til fantastiske Emilie Født 9. marts 2011
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fødsel.. |
Ditte (Skaarup) |
14-05-2012 21:29 |
|
Jeg fødte en dejlig dreng for 13 mdr siden.. Jeg havde termin d. 11/4 2011, men d. 4. og 5. havde jeg haft lidt mens-agtige smerter, men tænkte egentlig ikke så meget over det, for det var ikke noget der gjorde ondt.. Gik i skole på det tidspunkt, men valgte at jeg ikke ville tage afsted onsdag d. 6. fordi alle min mands kammerater havde været på besøg tirsdag aften for at se champions league.. -Og det var nu heldigt nok for kl ca 9.40 onsdag morgen vågner jeg ved at jeg føler jeg tisser en lille smule, springer ud af sengen, ud på badeværelset hvor min lille hund ligger og sover, når lige at hive bukser af, og så siger det ellers bare plask! Det var næsten som en dårlig film.. hehe.. Nå sidder lidt på toilet og tænker over hvad der egentlig foregår.. Der bliver ved med at sive vand (det vidste jeg ikke at det var helt normalt),så jeg tager to bind på og går ind og vækker min mand.. Vi får ringet til fødegangen som siger jeg skal komme når jeg kan, så vi tager tøj på, får lidt mad og tager afsted.. Ca. en time efter vandet gik kom veerne meget hurtigt. Luke blev født kl 22.42 efter 3 timer med presse veer.. -DET var hårdt.. Men ellers synes jeg ikke at det var slemt at føde, kunne godt holde veerne ud og smerten synes jeg ikke man tænker så meget over når man er i det.. Jeg fik ikke smertelindring, men fik akupunktur, hvilket jeg virkelig kan anbefale! Jeg sov mellem veerne, og husker derfor ikke da de var værst..  Held og Lykke med det!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vandet gik |
|
|
Og fødte 26 timer senere ingen smertelindring, men gik en del i stykker og blev klippet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vandet gik.. |
|
|
her gik vandet kl 18 dagen før termin... og kl 12 dagen efter kom den lækreste baby til verden blev klippet en del.. men det gør faktisk først ondt bagefter, når det trækker i stingene.. min jordmoder kom bagefter og spurgte lidt ind til hvordan jeg havde haft det op til fødslen, da jeg overhovedet ikke reagerede på ve-drop! og da jeg fortalte at jeg havde haft sådan lidt kramper over lænden der gik frem over maven og ned i benene.. sådan en uges tid.. sagde jordmoderen med et smil - ja det er så det vi andre kalder plukveer, efter en uge med sådanne er det klart at dine muskler i underlivet er trætte... Jeg havde bare tænkt at det var helt naturligt for mavsen var "stor" og tung, så selvfølgelig ville det trække i musklerne... God fødsel til dig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mange år siden. |
|
|
Men men det glemmer man nok ikke. Muren i maven kl 22. Vågnede kl 03 og skulle tisse (vandet er nok gået der) kl 3.15 kraftige veer kl 3.45 presseveer kl 4.12 fødte i ambulancen.... Og det var så det. God fornøjelse TS 
...100% Oldenborg ... 100% hest...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trådstarter.. |
|
|
Mon der er kommet en lille ny verdensborger?
men i får da også lige min.
vand sivede lidt om natten, trode bare det var meget sved. Til kontrol på fødegangen om aften. Ingen tegn på fødsel men blev indlagt til opservation. Vandet går i et plask kl 7 og første ve starter. 1 time og 20 min er hun fædt. 6 uger for tidligt.
nr. 2 blev vandet taget til igangsættelse 17 dage over tid. 1 time og 10 min er hun født.
Mvh
Sandra C
Rideveninde søges & FULDopstaldning tilbydes Ryttervant 6 års allround trakhenerhoppe e.Chopin m. Chopstik til farfar. Hjem før pris el. Udlånes - Forsvunden pony efterlyses-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fødsel |
|
|
Jeg havde langvarig vandafgang, hvilket egentlig startede søndag d. 22 august, men tænkte ikke over det, før dagen efter, på terminsdagen, hvor jeg følte at jeg tissede i bukserne hele tiden... Kontaktede fødegange, som gerne ville se mig til tjek. Prøven var positiv, der var vandafgang, og jeg skulle komme igen om aftenen, for at få kørt en strimmel og få antibiotika. Vi kom, og der blev lavet hindeløsning, jeg var ca. 2 cm åben på det tidspunkt. Der blev aftalt at vi skulle komme tirsdag morgen d. 24 august, kl 8, så jeg kunne blive sat igang. Men, det blev slet ikke nødvendigt. I nattens løb, fik jeg veer, og kl 6, tirsdag morgen var vi på fødegangen igen. Kl. 7, blev der prikket hul på nr. 2 fosterhinde (ja, man har åbenbart 2, der plejer at springe samtidig, men ikke her hos mig) og SÅ fik jeg for alvor veer, jeg var 4 cm åben og blev flyttet på en fødestue. Kl. 10, var jeg fuldt åben, og mener presseveerne startede omkring 10.30, men de var ikke særlig effektive, og jeg fik veedrop, som så gjorde det endnu værre... Fik rigtig mange, men ineffektive pressveer. Kl. 12.30, var jeg så udmattet, at jeg slet ikke kunne mere, havde nærmest presset uafbrudt i 2 timer JM tilkaldte en fødselslæge, og jeg blev forberedt på et AK, men fødselslægen ville lige give mig en halv time mere, og istedet forsøge med en kop - der fandt hun ud af, at Karla ville ud med armen over hovedet, hvorfor hun jo var blevet ved med at smutte tilbage. Koppen blev lagt, og jeg pressede hende selv ud, men lægen holdt hende, så ikke hun smuttede tilbage igen. Karla er således født 13.04, og fødslen varede ifølge papirne 8 timer... Håber, at nr 2, ikke har tænkt sig, at være på tværs allerede fra starten af  Tiltrods for en meget hård fødsel, så var jeg bestemt ikke skræmt, det hele er glemt, i det øjeblik man har sin guldklump i armene 
Stutteri Vica Forsøger at avle Welsh Cobs... ! www.stutterivica.dk Mor til Karla, der kom til verden d. 24 aug. 2010 Og en lillesøster i vente, med termin d. 14 sep. 2012
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja.... |
|
|
SandraC - jeps der er kommet en ny verdensborger  Tak for alle jeres beretninger 
KH Christina  Sygeplejestuderende og ryttermærkedommer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|