Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Natflaske
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 07:54

Hej skønne mødre

Jeg har brug for at høre hvilke gode erfaringer i har med at lykkes at vænne jeres unger fra at få bryst eller flaske om natten

Og hvilken alder jeres unger havde.

Min datter er pt 8 mdr.og hun spiser fint og vokser og trives, og hun sover også rigtigt fint, men hun har det med at vågne ca 23el 24 (hun bliver puttet ca 19 el kl20 ) og så har hun indtil nu fået en flaske, jeg har enkelte gange prøvet bare at give hende sutten for at se om hun kunne falde i søvn igen men, der synes hun at hun skal have sin flaske før hun sover videre. Så vågner hun også ca kl 04 hvor hun får en flaske hvor efter hun normalt sover videre indtil kl 5 el 5,30 el kl 6. Vores rytme sammen fungerer super fint.

Lad mig høre jere guldkorn

Kh sanne

Rideudstyr sælges

se præs, billeder.

0
0
Svar på denne tråd

Ved det ikke men
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 08:34

Min veninde har samme "problem" med sin søn, og hun har fundet løsningen ved at give en flaske majsvælling inden natten. Nu sover han igennem. Men altså... Det er jo slet ikke sikkert, at det er nogen løsning for dig.

Venlig hilsen

M

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

0
0
Svar på denne tråd

natflaske
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 09:04
Karla begyndte at sove igennem da hun var 5 uger gammel, tiltrods for at hun var ammebarn de første 3 måneder...Pludselig i en alder af 5 måneder, begyndte hun at vågne mange gange, og vi begyndte så at give vælling om aftenen og det hjalp...

Ellers har jeg været stædig, for efter de 6 mdr. Behøver de jo ikke natmad mere...

Stutteri Vica

Forsøger at avle Welsh Cobs... !

www.stutterivica.dk

Mor til Karla, der kom til verden d. 24 aug. 2010

Og en lillesøster i vente, med termin d. 14 sep. 2012

0
0
Svar på denne tråd

børn er altså
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 09:19

forskellige. Så i mine øjne er det at generalliserer og sige de ik ahr brug for mad efter 6 mdr pjat! Nogle børn ahr altså stadig i en periode, foruden det faktum at mange ting kan spille ind.

Vores søn kom op og fik havregrød med en kop mælk til, i så meget mørke som det avr muligt for ik at gøre ham lysvågen. Det var muligt selvom han ellers var et barn der bestemt vågnede ved det mindste fuldstændigt.

Vælling mættede ikke nok til sidst

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

www.lykkepiller.info

tina@lykkepiller.info

Graviditet og SSRI på facebook NU som en del af LAP.dk

0
0
Svar på denne tråd

yyyyyyyyyyyyy
Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 08:34

Camilla *Stutteri Vica* - når du skriver "stædig" hvad mener du så. hvad har du sådan helt konkrek og praktiskk gjort??

det er dejligt at i gider dele jeres erfaringer, kom enelig med flere erfaringer

kh sanne

Rideudstyr sælges

se præs, billeder.

0
0
Svar på denne tråd

"stædig"
Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 09:24

I praksis har jeg gjort det, at jeg har tilbudt vand - lettest på flaske, for derefter at putte igen og gå ud fra værelset. Havde et par hårde nætter, men det gav bonus.

Jeg var af den overbevisning, i samråd med lægen, at når hun hele tiden havde kunne klare sig uden mad om natten og sove igennem, så var det noget pjat, at hun pludselig begyndte at vågne og ville have mad...

Så intet mad, men vand i store mængder - og så selvfølgelig sørge for at ungen er godt mæt efter aftensmaden.

Indtil Karla var 14 måneder, fik hun en flaske vælling inden sengetid - hun havde nok ikke brug for den så længe, men det var jo hyggeligt - Hun fik den i mine arme i stuen, for derefter at blive lagt i seng...

Håber du kan bruge mine råd til noget :)

Stutteri Vica

Forsøger at avle Welsh Cobs... !

www.stutterivica.dk

Mor til Karla, der kom til verden d. 24 aug. 2010

Og en lillesøster i vente, med termin d. 14 sep. 2012

0
0
Svar på denne tråd

ladsjf
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 14:52

Vores søn var meget mager og undervægtig indtil han blev et år. Han sov aldrig særligt meget i løbet af dagen. Til gengæld sov han godt igennem fra ca 21-7. Vi sørgede for at fylde vores søn godt op i løbet af dagen. Da han var 6 mdr så vores dagsrytme således ud:

Morgenmad: havregrød eller øllebrød

Formiddagsmad: Ris-/majsgrød

Frokost: Kartoffel- og grøntsagsmos + most kødbolle ( hakket kyllinge-, svine- eller oksekød eller fiskeboller).

Eftermiddag: Flaske.

Sen eftermiddag: Kartoffel- og grøntsagsmos igen med anden slags kødbolle.

Aften: Ris-/majsgrød med en skefuld frugtmos til dessert.

Sen aften: Flaske.

Som det kan ses forsøgte jeg at varriere hans mad meget i løbet af dagen. Jeg lavede alt hans mad fra bunden og brugte forskellige krydderurter til kødbollerne. Vores dreng spiser alt nu, tror måske, det er fordi, han helt fra starten af har vænnet sig til forskellige smagsoplevelser. Jeg lavede store portioner og frøs ned. Grøden lavede jeg dog fra dag til dag. Det fungerede fint. Men det tog jo en del tid :-)

Hvis han vågnede om natten, fik han tilbudt enten lidt vand fra glas eller sut. Det fungerede fint.

Mange hilsner Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er lige
Forfatter: 
Dato:  25-05-2012 23:20

Stoppet med at amme nat, først fjernede jeg den amning ved 1-2 tidenved at give sutog så vugge lidt og lægge ham igen. Der gik nogle dage, så gik det fint med sutten istede for babs. Der var han 11 måneder cirka. N er han knap 13 måneder jeg for to dag siden fjernede jeg amningen ved 5-6 tiden på samme måde, sut, nusnng og vugning. Vand vil han ikke hav, det er gået så fint og uden problemer :) men han var først klar nu. Jeg ammer så bare inden putning og så sover han 21-7 :) jeg knne mærke at han var klar til det, da han var 8 måneder ammede jeg stadig 3 gange i løbet af natten, så en ang er luksus :)

Sagde Janne

0
0
Svar på denne tråd

afvænning
Forfatter: 
Dato:  25-05-2012 23:51

Det er bare gået så let her! Kathrine sov igennem omkring 5-6 måneder, og vi snakker helt til klokken 7-8! Frederik skulle stadig have en flaske ved 3-4 tiden nogle måneder mere, men han kunne heller ikke indtage de mængder, som hun kunne.

Med hensyn til børns skiftende behov, så har mine aldrig bedt om eller fået vand, når de er vågnet. De har fået mælk, indtil de sov igennem, og det har de så gjort i næsten et år. Nu er de to år lige om lidt, og jeg skal da lige love for, at der pludselig skal køres noget vand ned både før sengetid og efter. Som regel fjanter de også med det og drikker en slurk, tager glasset ned og siger "drikker", en slurk osv. Eller hælder vandet ud og vil have noget nyt.

En aften hvor dette her vandsjov havde foregået i alt for lang tid, kom de i seng, og knap var de små hoveder landet på puderne, før frederik rejste sig op igen og sagde "maaaaaaaaaand". Der sagde jeg nej, der var ikke gået en halv time siden grundig afvanding af den unge herre! En time senere vågnede han og græd, jeg tilbød vand og han drak 150 ml. Der fik jeg altså noget dårlig samvittighed over, at jeg ikke lige havde stukket ham den sidste kop vand i sengen - det kunne jo godt tyde på, at der også havde været et behov, da han blev lagt i seng, uanset hvor usandsynligt det så ud for mig.

Jeg synes, det kan være svært at skelne imellem behov og "lege- kontakt" her, hvor de nærmer sig to år - babyer på under et år tror jeg altså ikke kører på andet end behov, også når behovet skifter. Jeg tror også, at man kan lære dem at udskyde behovet, men pjat tror jeg ikke, det er, når de er så små. (Men det er jo også hujende nemt for mig at have den holdning, når mine sov igennem så tidligt :-D)

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

MAn kan
Forfatter: 
Dato:  27-05-2012 16:31

Også godt have den holdning selvom ens yngel ikke sover igennem. ;)

Sagde Janne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider