Så var vi hos lægen, der fandt Astrid i super form, omend vægtmæssigt noget under kurven med sine 98 cm og 14,5 kg.
Jeg fortalte hende imorges, at lægebesøget også indebar "4 års stikket", og det havde vi lidt snak om hvorfor osv.
Da jeg hentede hende fra BH var hun bare helt med på det hele - og var det også gennem hele lægeundersøgelsen - bare jeg ville holde hende i hånden, når hun skulle stikkes
. Hun bad selv lægen om at gå ud og hente vaccinen, så hun kunne få hendes 4 års stik.
Vi fandt hello kitty plaster og lille slikpose frem, men da lægen fandt sprøjten frem, gik Astrid helt i panik
!
Lægen var meget sød, og vi blev enige om at det nok var bedst at give hende den i ballen, så hun ikke kunne se nålen.
Hun græd lidt, men var meget hurtig ok igen.
Bagefter fik hun selvfølgelig plaster på og slikposen, og da vi senere var i rema, fik hun en mælkesnitte (hendes første..).
Da synes hun stadig, det med stikket var fælt!! Men kunne godt forstå hvorfor det var nødvendigt, og jeg roste selvfølgelig hendes måde at være på undervejs.
Her til aften var hun så ved at fortælle lillebror på 2½ år, at 4 års stikket altså slet ikke var noget at være bange for og ikke gjorde ondt. Det var bare nålen, der så farlig ud..
Men at man fik slikpose og plaster!
Så - tror det var en ok oplevelse alligevel
.
Tak for jeres indput - det var rart med lidt inspiration.