Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 inotyol sundhedsstyrelsen?
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 21:32

Jeg har i vuggestuen fået at vide, at de ikke bruger inotyol til røde numser mere, fordi sundhedsstyrelsen fraråder det. Jeg har prøvet at google, men finder intet. Er der nogen, der har hørt noget om det?

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Et bud -
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 22:20

Et bud kunne være at Inotyol indeholder lanolin.

Lanolin kan give kontaktallergi - Det vil sige, at man kan få eksem, hvis man får lanolinholdige stoffer på huden. Allergien er varig, men den kan svækkes med tiden, såfremt man undgår kontakt med lanolin, men derefter er man ekstra overfølsom. Desuden kan tjære og lavendelolie, der også er i Inotyol også give allergi, så jeg tror det er på baggrund af dette, at man er blevet mere forsigtig, og ikke bare benytter Inotyol i tide og utide, men bruger det med omtanke...

Hilsen Iben (Kandidat i lægemiddelvidenskab lige om lidt)


Iben W. D. Fischer


Trakehner - hesten for livet!


http://www.iwe-horses.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg må indrømme
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 07:25

jeg ik ahr villet bruge det af ovenstående grunde!

 

Jeg ahr anvendt a-dermas numse creme i stedet som virker upåklageligt.



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

www.lykkepiller.info

 

tina@lykkepiller.info

 

Graviditet og SSRI på facebook NU som en del af LAP.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 aha...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 10:40

Ja, det var jo en del allergi-risici i bare en lillebitte creme.

 

Stute, a-dermas numsecreme, kan den også tage de rigtigt rigtigt røde numser? Zinksalve har jeg haft og har kylet ud, det virker overhovedet ikke.

 

Her har de jo kronisk diarre, og det er godt nok noget giftigt noget, der kommer ud. Det har ikke været det store problem, fordi inotyolen er så effektiv, og jeg altid har brugt den med det samme. Men i går kom kathrine hjem og var helt rød og rynket omkring skedeområdet (Afføringen er så tynd, at den er over det hele), og for første gang oplevede jeg, hvor ulykkelig sådan et barn bliver, når en rød "numse" får overtaget, og der jo alligevel skal vaskes. Stakkels lille tøsebarn

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 det har det
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 13:36

kunnet her på ik ret lang tid de få gange vi har været så uheldige. Men nu har han jo heldigvis kun en gang været ved at blive lidt hudløs... Men igen virkede det på forholdsvis kort tid = en dag el derunder.

 

Så hvis du bare bruger det ofte nok tror jeg det da - men det blir selvfølgelig nok en dyr affære.



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

www.lykkepiller.info

 

tina@lykkepiller.info

 

Graviditet og SSRI på facebook NU som en del af LAP.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 mine erfaringer...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 16:00

da jeg var barn brugte min mor altid inotyl til mig og jeg har aldrig lidt af allergi af nogen afskygninger og jeg er 24 i dag (næsten 25)... jeg inrømmer da gerne at hvis jeg har fået noget slemt diare så kan jeg den dag i dag stadig finde på at bruge inotyl....

Nogen gange kan folk os bare blive for hysteriske omkring hvad man må bruge til børn eller ej....


En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt....

Nu uden min dejlig norske skovkat Tornado... Kørt ned den 13 maj 2007....

Elsker dig verdens dejligste kat....

0
0
Svar på denne tråd
 
 A-dermas..
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 16:43
Er også rigtig god her. Mine har godt nok ikke diarré som dine, men meget sarte bagdele, og kan hverken tåler pampers, libero bleer eller nogen som helst vådsservietter. Og især den yngste har bøvlet meget med svamp. Men cremen her tager det bare med det samme.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mulle-pigen..
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 20:07

De fleste forældre ønsker det allerbedste for deres børn, og når man direkte frarådes at bruge noget pga allergi, så er det færreste, der gør det. Det er muligt at du ihvertfald ikke fejler noget, men man ønsker da ikke at udsætte det allerdyrebareste i verden, for den risiko? Så kald du det bare hysteri, vi andre kalder det kærlig omsorg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 20:28

Inotyol salve har jeg altid brugt og det har virket fantastisk.

Næsten lige meget hvor vi bevæger os hen, hvad vi rør ved, spiser osv. er der altid en risiko for allergi.

 

Zinksalve må aldrig bruges når numserne er røde og hudløse, det ligesom gør det hele værre og man kan sige det "brænder" mere end gør gagv...


Annemarie mor til:

Laura og Emma 20/07-06 og Nanna 13/8-09



"If you can dream it, you can do it"

"Medlem af Bullerklubbe ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 21:49

Kan du så komme igang med de kogt-vands klude!!! Måske skal hun sove med en hver nat så det har nogle timer til at hele i?? Kunne forestille mig at det måske kunne gøre at måsen ikke bliver rød i løbet af dagen?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min dreng
Forfatter: 
Dato:  30-04-2012 21:57

Har rigtig meget kontakt allergi, tåler kun a drema creme, tåler kun bomuld, tåler de færreste bleer og ja døjer meget med børne eksem. Men han tåler notyol og det er det eneste der tager hans røde numse.


Sagde Janne




0
0
Svar på denne tråd
 
 er her nogen
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 14:46

som kan finde et link til det fra sundhedsstyrrelsens hjemmeside eks - el lig? Jeg kan ikke lige selv umiddelbart



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

www.lykkepiller.info

 

tina@lykkepiller.info

 

Graviditet og SSRI på facebook NU som en del af LAP.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rød numse
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 19:40

Min søn startede sin tilværelse med seriøst rød numse og kødsår, da han fra fødslen kom på en kraftig antibiotika. Her hjalp kolde kogtvandsklude og levertransalve.


Venlig hilsen


M

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 22:32

Det er ikke mere end 2 måneder siden at vores sundhedsplejerske anbefalede inotyol salve til min søns bagdel, tænker at hun da burde vide det, hvis sundhedsstyrelsen ligefrem fraråder det ??????



Mvh. Louise O.P.


Medlem af Team Rocky Road - det mest stenede hold inden for distance






0
0
Svar på denne tråd
 
 inotyol
Forfatter: 
Dato:  08-05-2012 07:47

her bruger vi os inotyol når numserne eller pigens underdel er rød.. men os kun hvis det er værre end bare lidt rød.. ellers bruger vi zinksalve.. heldigvis er det meget sjældent vi har brug for noget af det..

 

taina; må jeg spørge om hvordan det kan vi de har konstant diarrè?


Mor til de dejligste børn:

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510


Med hestene:

Thor Munksgård født 280595-090811 R.I.P

Viktor Enghøjgård født 210707-200811 R.I.P

La Caiser født 010508 < ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 inotyol...
Forfatter: 
Dato:  08-05-2012 11:55

Stute, det er et rigtig godt spørgsmål. Jeg kan heller ikke finde det, og jeg kan være meget vedholdende, når det stikker mig :-) Jeg var på apoteket for at købe a-derma creme, og damen på apoteket havde ikke hørt om, at inotyol skulle være blevet "afbefalet".

 

Cassie, barylerne har fået en diagnose, der hedder toddlers diarre. Noget, som små børn kan have, fordi de ikke kan omsætte fibre ordentligt, og som går over af sig selv, når de er imelle 2½ og 4 år. Nu kom jeg så lige i tanker om, at jeg får bumser, når jeg får for meget mælk, så jeg har erstattet deres mælk og yoghurt med laktosefri udgaver, og det ser ud som om, det måske hjælper. Så nu har vi fået ny henvisning til sygehuset for også at få det undersøgt. Jeg både håber og håber ikke, at det er det. Håber, fordi så kan jeg gøre noget, og det er helt umuligt at forvente, at de kan pottetrænes, når det kommer væltende på den måde. Og håber ikke, for vil da hellere have, at de fejler noget, der går over af sig selv :-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 laktosefrit
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 07:01

hvilke mærker er laktosefrie?? Er det stadig alm mælk og youghurt el??

 

Ja jeg aner det ik, for har ind til nu ik haft grundlag for at sættem ig ind i det- men blir jo nysgerrig hehe...



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

www.lykkepiller.info

 

tina@lykkepiller.info

 

Graviditet og SSRI på facebook NU som en del af LAP.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjæresalve
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 21:04

 

Tjærestoffer er kræftfremkaldende og derfor anbefales det ikke længere at bruge tjæresalve til småbørn.

Det er virksomt mod rød numse ja, men man må gøre op med sin egen samvittighed, om man vil bruge det til sine unger.

 

 




Mvh
Louise


Don't trouble the trouble till the trouble troubles you, you'll double the trouble and trouble others too...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider