Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Bækkenløsning og ridning
Forfatter: 
Dato:  04-04-2012 21:55

Har i dag, desværre, fået konstateret begyndende bækkenløsning :(

Min læge ved ikke ret meget om heste og mener at skridt på hesten kunne være godt...hvis han er rar :)

Her til aften havde min hest så kiropraktor, pga skade (hvilket har gjort at jeg ikke har redet på ham i snart en måned) og hun frarådede mig at hoppe op igen på denne side af fødslen.

Hvad er jeres erfaringer?

(hesten skal selvfølgelig igennem en genoptræning inden der kommer rytter på igen)

Jane

Med Futte-hesten og en Blyb :)

0
0
Svar på denne tråd

fraråder det
Forfatter: 
Dato:  05-04-2012 03:31

Jeg vil fraråde dig det.

Min erfaring er at bæknet ikke har brug for at komme i yderstillinger, og det er bl.a. ved at skræve over en hest.

Jeg har selv bækkenløsning, og ridning er slet ikke en mulighed.

Både min læge, fys og jordemoder (der er rytter) er enig i denne iagttagelse og anbefaler at indstille ridning med det samme at bækkenløsningen kommer.

Mvh. Gitte

StaldOlsen.dk

GO Filique

Findus B - Top of Class - Urprinz

Feldholms Doughty
Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie

0
0
Svar på denne tråd

jeps som
Forfatter: 
Dato:  05-04-2012 09:48

Gitte skriver, så selv om det er surt og bare fristende at tage en lille skridttur, så lad endelig være med det.

Jeg var så dum-stædig at jeg ikke ville høre efter min læge da jeg som 4. gangsfødende fik bækkenløsning, og nægtede at sygemelde mig og stadig mente det var sundere at ride. Det kostede så 2½ års smerter i bækkenet, og ja så kunne jeg jo lære det på den hårde måde :-(

Så nus om hestene i stedet for, gå lidt ture, men husk ikke at tage for lange skridt

Håber at det ikke blive for slemt og at du ellers får en god graviditet

vh Vipse

Nu med privat dagpleje :-)

www.pamhuledagpleje.dk

0
0
Svar på denne tråd

Lad være..
Forfatter: 
Dato:  05-04-2012 13:00

Nu skriver du godt nok begyndende bækkenløsning, så der er nok grænser for hvor slemt det er, men lad være.

Din bækkenløsning bliver kun værre og værre, og pas på dit bækken. Som en anden skriver, så passede jeg heller ikke ordentligt på 1. gang, og det hævnede sig med roteret korsben og deraf store smerter og indskrænket bevægelse. Det kom dog på plads igen med fysioterapi, men det var nu heller ikke sjovt.

2. gang havde jeg lært lektien, og undgik at det skred igen. Og nu er jeg netop blevet sygemeldt for 3. gang, og det er ikke sjovt denne gang. Er kun i 17. uge og mit bækken er meget ustabilt. Jeg må ikke engang gå på trapper eller løfte mine børn unødigt (hvad det så end er). Så det er ikke uden konsekvenser at "overhøre" advarslerne/anbefalingerne.

Bækkenløsning forsvinder heller ikke sådan lige efter fødslen. Jeg har bøvlet med mit bækken mellem alle graviditeterne, og det har ikke på noget tidspunkt været rigtig væk.

Nu er det jo selvfølgelig ikke sikkert dit bliver helt så slemt, som mit er, men jeg ville ikke tage chancen hvis jeg var dig. Jeg blev også kraftigt frarådet, at få flere børn efter nummer 2, men har dog valgt at gøre det alligevel

Så pas godt på dit bækken og drop alt om ridning.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider