Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Betyder det noget, hvis et barn er fremm
Forfatter: 
Dato:  02-04-2012 17:26

Har det nogen betydning, hvis et barn er "fremmeligt"? Jeg har flere gange fået at vide, at min dreng på blot 5 uger er meget fremmeligt. Både af SP, lægen og alm. mennesker.

Jeg tænker lidt, om det har nogen betydning for hans udvikling. Jeg gør jo ikke rigtig noget, men "svarer" ham på de krav han stiller. Altså da han var kun 3 uger gammel stillede han "krav" om øjenkontakt, og fra han var 4 uger gammel har han bevidst gengældt smil og så pludrer han hele tiden. Han har også meget tidligt kunnet løfte hovedet. Og han ligger gerne på maven, løfter sig selv op på armene og studerer verden. Desuden kræver ham meget "underholdning" - så jeg er virkelig "på" hele tiden for at han ikke skal kede sig.

Nu er det jo mit første barn, så jeg aner jo ikke noget som helst om børns udvikling. Men det er vel ikke unormalt, at et barn er fremmeligt vel? Og barnet kan vel også være langsom på andre punkter senere?

Jeg tænker bare, at jeg selv (i følge min mor) havde en hurtig sprogudvikling, men til gengæld begyndte jeg først at gå, da jeg var 19 måneder...

Ingen børn er vel ens i deres udvikling.

Venlig hilsen

M

Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

tror bare børn
Forfatter: 
Dato:  02-04-2012 19:07

er forskellige, jeg har en præcis som din, det kan altså være lidt af en udfordring at underholde en 6 ugers baby som allerhelst ville ud og spille fodboldt :-)

har dog kun hørt positivt fra læge og sundhedsplejersken, jeg mener jo bar eknægten må være ligeså intelligent som sine forældre

0
0
Svar på denne tråd

nej det..
Forfatter: 
Dato:  02-04-2012 20:34

er helt fint.. :-) Min ældste datter var også helt fremme i skoene og er det stadig på ret mange områder. Dog var hun lidt langsom til at få hul på sproget, men da der omsider gik hul på det, som 18-19 mdr, gik det tilgengæld rigtig stærkt, og hun havde et kæmpe ordforråd som 2-årig og talte meget rent.

Nu som 4-årig kan hun skrive en håndfuld ord og kan hele alfabetet.

Hun er så noget tilbageholdende og genert, og bruger meget tid på at observere og "suge" til sig af ting hun hører og ser, så derfor bliver hun lidt nemt "overset" i en børneflok, for hun gør ikke noget væsen af sig.

Det er sådan set det eneste problematiske ved at hun er så fremmelig og kvik. Det er desværre ikke helt ligegyldigt i en verden, hvor der bl.a. bliver stuvet så mange børn sammen i institutionerne, for det er jo de højest larmende og mest krævende børn, der bliver hørt og set mest. Vores børnehave er dog virkelig god i den henseende. Ingen klager der, skal det lige siges.

Men jeg tænker også fremad i skolen osv. Så der er det jer, som forældre der skal være fremme i skoene, hvis dette bliver aktuelt for jer. Vores pige skal ihvertfald støttes meget til at turde sige noget om de ting, der rører sig i hende, og ikke selv gå og fundere så meget over tingene.

Min erfaring er at kvikke børn også får ting med, som ikke er beregnet for dem, ment på den måde, at de kan have svært ved at forstå helt hvad tingene handler om, men det afholder dem ikke fra at spekulere på det.

Men nyd din kvikke søn, for herligt det er det bestemt :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider