Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

blod og snask i øret efter dræn...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 19:49

...er der nogle af jer, der har oplevet det? Det underlige er, at det er frederik, der har det, og han havde ellers hverken væske eller betændelse til at stå i øret, inden drænet blev lagt i fredags. Han har i øvrigt også haft en lynfeber her i eftermiddag. Kathrine havde lynfeber lørdag.

Jeg synes, at det der snask ser rigtig ulækkert ud, men derfor kan det jo godt være normalt. Så hvis nogen af jer ved, at det er det, så tøv endelig ikke med at oplyse mig :-) (Og ja, jeg har snakket med vagtlægen. Han vil ikke se ham, når han ikke har ordentlig feber.)

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

nu kommer det ud
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 19:52

Magnus var (er) ørebarn...

Fordelen ved dræn er at nu kommer det ud.. nogle gange er det rigtig ulækkert, men så længe det kommer ud og barnet er friskt nok så er det godt.

Magnus kunne til tider have lidt blod med, ikke meget...

Han har sidste gang fået dræn i som 3 årig og nu er det første gang (4 år) at de er ude og han ikke har problemer.

Han fik dræn i 3 gange...

Mvh. Gitte

StaldOlsen.dk

GO Filique

Findus B - Top of Class - Urprinz

Feldholms Doughty
Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie

0
0
Svar på denne tråd

Dræn...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 19:58

Altså, både Karla og Sofia har haft snask ud af øret, efter de har fået lagt dræn. Det er helt normalt, at der er blod i det.

Hvis det bliver ved mere end tre dage, så skal du kontakte ørelægen, for så skal ørerne nok dryppes med noget antibiotika.

Det kan være, Frederik har gang i en mellemørebetændelse...

mvh Stine

Hestebokse sælges. To fronter, to sider, 3x3 meter - 4000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

Dræn hos Niclas
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 20:01

Niclas fik dræn i begge ører. Husker ikke helt hvordan det så ud snasket. Kan bare huske at det var gult og jo kunne godt være lidt blodigt, bare ikke rødt som ren blod. Der ud over var det meget slimet, og måtte indimellem skylle hans øre med en ørespray.

Det er jo sådan at de stadig kan få MØB selv om de har dræn i, de mærker bare ikke trykket på samme måde, medmindre drænet stopper til.

Vi fik at vide at vi skulle tag kontakt til ørelægen direkte hvis vi havde problemer. Og er altid kommet til med det samme hvis han fx skulle på penicillin.

Med venlig hilsen

Lena

0
0
Svar på denne tråd

tusind tak!
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 20:29

I er bare nogle svesker, er I :-) Pyha, jeg blev da helt bekymret, men kan da godt se - når I nu siger det :-) - at det jo er formålet med drænet, at det kommer ud. Det var nok også mest blodet, der fik mig op af stolen, men jeg er glad for at høre, at det ikke er unormalt. Her er der ikke løbende blod, men størknet "rødt" inde i øret, blandet med en gul klat, der heller ikke løber, så jeg slapper lige lidt af igen :-)

Hvordan er jeres erfaringer med, hvordan børnene har det? Bliver de syge-syge eller kan de komme i dagpleje? Frederik har jo haft lidt feber i eftermiddags og været lidt en hængerøv i løbet af dagen, men her til aften har han været sig selv igen, så jeg er lidt i tvivl om, om han kan komme afsted så?

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 20:31

Ja, det er normalt.

Her skyller vi altid øret i en saltvandsopløsning og er det ikke væk efter 3 dage skal vi til ørelæge og den ene gang det har sket har vi fået noget til at dryppe øret i efter det er blevet skyllet.

Vallak, 4 år, e. Cannon SPH 103 sælges

Part søges til Oldenborg hoppe (9530 Støvring)

0
0
Svar på denne tråd

Dagpleje
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 20:47

Hvis mine børn ellers er friske og glade, så kommer de afsted, selv om der er lidt snask i øret. Karla skal ind og have dræn i i morgen, og hvis det bare går som smurt, så skal hun i børnehave igen onsdag. Jeg ved, hun har meget væske igen, så det bliver jo med ret klamme ører, men så længe hun ikke har det skidt, så kan det egentlig være lige meget.

Vi har skyllet i en eddikeblanding, men det er nok ikke noget, Frederik vil sætte pris på. Prøv at se, om du ikke kan få det vasket væk med almindelig vand. Sofia sætter faktisk stor pris på at blive vasket i øret med en vaskeklud, når hendes flyder, men der er jo forskel på børn.

mvh Stine

Hestebokse sælges. To fronter, to sider, 3x3 meter - 4000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

vaskeri...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 20:57

Jeg vil prøve at se, om herren vil vaskes i øret, men han er en egenrådig herre, der gerne siger nej til alt, der kan hjælpe og lindre ham. Som smertestillende og cola (super hostemedicin) om natten, kløecreme på myggestik og pust-i-næsen ting til forkølelse. Ej, ej, ej, siger herren, og så ved moren godt, at det løb er i den grad kørt :-D

Nå, men jeg forsøger mig, man ved aldrig, nogle gange gemmer der sig også et overraskende ja i ham :-)

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

dræn...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 21:01

jeg har ik prøvet at der er blod med - og har kun været heldig at der er kommet snask ud en gang efter drænene er lagt. Og det var sidste gang, men et stykke tid efter underligt nok.

Dvs der er vist kommet en smule den første gang på første dag efter de blev lagt i DP.

Har Frederik ørevoks og endda meget af det? Det har min nemlig, og på et tidspunkt var det så mørkegult at jeg sys det lignede blod og måtte ha manden til at berolige mig... Det VAR bare ørevoks som han lider sindssygt meget af...

Min knægt plejer komme i DP dagen efter. Første gang gik der nogen tid før han var rigtig frisk - men de to efterfølgende gange har han været frisk med det samme. Opvågningen har taget længere end første gang - men tilgengæld har han haft det meget bedre meget hurtigere ig o løbet af en time været sig selv 100% - osse i hht mad og drikke

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

www.lykkepiller.info

tina@lykkepiller.info

Graviditet og SSRI på facebook NU som en del af LAP.dk

0
0
Svar på denne tråd

ørevoks
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 21:06

Det gule af det troede jeg først var ørevoks, det havde farven. Men det røde var indtørret på den måde, som blod gør - sådan lidt krakeleret - så jeg er ikke i tvivl om, at der er blod med.

Hvor lang tid har jeres børns dræn holdt? Barylerne er jo begyndt at døje med det her ret sent, nemlig efter at de er blevet 1½, og det var MEGET voldsomt for dem (nåja, hvis ret skal være ret, så ved jeg ikke, om det var voldsommere end normalt med andre børn, men det var det altå for moren!), så jeg håber, at det kan klares med et dræn, og så går det fluksen over igen (og nu skrev jeg det, så nu er jeg sikker på, at de skal have dræn, til de er 5 år!)

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Qwerty
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 21:14

Sallie fik dræn i januar 2011, og har for 2. gang siden da, MØB m udflåd. Hun har ikke haft feber, har spist og sovet som hun plejer og er ellers upåvirket.

Vi har holdt ferie i sidste uge, så hun var, af naturlige årsager, ikke i vuggestue. Hvis vi ikke havde haft ferie, så var hun nok blevet hjemme et par dage, da hendes immunforsvar arbejder for at bekæmpe betændelsen.

Egentlig havde jeg forestillet mig, at hun selv skulle ride MØB'en af, men lægen mente at der var bedst at give hende øredråber, for at sikre sig, at der ikke sidder mikroskopiske bakterielle rester i øret, som kan blusse op ved en evt. ny forkølelse.

Hun havde øreflåd i to uger efter hun havde fået ilagt dræn. Ikke m blod, men med gul/grøn klam betændelse.

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 21:52

Det lyder som om, jeg lige skal have fat i ørelægen i morgen for en sikkerheds skyld :-)

Lisbethdue, det var faktisk en god pointe med immunforsvaret. Uha, nu får jeg altså lidt dårlig samvittighed over at ville sende den lille baryler afsted i morgen. Men med vores pasnings-statistik (tre uger syg-1 uge rask), så er det med at få dem sendt afsted, imens jeg kan!

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

her var det
Forfatter: 
Dato:  28-03-2012 14:20

osse lidt krakeleret agtigt så jeg jo sys det lignede blod- manden var ik enig, og det hele gik i sig selv som du kan læse andre osse beskriver.

Men man kan jo altid ringeo g hører ad uanset hva og hvordan hos lægen heldigvis!

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

www.lykkepiller.info

tina@lykkepiller.info

Graviditet og SSRI på facebook NU som en del af LAP.dk

0
0
Svar på denne tråd

Elvira
Forfatter: 
Dato:  28-03-2012 19:29

Har stadig et dræn i det har sidde der i over et år hendes har altid løbet med vildt meget snask men vi skyllede dem i eddike vand 1 del eddike og 9 del vand det holder øret surt så ikk noget vil bo der og det sprøjtes ind i øret med en jævn stråle men OB's vandet skal væres varmt så ungen ikk besvimer

Går gennem ild og vand for mine heste

28-11-07 blev Emma født

17-02-10 blev Elvira født

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider