Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

baby for lille i maven
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 00:37
Vi har i dag været til scanning, jeg er 32+3 uger henne. Han sagde at babyen vejer 1718 g og at det var 15% for lidt. Skal til scanning igen om tre uger hvor de skal tjekke at vægten ik er blevet dårligere. Men hvad hvis den er, hvad skal der så ske? Det fik jeg ik lige spurt om.
Sys der i hele min graviditet har været meget stort fokus på at jeg vejer for meget ( er ik en matrone) men vejer altså for meget, det har ødelagt min glæde omkring graviditeten. Desværre. Han begyndte så på at man måske lige sku tænke over hvad man stoppede i hovedet, sagde så at jeg altså kun havde taget 1,5 kg på. Så fik jeg ellers lige afvide at det var alt for lidt sku ha taget 6-9 kg på nu, så jeg sku huske at spise, har på ingen måde sultet mig selv. Men det var stadig for lidt sagde han. Hvad katten forventer de af en? Sys uanset hvad man gør er det ik godt nok :-(
Nå men det irritere mug lidt jeg ik fik spurt omkring baby, så er der nogle af jer der ved det?

Her holder vi Dansk Varmblod =)

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd

vægten
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 01:24

Min frederik var også alt for lille. Jeg kan faktisk ikke helt huske, om det var en vægtscanning eller en flowscanning, der gjorde, at en læge sagde en lørdag cirka 8 uger før termin, at han ville foretage akut kejsersnit samme dag (men tror det var vægtscanningen). Jeg spurgte ham, om vi ikke kunne vente til mandag, han ringede til en kollega, og det kunne det så godt. Derefter blev jeg skannet et par gange i ugen, indtil barylerne kom ud 2½ uge før termin og altså for tvillinger tre dage før tid. Det var så på grund af en dårlig flowmåling (noget blod-ilt-gennemstrømnings-noget)

Frederik var 1680 g, da han kom ud, så har du noget at sammenligne med, selv om tvillinger er mindre :-) Jeg mener, at han blev vurderet til op til 1900 gram ved vægtscanningerne. Jeg er rigtig glad for, at han (og søster) blev hængende i så lang tid, der er nogle heftige langtidsvirkninger af at blive født for tidligt, og selv om de på sygehuset kaldte frederik prematur, fordi han var så lille og døjede med så meget, så følger han rigtig fint med nu, hvor han er 20 mdr. De kan have følger op i skolealderen! Her var der så også det plus, at kathrine var helt færdigbagt :-)

Nå, men det er heller ikke et argument for, at de skal blive inde for enhver pris - de skal jo ud, hvis der er risiko for dem :-)

Så det korte svar er, at du højest sandsynligt bare vil få en ny tid til ny kontrol nogle dage eller uger senere. Men det er også muligt, at de vil have baby ud. Og her gætter jeg altså lidt, men jeg tænker at så tidligt på den, og igangsatte fødsler kan trække i langdrag - og langt de fleste børn på neonatalafdelingen var kejsersnit - jeg tror det er med kejsersnit.

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

arh altså...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 01:28

Nu fik jeg lige skruet hovedet tilbage på. Ja, der er følgevirkninger af at være prematur. Men bare lige for ikke at skræmme dig, så har jeg altså aldrig hørt om nogen, der ikke har klaret sig ved at være otte uger tidligt på den. Faktisk har jeg set et par tvillingedrenge, som var 12 uger for tidligt på den og vejede godt 1000 gram, da de blev født, og de var dæleme et par frække unger, da de var 3 år!!

Så din baby skal nok klare den herfra, uanset om h*n kommer om tre uger eller til termin :-)

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Vægt..
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 06:16
jeg blev også scannet i enten 32+ eller 32. uge. Der vejede han 1800 og noget. Det fik vi at vide var inden for normalen men i den lave ende. Så tror ikke at din baby er voldsomt lille.
Sørg for nok næring til den lille og mon ikke alt så er ok ved næste scanning. Hvad vejede du og manden og selv da i blev født? Hos os passede det med at villads vejede ca det samme som os selv.

Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09

0
0
Svar på denne tråd

takker..
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 08:50
Regnede heller ik med at baby var kritisk lille, så sku jeg vel ik vente tre uger på en ny scanning. Han siger jo 3 kg hvis jeg går tiden ud med den kurve og der sys jeg jo lyder okay, men jeg er jo ik læge;-) han tjekkede noget flow navlesnor og moderkage og sagde at det var helt fint og fungerede som det sku.
Men man kan jo selvfølgelig ik lade være med at tænke over, hvad nu hvis det går den gale vej, hva så? Er det stadig i den ik lave ende så jeg får lov at gå tiden ud.
Jeg skal til uge 32 lægetjek her kl ti, men det er en reserve læge, så jeg ved ik lige hvor meget hun er inde i det, egen læges kommentar var hun havde ferie men at de nok sys det var sjovt at prøve- så jeg tænker minus erfaring.
Jeg ved ik hvad jeg vejede, kun at jeg var en bombe i forhold til mine søskende. Hvad martin vejede aner jeg heller ik. Har en søn han vejede 3300 og var 51 lang

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 08:55

Du kan evt. tjekke dette link www.min-mave.dk/foraeldregrupper/ thread-2038706.htm

Jeg kan huske at jeg kiggede lidt i det skema for at se hvor min søn lå. Han lå også under gennemsnittet men det blev aldrig gjort til noget problem. Man koblede det med at jeg var ret aktiv under min graviditet og dermed kan baby have et lavere fedtlag/høj muskelmasse (det er helt ok).

Jeg fødte naturligt i 36+3 - Felix var fuldstændig klar til at komme ud!

Hvad siger din jordmoder? Måske var det bare en træls læge?

Kh. Mette

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 09:01

Hej :)

Jeg har under begge mine graviditeter kun TABT mig ikke taget et eneste kg på.

Vi den første tabte jeg 15 kg og ved Naia tabte jeg 13 kg. Det fra vægten til vandrejounal og til jeg hoppede på vægten 2 dage efter fødsel.

Min jordmor var ved den første ret så bekymret, men som jeg sagde til hende jeg sulten ikke, er ikke på slankekur. Jeg har det bare rigtig rigtig godt. :)

Nu mor til 2 helt fantastiske prinsesser

Alice Sofia

13 Februar 2010

&

Naia Maria

21 August 2011

0
0
Svar på denne tråd

jordmoder
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 09:41
Ku ik nære mig så ringede til hende for lidt siden. Hun sagde at hvis procenten var værre næste gang så afgjorde den læge som scannede om jeg sku til hyppigere tjek eller sættes i fødsel. På det tidspunkt vil jeg være i uge 35+ 5 så det er jeg rimelig rolig omkring.
Jeg er osse ok aktiv med tre heste og så har jeg os bækkenløsning, så nogle dage går jeg nærmest grædende i seng, avs det gør nas.
Vil lige tjekke linket efter lægebesøget, tak for det ;-)

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd

smart link.
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 19:12
Ku se min er omkring 300 under gennemsnittet.
Var os til reservelæge i dag og som ventet havde hun minus forstand på graviditet og det hele gik meget stærkt. Hun ville heller ik tage symfyse mål, øv. Havde blod og hvide blodlegemer i urinen, så sku ringe i morgen. Da jeg sagde det med de 15 % sagde hun nå og så vidste hun ellers ik hvad hub mere sku sige til det.

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd

Lillepus
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 21:36

To ting: 1. Vægtscanningerne er temmelig usikre, så det kan sagtens være at din baby slet ikke er lille.

2. Normaltområdet er 20 eller 22 pct. over eller under gennemsnittet - så din baby er helt normal!

Til lidt perspektiv eller hvad man nu skal sige. Jeg røg til vægtscanning i 36+4. Her viste scanningen -24 pct. (2200g) så ny scanning to uger senere. Nu viste den -16 pct. (2750g) og de afblæste dermed al bekymring. Begge gange var flow og fostervand ok (selv om de bøvlede lidt med maskinerne). Min datter blev født 2 dage før termin og vejede 2426g (vist nok ca. -30 pct.), men hun var fin og færdig og selv om de vist tager dem på neonatal når de er under 2500, så vurderede de altså at hun var lige som hun skulle være, så vi kom aldrig på neonatal.

Siden fødslen er hun hoppet nogle vægtkurver op og ligger nu fint en kurve under gennemsnittet. Og ja, hun er helt som hun skal være :D

Jeg tog kun 3 kg. på i min graviditet og blev aldrig rigtig gravid at se på. Jeg var meget aktiv i min graviditet, men om det var derfor hun var lille ved jeg ikke. Det var intet med moderkage eller lign.

Jeg tror du får en helt fin bebs. 3 kg er en fin størrelse :)

Held og lykke

Line

0
0
Svar på denne tråd

hej line
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 22:00
Tak for din beretning:-) vi tænker os at 15% ik er så galt, men det er vel forskelligt hvor hys læger er. Kender en som os blev scannet i går, hun har termin nogle dage efter mig. Deres er ca 40 g mindre, men hun fik afvide det var normalt. Vi er scannet samme sted, så det undre vi os jo lidt over. Vi har rimelig koldt vand i årene og tager det som det kommer, kan bare godt lide at vide hvad der skal ske hvis ik det går som ventet.

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 22:12

Det kan jeg godt forstå. Efter første scannign fik jeg heller ingen tilbagemelding på hvad konsekvenserne var hvis de fortsat vurderede hende for lille til næste scanning. Synes egentlig det er temmelig fjollet for man kan jo ikke lade være med at tænke over det.

Jeg blev enig med mig selv om at hvis hun fortsat var for lille så satte de mig vel bare igang, selv da ville hun jo ikke være for tidligt født. Men det forhindrede mig self. ikke i at være bekymret og ked af det.

Tror det er svært at formulere sig rigtigt overfor en kommende bekymret mor. Man skal ikke gøre hende bekymret, men heller ikke love mere end man kan holde. Men tænker at de ikke er særlig gode til det. - 15 pct. er jo netop inden for normalområdet og så er det da ærgeligt at de ikke lige får sagt " tag det helt roligt, vi følger dig bare lige for at være på den sikre side" eller noget i den retning.

VH Line

0
0
Svar på denne tråd

Vil lige tilføje
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 22:18
Vil bare lige tilføje at vores vejede 3100 gram ved fødslen så de 3000 som lægen skyder er nok meget rigtigt. Ved fødslen lå vores en del under gennemsnit i vægt i forhold til længde, men der sagde de at det først var ved 24% under at de tog aktion på noget.
Tror den læge som har scannet har gjort dig unødigt nervøs.

Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09

0
0
Svar på denne tråd

Her var prinsessen
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 03:25

også en del under (19%) da de vurderede hende til mindst.. blev i forvejen scannet hyppigt så de holdt også øje med vægt som pludseligt steg en del (så hun kun lå let under) hun kom af sig selv 38+1 og var en lille nips på 2690 g + 49 cm men helt færdig og perfekt.. hun er stadig lille når man sammenligner med de andre i mødre gruppen.. men de første 2 måneder tog hun rigtig meget på så hun lige hoppede et par kurver.. hun er nu som 8 måneders 8 kg og ca 70-71 cm

Hilsen Signe Og guld klumperne Karolina (datter) og Emma (guldhest)

Skøn 6 års fjordhoppe sælges billigt.. stort potentiale..

0
0
Svar på denne tråd

2 ud af 3.
Forfatter: 
Dato:  23-02-2012 18:43

af mine drenge har været små ved fødslen. Den yngste og den ældste. De holdte simpelthen op med at tage på. Ved den ældste som vejede 2700g kunne de ikke finde hvad der havde forårsaget det. Det blev aldrig opklaret. Jeg blev så sat igang på terminsdagen. Der var ingen grund til at han blev der inde. Så ud med ham så han kunne få noget at spise.

Nr. to var helt normal hele vejen igen. Underligt. Vejede 3740g ved fødslen.

Nr. 3 der idag er 2år stoppede også med at tage på. Alt så ellers fint ud. Men ved den sidste scanning ca. 3 uger før tid gav de mig et tid så jeg blev sat igang 2½ uge før tid. Han havde det på det tidspunkt fint, men de ville ikke tage chancen. Det kunne hurtigt vende. Og det tror jeg på, at det var gået den gale vej hvis vi havde ventet. Og rigtig nok. jordmoderen var absolut ikke begestret for moderkagen. Min mistanke er så dag, de lykkepiller jeg har taget under gravidteten. Der er i hvert fald mange indberetninger om lav fødselsvægt.

Knus fra Lene

R.I.P. Elegant Spotlight xx

R.I.P. Evidence xx

Dygtig rytter søges til ung hest. Med mulighed for konkurrencer.

Nybegynder pony, søges til sød dreng.

0
0
Svar på denne tråd

mange tak
Forfatter: 
Dato:  27-02-2012 09:40
For jeres beretninger;-) men ja han kunne da godt lige ha ytret at 15 var inden for normalen. Vi ser bare frem til næste scanning om nogle uger, så må vi tage den derfra. Tror ikke selv jeg går tiden ud, har intet at ha det i, men fødte før sidst så har bildt mig ind at jeg gør det igen;-)

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd

opdate.
Forfatter: 
Dato:  15-03-2012 22:20
Vi var til scanning igen i dag. Er nu 35+5 og vægten var 2338 g. Så 14% for lidt. Men hin sagde alt var fint og den følger sin kurve så de stopper overvågningen:-D og baby står fast. Så alt er super

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt
Forfatter: 
Dato:  16-03-2012 08:12

Dejligt at høre!

Pøj-pøj med fødslen.

Kh. Mette

0
0
Svar på denne tråd

min vejede
Forfatter: 
Dato:  16-03-2012 08:43

2500 g ved fødslen. Fuld apgar begge gange. Havde det fint i maven. Blev ik fulgt med noget ekstra nogen gange- på trods af jeg er rhesus negativ og han positiv heller.

Der var under NF/MD scanninger ingen panik- ej heller ved den scanning jeg selv betalte i uge 26. De påpegede hele tiden at han da var lille, men inden for normalen. De rykkede ved NFen terminen 3 dage fra d 18 til d 15 dec endda.

Jeg sys nogle gange de gårl idt for meget op i de scanninger. For nok har de da ret ind i mellem mht vægt ect.

MEN hvor ofte tager de ikke fejl??? Jeg sys langt oftere man hører at børnene er større end de har ventet, frem for lige så små el mindre end de siger.

Men nu kan du heldigvis gå med ro i sindet de sidste uger. Og så erj eg da super spændt på hva du efter fødslen kan fortælle at bebs har vejet.

(Det blir man da helt nysgerrig efter at hører*FNIS*)

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

www.lykkepiller.info

tina@lykkepiller.info

Graviditet og SSRI på facebook

0
0
Svar på denne tråd

Her tog de fejl
Forfatter: 
Dato:  16-03-2012 10:27
Hos mig skød de fuldstændig forkert.

Ved min anden fødsel, skød de hele tiden Victor til at være et lille nips , og jeg havde nye jordmødre hver gang og gennemgik flere Scanninger. Da jeg bliver undersøgt den dag jeg føder skyder de ham til MAX. 3500 g.
Jeg var glad for den udmelding, da jeg havde svært ved at føde min første dreng fordi han var så stor ( 4160 g)
efter en lynfødsel på 1,37 min. Kom victor til verden og vejede 4780 g!
Er glad for at jeg ikke vidste det, men det viser bare hvor meget lægerne og jordmødrene kan tage fejl:-)

Flere gode ungheste sælges i alderen 4-0 år. efter bl.a. BH Romanov, BH Dexter, BH Don Romantic, Sting og Le'Spoir.

Send PB for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

vægtskøn
Forfatter: 
Dato:  16-03-2012 13:35
Sys osse tit man høre om at de skyder for lavt når de gætter. Jordmoder i går mente jo os et par 100 g mindre end scanning. Men nu må vi se når den kommer ud :-)
Nu vil vi bare nyde den sidste tid, med at få samlet seng osv og gøre vuggen klar og vaske alt tøjet.glæder mig til at kigge på et tørrestativ fyldt med baby tøj igen

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt..
Forfatter: 
Dato:  16-03-2012 22:00

.. at I er clearet. Glæder mig også til at høre hvad vægten siger når bebs kommer ud. Pøj pøj

Line

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider