|
|
| Børneeksem |
|
|
Endelig (misforstå endelig ikke optimismen!) kunne en læge give et konstruktivt bud på, hvad min ene tvillingepige lider af. Ingen læge før ham her, har kunnet give et svar, heller ikke hudlægen jeg blev henvist til på et tidligere tidspunkt. Nå, men status er, at det er børne-eksem/astma-eksem/ noget på fransk (også kaldet skraldespandssyge, eftersom de tre nævnte hænger sammen og ofte følges ad). Henvisning til hudlæge udstedt og tid bestilt. Til den 8/3 2012! Synes der er lidt længe til og eftersom eksemen kommer når det lyster, er det så ikke sikkert at der er noget til den tid. Men nu er det jo så sådan, at lægen informerede mig om, at jeg godt kunne forvente behandling med binyrebarkhormon og så tænker jeg så: bivirkninger!!? Håber ikke det vil skade hende på længere sigt og håber det vil gøre kål på eksemen. Alt bliver set på med nye øjne nu for hendes skyld. At det så nok også kommer os andre i familien til gode er så kun et plus. Vasker i forvejen de kære børn med Neutral og tøjet i parfumefrit vaskepulver og skyllemiddel. Nu kommer turen så til alle de andre tilsætningsstoffer i div. madvarer (brød, pålæg, slik, drikke osv.) og fik at vide at max 2-3 E numre var ok, men under var bedre. Skal jeg til at gå efter økologi for at undgå E numre, bage det meste brød selv og hvor grælt er binyrebarkhormon egentlig?
Lykkelig ejer af de skønneste hypdyr i verden :0)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nu kan man jo også være allergisk overfor Neutral og andre parfumefrie sæber, shampooer mv., som man så kan ungdå ved at skifte mærke, men det kommer jo an på hvordan eksemen sidder og hvornår den kommer mv.
Binyrebarkhormon kan være mange ting, man kan få 'milde' cremer(det er stadig binyrebarkhormon, men ikke videre farligt så og sige) til stærke piller som kan have mange bivirkninger (prednisolon fx., det var min kæreste på, lidt ligesom at være kæreste med en hormonforstyrret teenagepige ) Så umiddelbart ville jeg spørge lægen omkring det(dog er det nok bare de svagvirkende cremer), og spørge hvad man skal være obs på, da binyrebarkhormon kan nedbryde knoglerne (man skal bare tage ekstra kalk, hvis det står så grelt til med behandlingen) (Oftest er der ikke problemer med overdosering af cremerne, faktisk er det oftest at folk ikke smører nok på, så det skal man ikke være bange for, siger de hudlæger jeg kender)
Men er hun også testet for mad/dyre allergi? Det kan jo også give en form for reaktion.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Børne eksem |
|
|
Hej, For et halvt år siden oprettede jeg en lignende tråd her inde. Min datter har lidt af astma / børne eksem i længe. Og hun har prøvet alt fra homon kure til mirakel cremer. Men så var der en her inde der skrev: Aderma Exomega creme. Og det blev vores sidste forsøg inden privat hospital (ja det var slemt). Efter få behandlinger begyndte en bedring, og efter en måned, var hendes hud helet op. I dag behandler vi med Exoderma 2 gange i ugen, og hun bader bruger kun Exoderma sæbe. Bare et lille råd herfra, da det har virket LANGT bedre end homon kure!!! Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Børneeksem |
|
|
Kære Betina Trist at høre om din datter, men fat mod:) Jeg vil lige dele min erfaring med dig, så du måske kan blive mindre urolig. Jeg fik selv børneeksem som barn, og det har desværre fulgt mig hele livet. De fleste børn vokser fra det igen, men jeg har ikke været så heldig. Til gengæld har jeg så mange års erfaringer med behandling. Jeg har fået binyrebarkhormon creme i nu 28 år, og jeg har ingen bivirkninger. Cremen skal kun benyttes, når der er udbrud og med forsigtighed, men gør man det, tror jeg ikke du skal være urolig. Desuden virker den meget effektivt og hurtigt, selvom den kun kan bruges, når der har været et udbrud. Cremen kan gøre huden lidt skrøbelig, så fugt er godt. Derudover har den absolutte mirakelkur for mig været at sørge for god fugtighed til huden hele tiden med en fed creme. Jeg bruger decubal creme fra apoteket. Af andre gode råd kan jeg anbefale parfumefri vaskepulver og sæbe (som du allerede er opmærksom på) samt sørge for at der ikke er for varmt, når man sover, da det kan forværre kløe (i hvert fald for mig). Jeg har aldrig taget særlige hensyn mht. mad, men lever sundt. Jeg har hørt at zink-tilskud skulle kunne hjælpe. Held og lykke med det - jeg ville ikke være så bekymret for cremen, hvis jeg var dig. Du er velkommen til at skrive PB til mig, hvis du har flere spørgsmål. - LuMe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Goldfish: Lægerne vil ikke teste hende grundet hendes alder. Dyr har der været både før og efter hun kom til og hun er ikke generelt påvirket af dem. Eksemen kommer og går og der kan gå fra få uger til et halvt år mellem udbruddene. Fik på et tidspunkt Fucidin at smøre med, men denne gang udløste det et endnu størrere udslæt så det bruger jeg ikke igen! Eksemen sidder på mave, ryg, kinder og bagsiden af benene. ChrevisCali: tusind tak for rådet ss er blevet anbefalet Decubal af lægen og olie istedet for sæbe i badet og kun korte bade. LuMe: er ked af at du har haft det hele livet og det er jo også det jeg er nervøs for med min datter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Eksem. |
| Forfatter:  |
Hanne GJ |
| Dato:  |
16-02-2012 21:57 |
|
Jeg har som voksen fået konstateret børne eksem. Havde ellers ikke noget som barn. Fandt så også ud af at jeg har parabene allergi. Så jeg bruger derma og urtekrams (det som er astma og allergi mærket)
Hos mig giver for meget slik og sodavand udbrud. Altså i min teori må det være bl.a E-numrene. Rengøringsmidler giver også udslæt. Og tandpasta kan give frygtelig blæner. Men det svinger meget hvilke mærker og variationer der duer.
Jeg har prøvet at få binyrebarkhormon i piller og det var modbydeligt. Væske i kroppen, hovedpine og hvad ved jeg. Min oplevelse af cremerne er at det virker mens det bliver brugt men så snart kuren er slut kan man starte forfra.
Hanne Mor til Villads musen født 0708-09
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min mand |
|
|
var hårdt angrebet som barn. Det er blevet mere moderat med tiden. Vi har fundet ud af, at han skal undgå citrusfrugter og jordbær, farvestoffer (i f.eks slik), sukker (f.eks sodavand), syreholdige produkter (cola er no-no). Huden skal smøres mange gange dagligt for at undgå udtørring (vigtigt at give besked herom i institutionen), og så er lange, varme bade ikke ret godt. I det hele taget får varme udslættet til at klø mere. Hos min mand blusser eksemet også op ved stressende perioder.
Nu med hundepension www.123hjemmeside.dk/hundepension Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem... Mor til 3 vidunderlige børn Frederik født 280908 Kristian født 030811 Anna født 030811
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| børneeksem |
|
|
Vi bruger "Aloe Vera Propolis" mod eksem/tør hud, det er et MIRAKELMIDDEL her i huset. 
Husk, at for hvert minut du er vred, mister du 60 sekunders lykke. - Waldo Emerson
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fed creme |
|
|
Jeg er selv på 32. år med atopisk eksem ( også kaldet børne eksem eller astma eksem) De 3 navne dækker altså den samme slags eksem. Jeg har været indlagt mange gange i århus/Odense gennem mit liv. Har været me på utallige kurser / som patient til eksamen for læger, til konferencer, til test og forsøg etc etc Jeg har 3 børn og den ene af mine børn har også arvet det. men Heldigvis så ved jeg jo hvordan man tackler det. DEt er SÅ vigtigt at man som forældre husker alle de BASALE ting der kan gøre livet lettere for eksem barnet. Jeg får altid så ond af at se børn der går rundt med eksem og ekstrem tør hud, der sprækker, for så ved jeg jo forældrene ikke har hjulpet deres børn nok. Man skal ALRIG have så tør hud at ens hud sprøkker/får sår. Det kan altid undgås på flere måder. Den vigtigste er at have en GOD fugtighedscreme, så fed som muligt og uden vand. Eller med så lidt vnad som muligt! Der findes kun 1 eneste creme der er helt uden vand. Jeg mener det er Ceridal ? Jeg bruge locobase REPAIR- som er den fedeste creme på markedet. Altså den er meget tyk. Alt andet creme er som vand for mig  Og ja det er tosset dyrt. Men sådan er det jo desværre at have en kronisk lidelse. Husk at hudlæger altid kan hjælpe med info etc. Hvis man har det slemt ( virkelig slemt) så bed om indlæggelse/henvisning til Odense eller århus sygehuse der er eksperter i eksem. ( afdelinger) pøj pøj
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg takker for alle rådene der er kommet, men er godt nok noget øv over situationen. Den har taget en "mindre" drejning  Var til læge igen i går, dog med min datter på 4. Hun havde haft noget udslæt/eksemagtigt på hænder og arme der mindede meget om det, min 2 årige havde bag på benene. Konklusionen var den samme : børneeksem! Ydermere står jeg selv med en form for udslæt, særligt om aftenen, som lægen mener kan være tegn på varme intolerance, så det går s*ide godt hér!!! Nå, men henvisning er sendt til hudlægen så begge mine piger kan blive kigget på og forhåbentlig blive behandlet.. Mangler bare at tvillingesøster også viser tegn, så er det fuldendt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skynd dig |
|
|
på apoteket og køb den aberma exomega crem. min datter har også børne eksem, og den crem har bare gjordt underværker, vi brugte i starten også crem med binyrebarkhormon i, men det havde ikke den bedste effekt. min datter bliver smurt med cremen hver gang hun har været i bad, og hvis vi opdager lidt rødme bliver der smurt lidt ekstra på de steder. hun har så lidt nu at jeg krydser finger for at hun vokser fra det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
En lille update herfra. Var til hudlæge med begge piger og han nåede dårligt at kigge på dem, før hans svar var klar: børneeksem... De bliver nu smurt med Locoid og Neribase creme. Locoid lige så snart der dukker små prikker op, i form af blærer. Neribase til "vedligehold", altså hvor de er tørre i huden og hvor der har været de små blærer/prikker. Tvilling 2 begyndte også at vise tegn på det, så hun er nu også i behandling... suk... Tvilling 1 var så igen til lægen i mandags fordi der løb væske fra hendes ene øre. Ergo er hun nu også på penicillin  Ørelæge har først tid i Juni, så det kører rimelig stabilt!!!
Hus/lejlighed søges i Sørbymagle (Slagelse). Min. 3 vær. Max. 5500,-/mdr. + forbrug. Husdyr tilladt. Lykkelig ejer af de skønneste hypdyr i verden :0)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mange har gavn |
|
|
af aloe vera propolis creme, A-derma exomega cream. Og så er binyrebarkhormon creme kun en overgang/når det bryder ud til det er væk igen. Min søn blev smurt med det en del som lille pga arp der ik ville forsvinde. Han havde ingen bivirkninger at se el lig. man kan desuden godt være allergisk over for neutral/minirisk. I sin tid tålte jeg ik selv minirisk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ørelæge |
| Forfatter:  |
taina |
| Dato:  |
19-03-2012 09:50 |
|
Det var da en for vild ventetid på ørelæge! Min erfaring er, at når man er ny "kunde", så får man stukket sådan en idiot-tid ud. Når man først er inde i varmen, bliver det lettere at få fat i en akut-tid. Man kan også som ny lettere komme i nærheden af en akut-tid, hvis barnet har haft gentagne penicillinkrævende mellemørebetændelser eller sprængte trommehinder, så det kan du prøve at slå på. Ellers ville jeg godt nok se mig om efter en anden ørelæge! Rigtig god bedring til jer alle  mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|