Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Babyalarm, hvilken?
Forfatter: 
Dato:  05-02-2012 20:02

Sidder og lurer lidt på babyalarmer, men der er jo vild mange forskellige...nogle bestemte jeg skal holde mig fra?

Kom endelig med jeres erfaringer og gode råd

Jane

Everytime I start to trust someone, they show me why I shouldn't...

0
0
Svar på denne tråd

ikeas...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2012 20:11

ikeas har jeg hørt skulle være vildt dårlig. Vi snakker i "nabo kommer ind og siger, at baby skriger og babyalarmen er altså tændt"-afdelingen.

Jeg har supernova og er ret glad for den. Men synes godt nok, at den er sart, tåler ikke meget. Har en løs antenneplastik-dække ting på den ene og elastik om maven for at holde på batteri på den anden. Men den gør det, den skal, og jeg føler at jeg kan stole på den, og det er jo det vigtigste :-)

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

NeoNate
Forfatter: 
Dato:  05-02-2012 20:59

Jeg arbejder i Ønskebørn, og synes helt klart at NeoNate er en rigtig fin alarm, min søster har den, og er rigtig glad for den.

Derudover så er der god service fra Noricon, hvis der skulle være reklamationer, hvorimod de hos Flemming Larsen (Super Nova / Prima Nova) ofte er lidt mere strikse, og der skal ikke så meget til før de ikke godtager en reklamation.

Heidi Elkjær

Stadil Arab - HE-Photo

"Allah created the Arabian Horse from the four winds: Spirit from the North, Strength from the South, Speed from the East and Intelligence from the West"

0
0
Svar på denne tråd

Behov?
Forfatter: 
Dato:  05-02-2012 21:42

Hvad er dit behov? De fås jo både med video, talk back, temperaturmåler, vuggevise osv. osv. Ligeledes varierer rækkevidde og følsomhed.

Jeg har en padwico 830 som indtil videre har tjent mig godt, men min datter er kun knap 5 måneder, så ved ikke om der bliver problemer på sigt :)

Men hvis du finder ud af hvad dine behov er kan du i hvert fald snævre feltet lidt ind og så google de modeller du står tilbage med (eller spørge til dem herinde).

VH Line

0
0
Svar på denne tråd

Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  06-02-2012 06:42

Schnellen: Eftersom jeg ikke har prøvet at få en baby før, så aner jeg ikke, hvad mit behov er Men den skal bare være driftsikker og nem at betjene og gerne til en fornuftig pris.

Jane

Med Futte-hesten og en Blyb :)

0
0
Svar på denne tråd

Behov...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2012 06:44

Ja - en god alarm er jo den der passer til det behov du har .. ;) ..

Vores behov er f eks ikke typisk dansk, idet vi ikke bruger vores alarm ude i barnevognen som de fleste gør ... Vi bruger vores alarm om aftenen/natten sådan at vi kan gå på kontoret eller i værkstedet selvom Mikkeline er puttet...

Efter et par forsøg med Padwico endte vi med Philips Avent DECT 530 -og den er jeg superglad for ... Vi bor i et gammel hus fra 1850 og selvom det er renoveret fra yderst til inderst er det rart at kunne tjekke luftfugtighed og temperatur på hendes værelse..

Vuggevise funktionen bruger vi også meget.. Og så er det rart at kunne skrue ned for følsomheden når f eks storebror er på besøg- ellers kan hans musik holde mig vågen hele natten når det går i alarmen .. ;) ...

ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Stengers Maskinservice- reperation af alle former for biler, maskiner og alt i svejseopgaver-værkstedet der har åbent når du har tid!

Ring 24656668

0
0
Svar på denne tråd

IKEA her
Forfatter: 
Dato:  06-02-2012 12:54
Jeg er super glad for vores IKEA alarm, har aldrig oplevet at den har svigtet og batterierne har nu holdt i 5 mdr. Det var endda nogen batterier vi købte dernede, så troede bare det var sådan noget bras. Eller også bruger alarmen bare ikke ret meget. Den har kun svigtet 1 gang, og det var fordi mor havde fået stolt sender og modtager på hver sin frekvens.:-/

Jeg nægter simpelthen at betale mange tusind kr for en babyalarm!
Kunne ikke finde en eneste til under 1000 kr, hverken i Ønskebørn eller BabySam, så vi endte med IKEA modellen til 250 kr. Det har jeg ikke fortrudt og så ha de jo en formiddabel bytteservice, hvis der mod forventning skulle være noget galt.:-)

Mvh. Lea

A smile is the light in the window of your face, that tells people your heart is at home.<3

Børn er som ideer - ens egne er de bedste.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-02-2012 13:46

har sådan en Philips avent, DECT model (kan ikke lige huske nr.) - den har musik, temp. måler og talk back. Den fungerer fint her - og har set den til 600 incl. forsendelse.

Mvh. Anne

Kender du/I Mickey, Aki eller Gizmo?

Det bedste man kan gøre for sin bedste ven, er ikke altid et nemt valg

0
0
Svar på denne tråd

Super nova
Forfatter: 
Dato:  06-02-2012 15:41

Fungerer perfekt her, og jeg synes, at den er ret god til at holde strøm.

Jeg ville helt klart kigge efter en model, hvor begge enheder er opladelige og ikke er sådan noget med alm. batterier. Det kan jeg se i min mødregruppe, at det er et minus, for de skifter batterier i et væk.

Louise

Alexander: 2. maj 2011

0
0
Svar på denne tråd

Behov..
Forfatter: 
Dato:  06-02-2012 21:38

Hihi, nej det er svært at vide hvad behovet er før man står i det. Min datter sov kun inde i starten (da det ikke anbefales at børn under 3 kg sover ude), så jeg havde lidt tid til at finde ud af hvad jeg havde brug for. Men nogen ting du måske kan svare på inden.

Brug: i barnevognen, på værelset eller begge dele. Ledningsfri sender/modtager, genopladelige batterier og medflg. ladestation ect.

Rækkevidde: Hvis du eks skal bruge den i barnevognen, hvor langt væk skal barnevognen så stå og hvor tykke mure skal den trænge igennem.

Mange kanaler: Bor du eks i etageejendom har du brug for en alarm med flere mulige kanalindstillinger, så du ikke får tunet dig ind på alle de andres babyalarmer

Temperaturmåler: Det kommer vel an på dit temperament. er det vigtigt for dig at have et objektivt mål eller klarer du dig fint ved at prøve dig frem og mærke efter om barnet føles tilpas. Mest relevant hvis alarmen skal bruges i barnevognen.

Størrelse: På nogle alarmer er senderen ret stor og klodset. Upraktisk hvis du skal have alarmen med rundt og den ikke kan ligge i barnevognen undervejs. Hvor stiller I andre egentlig de der store sendere?

Vibratorfunktion: Så man kan have den på sig og opdage at ungen er vågen også mens man støvsuger. Min alarm har denne funktion . jeg har endnu ikke brugt den. Har en veninde hvor barnets far er døv - de kan ikke undvære den funktion.

Om du har brug for en med vuggevise er self. svært at vide før den lille ankommer. Jeg klarer mig fint uden.

VH Line

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-02-2012 21:57

jeg har et par billige stevison fra harald nyborg. Egentlig er det walkie talkie men der er indbygget baby alarm funktion. der er laderstation med.

har haft dem i et år, og de virker upåklagelig.

jeg gav 300kr for dem.

først lånte jeg et par, men desværre gik batterierne kolde. Men de var også 4 år gamle, og ungerne brugte dem, da den mindste stoppede med at sove lur.

billig drengetøj str. 68-80 sælges

p.b for info

nu også lidt i str. 86

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider