Stakkels Mikkeline er blevet ramt af en mavevirusinfluenzaagtigting..
Hun er glad og frisk og vil gerne drikke alt muligt - men hun vil ikke spise noget ... End ikke yndlingsspisen risengrød kunne hjælpe på det ...
Min mand tog hende så til læge igår (ja ja han er altså den mest pylrede herhjemme, det indrømmer jeg gerne) og lægen sagde at det var sådan en mave-etellerandet og at det ville tage ca 3 dage.. Vi skulle bare tilbyde hende hvad hun ville have, holde øje med hun får væske nok og ellers drøne til læge øjeblikkeligt hvis hendes feber røg på 39 eller over..
Væske har vi styr på - efter at vi var indlagt i sommers til drop osv, er vi meget obs på væskeindtaget og det ser helt fint ud ..
Men jeg mangler gode råd til hvad søren jeg kan tilbyde hende at spise for at hjælpe lidt på maven ? .. Vi har, udover alt det almindelige mad, prøvet med kiks, knækbrød, popcorn osv..
Samtidig bliver jeg også lidt i tvivl om hun kan have fået halsbetændelse igen? .. Min mand mente ikke at lægen kiggede hende i halsen, men han ved hun tjekkede ørene.. Syntes også bare det er lidt meget at hive hende til læge igen bare for at få det undersøgt, når jeg egentlig ikke har en bestyrket mistanke som sådan...
Gode råd og erfaringer modtages meget gerne ...
...