Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hva dælen skal vi gøre.. soveproblemer,
Forfatter: 
Dato:  04-01-2012 21:33

Vores søn på godt 2½ har det sidste ½ halve år stået op efter han er blevet puttet til aften og vi kan ikke få ham til at sove før ved en 10-11 tiden om aftenen. Han bliver puttet ca 20-20.30 og det er ca 4-5gange om ugen det sker.

Han bliver tilbudt vand og puttet mange gange de aftenener han står op og vi har prøvet at putte ham uden at sige noget og "tage" hans lys på værelset og oftest er han ked når han falder til ro. Han er også blevet puttet hvor han er blevet krammet og nusset og ligevidt hjælper det..

Han gir ikke udtryk for at han er bange for noget og han er sådan set også "frisk" når han kommer i seng..alla ikke søvnsur-træls osv.

Han går i dp og står op ved en 6.30 tiden hvor han sover 2-3 timer. Jeg har sagt til dp mor at han ikke skal sove så meget, men hun mener han har behov for at sove det han gør..

Hjemme i weekenden sover han ikke til middag.

Hva dælen gør vi.. ??

Han skal i bh om 2 mdr hvor jeg ikke syntes han skal sove til middag i håb om at det kan hjælpe på hans nattesøvn.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-01-2012 21:45

Søvn avler søvn, så jeg ville heller ikke tage middagsluren fra ham. Derimod ville jeg prøve at putte ham en time tidligere om aftenen! Herhjemme går det ofte i ged hvis han bliver puttet for sent selvom han ikke ser træt ud. Lige pludselig er tidspunktet bare overskredet og så starter kampen (han græder heller ikke men ligger bare og snakker med sig selv og kalder på os når det bliver for kedeligt...) Vi har fundet ud af at han faktisk også sover længere om morgenen de aftener hvor han er faldet tidligt i søvn! Jeg vil sige at med hans alder skal han ligge i sin seng senest 19.15.

Hvis han selv står op vil jeg smide ham tilbage i tremmesengen for en tid til han har fundet ud af at man skal ligge sig til at sove.

Uha hvor er det nemt at skrive...

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  04-01-2012 21:51

Måske er han kommet for tidligt ud af tremmesengen? Det er bedst at holde dem deri så længe som muligt.

Jeg synes også det lyder som sent for sådan en lille mand at komme ind og sove. Frida skal starte i børnehave til juni og hun kommer i seng kl. 19.30 og står op imellem 6.30 og 7.00.

Vallak, 4 år, e. Cannon SPH 103 sælges

Part søges til Oldenborg hoppe (9530 Støvring)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-01-2012 22:15

HAr også tænkt på det med at han burde komme før i seng, men det er bare ikke en mulighed da min mand først kommer ind ved en halv 7 tiden og vi ofte spiser ved en 18.45 tiden. Hvis han kommer før i seng når han næsmest ikke at sluge hans aftensmad og heller ej at få lidt tid med hans far..

Han sover stadig i tremmeseng, men han kravler op af den... Måske jeg skulle prøve med en barnevognsele .

0
0
Svar på denne tråd

nattesøvn...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2012 22:54

Kan han sove i weekenden, hvor han ikke sover til middag?

Kan du ikke prøve at spise knægten af og putte ham tidligt i et par dage for at se, om det løser det?

(Og uuuuuuh, det sagde du bare ikke!! :-D)

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-01-2012 23:10

Det svinger ligeså meget som til hverdag..

At spise ham af kunne være en mulighed men så må vi vist alle (mig- søn på 15mdr og pige på 5 år) vist spise sammen med ham da de ellers blir for utålmodige. TRor bare fatter blir lidt skuffet hvis han skal have kold mad og spise selv.

0
0
Svar på denne tråd

zzz....
Forfatter: 
Dato:  04-01-2012 23:17

Ja, så ville jeg heller ikke tro, at det er løsningen at snuppe middagsluren.

Du kan jo prøve med argumentet, at hvis det virker at fodre og putte tidligere, får farmand i gevinst en hel aften sammen med sin smukke hustru uden forstyrrende små elementer? :-D

Har I ikke en mikro??

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Hånden på hjertet
Forfatter: 
Dato:  04-01-2012 23:23

Hvad er vigtigst, at din søn får et ordentligt sovemønster eller at far får ham set som ikke sovende overtræt dreng det meste af aftenen?

Hvad så når han stopper med middagssøvnen om ikke så lang tid, skal drengen så stadig sent i seng fordi farmand skal nå at se ham?

Det bliver da et helvede :)

Nå men jeg synes jo også at børn i den alder skal have mad mellem 17 og 18, lidt leg og en god hyggelig sengelægning (dermed ikke sagt at sengelægningen altid er en drøm herhjemme).

Jeg må nok indrømme at det hele blev noget nemmere efter at min søn holdt op med at sove middagssøvn, nu sover han inden 20, gerne kl. 19 og senest kl 21 hvis det er weekend.

0
0
Svar på denne tråd

hold da op
Forfatter: 
Dato:  05-01-2012 10:29

jeg ved godt TS spørger efter råd... Men der generalliseres da lidt i den her tråd. Børn på den alder bør være i seng kl 19.15 senest og afspises mellem 17 og 18...

Nu er børn jo altså ik ens - ej heller i hva der gør de sover bedst og til tiden.

Pt. er kl 19 som vores søn normalt kommer i seng for tidligt- så der skal den være 19.30 - gerne 20. Alt efter hvor meget han har spist i DP til eftermiddagsmad og HVAD han har spist til eftermiddag så spiser han mellem 18 og 19 - ellers spiser han slet ik noget som helst!

Her har det altså været modsat den ret generelle holdning - nemlig mad senere og senere i seng... Det er 2 gang han har sådan en periode.

Jeg tager udgangspunkt i mit barn og hans behov - ik i gennemsnittet.

Dog vil jeg heller ik sige din søn skal senere i seng end han kommer nu - selvom det måske kunne være det der osse hos dig skulle til for en periode. For han kommer ret sent i seng i forvejen trods alt.

Her har det osse i perioder været nødvendigt at vække ham fra hans lur, da han ik bruger det samme krudt hjemme som i DP i eks weekenderne.

Din søn har en alder hvorm ange børn, begynder at trappe ud af deres lur, lige inden de skal i BH. Så det kunne jo altså være det der skulle til selvom flertallet med garanti vil stemme imod.

Igen skal vi altså huske børn ik er ens.

Din DP ser naturligvis din søn hos hende. Men hun skal nok alligevel lige huske på at du er forælderen, og i sidste ende bestemmer om din søn skal sove mindre el skal trappes helt ud, el hva du nu vil prøve.

Min søns gamle dp HAR DA TRAPPET FLERE UD AF LUR, INDEN DE SKULLE BEGYNDE I BØRNEHAVE AF FORSKELLIGE ÅRSAGER. nOGLE BL.A. DA DE IK HAR HAFT BRUG FOR LUREN LÆNGERE.

(Ups rampe caps lock)

Når det er sagt - så skal du bare huske hvis du prøver at droppe luren, at han måske netop blir før træt om aftenen og ik kan holde sig vågen til normalt tiden. Så skal han stadig affodres før - men hans nattesøvn blir måske bedre.

Hellere ingen lur og en god nattesøvn, end en lur og en elendig nattesøvn. Nattesøvnen ER vigtigere end luren!

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

www.lykkepiller.info

tina@lykkepiller.info

Graviditet og SSRI på facebook

0
0
Svar på denne tråd

søvn mønster
Forfatter: 
Dato:  05-01-2012 20:02

Jeg vil ikke komme med gode råd, men anbefale en bog som vi har købt:

Elizabeth Pantley

Sov igennem uden gråd

Hvordan du nænsomt hjælper dit lille barn til at sove igennem.

pris 200kr.

Den hjalp mig til at finde en rytme og at få et overblik over "hvad der gik galt"

Jeg kan anbefale den!!! evt låne den på biblioteket.

lykke til...

R.I.P. jjays Morgan ( Jade) Tak for det du gav!!

- Med venlig hilsen Noëlle

Mor til Adam 09.06.11

0
0
Svar på denne tråd

Her i huset
Forfatter: 
Dato:  06-01-2012 06:50

har vi 3 børn (2-6-7 år)

vi står op hver mogen mellem 5-5.30.

min datter på 2 kommer i seng kl 18, og sover igennem (dog ikke i nat efter hun sov hele dagen i går pga feber, så stod op kl 3).

min datte på 6 kommer i seng kl 19. og sover igennem.

min døn på 7 lommer i seng 19.30 men har svært ved at falde i søvn, hvilket han altid har haft, kl er tit 22 inden han sover.

her har vi haft mange inde over SP. osv. og de siger alle : han har brug for søvn, meget søvn, så ikke senere i seng end 19.30, men knægten kan jo ikke finde ro til at sove...

vi har så prøvet børsteterapi hvilket hjælper... www.birgitte-gammeltoft.dk/ artiklernye/artikler/ borsteinstr.htm

her i huset er vi alle hjemme kl 16, hvor maden også bliver sat over, men da jeg arbejde til sen eftermiddag/aften, lavede manden mad til ungerne og han spiste kun meget lidt og så spiste han med mig når jeg kom hjem.... og ungerne sov...

hilsen stella

Heste klippes i det meste af jylland.

500kr på hest, + 2kr. pr. km over 30km fra bjerringbro.

send PB.

0
0
Svar på denne tråd

Tidlig op og tidligt i seng...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2012 07:17

Må indrømme at du skrev det ikke var muligt at ændre på tiderne pga farmand, fik jeg lidt "citronmund" ... Det må da være vigtigere at barnet får en ordentlig søvnrytme end at farmand får en time med et ikke-oplagt barn der nok burde ligge i sin seng ..

Jeg ser heller ikke min datter (16 mdr) ret meget om aftenen - det er sg ikke altid lige sjovt nej, men det er sådan min datter fungerer bedst og så må vi jo leve med det i en periode ... For det er jo heldigvis kun en periode og det skal man huske- børn og deres rytmer ændrer sig løbende ...

Da jeg er butiksansat og dermed ofte på job til 17.30, henter jeg først min datter 17.45 i dagplejen.. Nogle dage henter min mand hende selvfølgelig hvis han har mulighed for det (han er selvstændig og derfor er hans dage også meget svingende). Hun får gerne noget at spise omkring 16.30 i dagplejen, så hun kan holde den gående til vi spiser derhjemme.. Skal vi noget, f eks torsdag hvor vi svømmer, spiser hun bare aftensmad hos dagplejemor..

Så vores aftener ser gerne sådan her ud:

18.15-18.30 er vi hjemme, hvor min mand så har maden klar.. Skal jeg ikke hente prinsessen er jeg hjemme kl 18.. Vi spiser aftensmad så snart vi er klar til det hvorefter prinsessen og jeg tuller i bad og hygger mens far rydder af bordet.. Vi får nattøj på, laver en natflaske og kravler ind i min seng hvor vi alle 3 ligger og ser tv 5 minutter mens flasken tømmes... Så kysser jeg hende godnat og far putter hende ind i seng... Senest 19.30 er hun i drømmeland..

Så jeg har altså max en time med hende de aftener jeg lukker i butikken.. Til gengæld har jeg rigtig god tid med hende om morgenen, da hun står op mellem 7 og 8 og jeg først møder kl 10.. :)

Ind i mellem har jeg også fridage og så bliver hun hjemme og hygger med mor hele dagen ... Så jeg tvivler på at jeg i det lange løb har mindre tid med min datter end alle andre mødre, den ligger bare på andre tidspunkter ... :) ..

Min pointe er vel egentlig bare at man må tænke lidt ud af rammerne i en periode og se om ikke man kan få både barn og voksnes behov til at gå op i en højere endhed... :) ...

ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Stengers Maskinservice- reperation af alle former for biler, maskiner og alt i svejseopgaver-værkstedet der har åbent når du har tid!

Ring 24656668

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider