jeg ved godt TS spørger efter råd... Men der generalliseres da lidt i den her tråd. Børn på den alder bør være i seng kl 19.15 senest og afspises mellem 17 og 18...
Nu er børn jo altså ik ens - ej heller i hva der gør de sover bedst og til tiden.
Pt. er kl 19 som vores søn normalt kommer i seng for tidligt- så der skal den være 19.30 - gerne 20. Alt efter hvor meget han har spist i DP til eftermiddagsmad og HVAD han har spist til eftermiddag så spiser han mellem 18 og 19 - ellers spiser han slet ik noget som helst!
Her har det altså været modsat den ret generelle holdning - nemlig mad senere og senere i seng... Det er 2 gang han har sådan en periode.
Jeg tager udgangspunkt i mit barn og hans behov - ik i gennemsnittet.
Dog vil jeg heller ik sige din søn skal senere i seng end han kommer nu - selvom det måske kunne være det der osse hos dig skulle til for en periode. For han kommer ret sent i seng i forvejen trods alt.
Her har det osse i perioder været nødvendigt at vække ham fra hans lur, da han ik bruger det samme krudt hjemme som i DP i eks weekenderne.
Din søn har en alder hvorm ange børn, begynder at trappe ud af deres lur, lige inden de skal i BH. Så det kunne jo altså være det der skulle til selvom flertallet med garanti vil stemme imod.
Igen skal vi altså huske børn ik er ens.
Din DP ser naturligvis din søn hos hende. Men hun skal nok alligevel lige huske på at du er forælderen, og i sidste ende bestemmer om din søn skal sove mindre el skal trappes helt ud, el hva du nu vil prøve.
Min søns gamle dp HAR DA TRAPPET FLERE UD AF LUR, INDEN DE SKULLE BEGYNDE I BØRNEHAVE AF FORSKELLIGE ÅRSAGER. nOGLE BL.A. DA DE IK HAR HAFT BRUG FOR LUREN LÆNGERE.
(Ups rampe caps lock)
Når det er sagt - så skal du bare huske hvis du prøver at droppe luren, at han måske netop blir før træt om aftenen og ik kan holde sig vågen til normalt tiden. Så skal han stadig affodres før - men hans nattesøvn blir måske bedre.
Hellere ingen lur og en god nattesøvn, end en lur og en elendig nattesøvn. Nattesøvnen ER vigtigere end luren!