Så er det ikke nu, jeg skal fortælle, at jeg gik 18 dage over med den første og 14 dage med den sidste 
Mellemste-mand kom dog 1 dag før tid 
Selvom det kan virke hårdt og uoverskueligt, med alle de besøg og strabasser der følger i kølvandet, så er det også en tid, man vil kigge tilbage på, som den bedste...
Da jeg fødte min nr. 3 startede fødslen kl. 5 om morgnen. Og vi var hjemme fra sygehuset igen kl 14. Havde lige 1 time, inden der begyndte, at komme gæster og de sidste gik først kl 23!!!!
Der var jeg lettere brugt
og på selve dagen, syntes jeg det var strengt. Men set i bakspejlet, var det da også dejligt, at folk tænkte på os og gerne ville se barnet.
Syntes det er blevet en anelse omstændigt, med alle de spekulationer og bekymringer der er, om hvorvidt nu dit og dat, går op i en højere enhed.
Men det er nok også fordi jeg sidder med erfaringen om, at når de først er der, er der absolut ingenting, resten af ens liv, der går op i en højere enhed 
Min erfaring har faktisk været, at det er bedst at få div. besøg overstået den første uges tid. Man er lidt i en anden verden, og kan klare meget mere, end man giver sig selv kredit for.
Men når først der kommer lidt rytme på og man indser, at nattesøvn er en by i Rusland - syntes jeg det var mere hårdt og "ubelejligt", at blive ved med, at få barselgæster.
Ellers syntes jeg faktisk også mange var søde til, at ringe og spørge om det var belejligt og om vi var "klar" til besøg.
Ved min første, nåede min mor frem til barselsgangen, inden jeg var kommet ud fra fødestuen - hun ringede på og spurgte om hun måtte komme ind - hvilket hun selvfølgelig ikke måtte
så hun måtte slukøret sætte sig over og vente til vi kom over og fik tildelt en stur 
Det er en dejlig historie, som vi tit griner af, her 13 år efter. Og nu hvor jeg selv er mor - kan jeg da levende forestille mig, at jeg vil blive ligeså spændt, irriterende og påtrængende den dag min første datter, skal have sit første barn 
Så mit bedste råd er, nyd det og sug alt ind
Lad være med, at gå op i om der er rent og pænt...