|
|
| Så kom panikken... |
|
|
Hej  Jeg havde termin med mit første barn i går, men er selvfølgelig stadig gravid  I dag har jeg så været til scanning, da min jordmoder var i tvivl om der var fostervand nok hos baby... Alt ser fint ud og det var godt at se den lille derinde Men jeg blev HELT tavs, da jordmoderen, der scannede fortæller mig, at baby vurderes til at veje 4022 gram allerede nu Manden min kunne se på mig med det samme, jeg blev vist bleg... Pludselig kunne jeg mærke panikken brede sig i kroppen ved tanken om, at skulle presse en lille sumobryder ud... Det kunne jordmoderen heldigvis mærke på mig og jeg fik så en samtale med en læge og det hjælp da lidt. Jeg forsøgte også lige, om de ikke bare kunne sætte mig igang men den gik ikke. Jeg har jo hele tiden forestillet mig, at baby ville veje de normale 3500 gram ved fødslen, men næ nej  Det er vildt, så mange mærkelige tanker/ideer man kan få, når man bare render rundt og venter på at møde bettefisen  Kæresten har moret sig lidt over, at jeg straks gik hjem og tog babytøj i str. 50 op af tasken og erstattede med str. 56  God aften til alle derude Hilsen Hanne 
Du skal ikke bekymre dig om dem, der snakker bag din ryg. Det betyder bare, at du er et skridt foran, ...og i perfekt position til, at de kan kysse din røv 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa. |
|
|
De kan altså skyde meget forkert! Jeg har hørt om op til et helt kg forkert! Men jeg kan godt forstå du bliver nervøs over størrelsen! Min "lille" skid er også over gennemsnittet! Jeg er dog ikke begyndt at panikke endnu - meeen mon ikke det kommer når vi nærmer os termin 
Ejer af; - Narnia fra Lille Nørregård IS
- Álfur fra Danefeld IS
- Harpa fra Ytra-Vallholti IS (R.I.P.)
- Diamant DV866 (R.I.P)
Kommende mor, med termin 16. januar :-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| "store" babyer |
| Forfatter:  |
Cassie84 |
| Dato:  |
19-12-2011 18:26 |
|
min første søn blev skudt til mellem 4600-5200g.. det var lige før de ville lave planlagt kejsersnit pga det.. han kom til ved semi akut kejsersnit og vejede kun 3800g.. så de kan skyde meget forkert.. hvis man er overvægtig er det meget svært for dem at vurdere..
Mor til de dejligste børn: Magnus født 040108 Julie født 040209 Oliver født 260510 Med hestene: Thor Munksgård født 280595-090811 R.I.P Viktor Enghøjgård født 210707-200811 R.I.P La Caiser født 010508 < ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forkerte gæt |
|
|
Det gættede også min søn meget forkert - da han kom ud vejede han 3950 g, og det var en normal ikke slem fødsel. Så bare rolig 
Mvh. Gitte StaldOlsen.dk GO Filique Findus B - Top of Class - Urprinz Feldholms Doughty Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fødselsvægt |
|
|
De skød Emil til ca 3900-4000, han vejede 4660... Jeg har hørt rygter om det skulle være lettere at føde større børn, fremfor små.. Ved dog ikke om det passer  Min fødsel gik fint, vandet gik 00.15 og han var født 07.47 
Hilsen Sarah
Fik verdens smukkeste dreng den 10. marts 2011. Emil <3 R.I.P Cat's Chili, 020402 - 301007, du vil altid være savnet R.I.P Thordahl's Camus, 080601 - 221210, pas på hinanden deroppe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du skal ikke være nervøs! |
|
|
Her blev Astrid vurderet (udvendigt) på dagen til at være et bette nus på ca 3400 g. inden fødslen startede. 3½ time senere lå jeg med en skøn prinsesse på maven på 4145 g . Til at berolige dig, så kom hun ud i 3 små presseveer, og jeg slap med 3 udv. sting - ikke slemt overhovedet. Bortset fra at hun strøg direkte i str 62..  Hun er idag 3½ år og et bette nips på 13 kg..! Da man i min familie får store børn (+4 kg) og går mange dage over, og jeg dermed også selv havde, pressede jeg på anden gang, for at få en vægtscanning. Det blev pure afvist, da første fødsel var gået så fint og bla bla bla... Endelig fik jeg lov i uge 39 at blive scannet - han blev vurderet til 3900 g. Dagen efter havde jeg født min skønne prins - 3840 g. Begge gange har jeg anvendt en zoneterapeut - eet besøg - + efter hendes anvisning hygget lidt ekstra om min mand om aftenen - og begge gange er fødslen gået igang 6-12 timer efter. Det er blid igangsætning..  Held og lykke.
Arbejder som sygeplejerske - Og MOR til Astrid, født 24.04.08! OG til Andreas, født 10.09.09!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ved ikke |
|
|
Jeg burde nok ikke skrive det her, hvis du skal beroliges, men så.....kan jeg alligevel ikke lade være. 14 dage før termin blev min Lukas vurderet til 4200+ og så blev jeg sendt til scanning nogle dage efter. Her skønnede de ham vist lidt mindre. Så gik der næsten en måned, for jeg gik 13 dage over tid og så var Lukas klar til verden. Han vejede 5290 gram og målte 56 cm. Okay, de måtte da lige have en sugekop på ham, men jeg oplevede det nu slet ikke som en hård fødsel og dagen efter kunne jeg have gjort det igen. Blev syet en smule, men ikke noget vildt. Jeg havde forinden håbet, at jeg bare lige skulle "smutte en mandel" på 3000 gram, mens jeg lå og så dejlig og overskudsagtig ud. Men min kæmpebaby fratog mig på ingen måde lysten til at gøre det om igen.
Mvh Tina R.I.P Turpin 20.05.1996 - 28.07.2002 Calle 28.04.1998 - 02.04.2010 "When a loved one becomes a memory, memory becomes a treasure."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Held og lykke |
|
|
Jeg blev skannet lige inden igangsættelse, og de skønnede min datter til at veje 4kg. Hun vejede 3190gr. og størrelse 50 var for stort  Pak du bare str. 50 ned i tasken igen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for alle jeres beretninger... |
|
|
Det er fedt at høre jeres historier. Jeg lader mig ellers ikke så let skræmme og det at skulle syes, er noget man ofte hører, der sker. KarenKix: Jeg sad faktisk i min panik i bilen og berettede for kæresten, at ungen nok kom direkte ud i str. 68 og det ville jeg da bare informere ham om, at det var den str. tøj vi havde givet Lasse (et vennepars dreng) i dåbsgave. Sygeplejersken nævnte godt nok, at hendes gæt på vægten kunne gå 10% i hver retning, så jeg satser på, hun har skudt 10% for højt  I mit forsøg på at "komme mig" har jeg vendt det rundt og tænker, at hvis baby vejer 4 kg, så er der bare de færre kg for mig at tabe Har heldigvis "kun" taget 11 kg på  Endnu engang, tak, det var så fedt at sætte sig her til morgen og læse jeres beretninger... Hilsen Hanne
Du skal ikke bekymre dig om dem, der snakker bag din ryg. Det betyder bare, at du er et skridt foran, ...og i perfekt position til, at de kan kysse din røv 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjah.... |
|
|
Her lød scanningsbuddet i ~uge 34 og 37 på 4000 g ved termin. Alle jdm-vurderinger var lavere end scannernes bud. 10 dage over termin kom hun til verden og vejede 4100 g, så det må siges, at scanningerne ramte plet. Faktisk fulgte hun ikke engang de normale kurver fra uge 32 til fødslen (snarere en eksponentiel kurve ). Fødslen tog jeg gerne igen, og hun passede i øvrigt fint i str. 50. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra la la |
|
|
Jeg har født to store børn. Jordmødrene har begge gange skudt under. Frida vejede 4320g. og var 56cm. lang og Johan vejede 4550g. og var 54cm. lang. Det er begge gange gået uden problemer. Heldigvis er naturen så fantastisk at børnene er ikke større end at moderen kan føde dem. Det er yderst sjældent at det er fordi de er for store de ikke kan komme ud. Men en ting kan du være helt sikker på. Ud skal barnet nok komme  Og glæd dig - det er den mest fantastiske oplevelse!
Vallak, 4 år, e. Cannon SPH 103 sælges Part søges til Oldenborg hoppe (9530 Støvring)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Baby... |
|
|
Vores datter blev skudt til omkring 4000 g., men vejede 4500, da hun kom ud. Hun lå skævt i bækkenet, og var derfor lidt svær at få ud, men størrelsen var absolut ikke noget problem 
Portrættegninger tilbydes efter foto - se præsentation for mere info 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| samme her |
|
|
Blev vuderet til, at veje ca. 3700 - så tænkte der nok kom en standard, som de 2 første jeg fødte; 3500 Og ud kom en basse på 4650 og 56 cm!!! Hun sad også skæv, så det var, der gjorde forskellen - str. gjorde ingen forskel, i forhold til fødslen  Jeg vil sige, at det er rart, at få et barn, som har lidt på sidebenene med ud - så føles de ikke så skrøbelige. En gammel jordmor sagde til mig, at så ville hun bare spise og sove, når hun var så stor!!!?? Det skete så ikke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nå men |
|
|
"En gammel jordmor sagde til mig, at så ville hun bare spise og sove, når hun var så stor!!!?? Det skete så ikke." Men det passede godt nok på 5,3 kilos babyen Lukas. Spise og sove, det var ham. Et mageløst nemt barn.
Mvh Tina R.I.P Turpin 20.05.1996 - 28.07.2002 Calle 28.04.1998 - 02.04.2010 "When a loved one becomes a memory, memory becomes a treasure."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala |
|
|
Jeg pressede altså en klebbert ud på 4100g i egen stue og den eneste grund til jeg fik 2 sting var at han ud over at være fed havde en hånd ved ansigtet.  Så du skal ikke være bange for størrelsen. Store børn er stærke. Min søn kunne løfte sit hoved dagen efter han var blevet født. Det er ikke normalt.  Og jeg fik ingen smertelindring ud over et bi-stik og jeg fødte som sagt hjemme. Ingen problemer med at få ham ud. Man skal bare selv mærke efter. Bogstaveligt talt. Tag et par fingre op og mærk hvor langt barnet er nede så vil du også vide hvor meget du kan presse med under presseveerne. Det lyder underligt men giver sig selv når man først forsøger på det. Fød i vand eller stående så kommer barnet bedre ned i dit bækken og risiko for problemer er også mindre. Min mor har født 3 store børn på over 4000gr og hun har heller aldrig haft problemer. Min ene jordemoder har født en på 5100gr (Endda hjemme i egen stue) uden problemer overhovedet. Så føl dig tryg og stol på din krop og bevæg dine hofter i 8 taller og cirkler når du har veer. Brug en yogabold til at dreje på osv så barnet kommer rigtig ned og tro på dig selv. Der er intet der tyder på at det er størrelsen på barnet som afgører om fødslen er svær eller om man går i stykker. Der er nogle helt andre ting som er afgørnede på de punkter.
Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| måske vurderet for højt |
|
|
Da jeg blev skannet 1 uge før jeg fødte den sidste blev hun sat til at veje 3600 g,da hun kom ud var vægten 3050 g,hun kom på vægten flere gange da hun jo var sat meget højre,så de mente at deres udstyr var i stykker. Så bare slå koldt vand i blodet måske er det ikke så slemt alligevel. Hilsen Anette
Det er cool at ride på en gul
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala |
|
|
Jeg pressede kun i lige knapt et kvarter. Som første gangs fødende kan man forvente at presse i en time. Men min store dreng kom nu altså meget hurtigt og nemt ud. Tag det roligt. Det kan du sagtens! Jeg blev desuden vægtscannet og den beregning deres maskiner lavede på Roskilde var meget præcis. De havde også talt om igangsættelse, fordi han var så stor. Men det er ikke nødvendigt. Min mor gik desuden 14 dage over tid med alle os alle 3 og vi vejede som sagt alle over 4000gr. Tag det helt roligt! Et større barn siges at være lettere at føde end et lille. OG de er stærkere...
Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min datter |
|
|
fødte nu her den 30. november (CarinaLG med Isabella) en lækker prinsesse på 5.150 gram. Mens hendes presseveer var i fuld gang sagde hun til Hans (faderen), at "hvis det bare er det her, så kan vi altså godt få nr. 3"  Så størrelsen har altså ikke så meget med en svær fødsel at gøre - et barn med en fødselsvægt på under 3 kg, kan blive mindst lige så svær en fødsel, som et stort barn. De hårde fødsler er jo netop fordi man har mange timer med veer - og veerne er de samme, uanset hvilken størrelse barnet har...
Mvh Line Gelenegle laves - tæt på Aalborg - skriv PB for yderligere info Feriehus ved Malaga udlejes, byhus i Torrox i 2 etager med stor tagterrasse. Skal du have skrevet en sang? - så send en PB ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har ladet |
|
|
mig fortælle at os der har født små børn ofte har en værre fødsel, fordi så små børn stadig kan bevæge sig meget mere, endda osse under selve fødslen - og derfor osse ofte kan være mere smertefuldt at føde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ingen panik.. |
|
|
jeg har bla. fodt born pa 420 gr, 3400 gr. 3600 gr. 4500 gr. 4700 gr. og kan kun sige at der er absolut ingen fordel i at de er sma.. det gor pa ingen made mindre ondt.. smerter er individuelle.. og har efter min overbevisning ikke noget med str. pa barnet af gore..
When you see a person who has been given more than you in money and beauty, look to those, who have been given less.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|