Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hvornår red I igen?
Forfatter: 
Dato:  27-11-2011 15:31

Hej piger

Jeg ved godt, der findes en masse tråde om det her emne, men jeg kunne godt tænke mig at oprette én til

Hvornår red I første gang efter fødsel? Og hvad var jeres begrundelse for at gøre det så tidligt / eller så sent? Gode/dårlige erfaringer med ridning kort tid efter fødsel?

-rikke (der blev mor for 3 uger siden og snart trænger gevaldigt til en skridttur ;-) )

0
0
Svar på denne tråd

kewopø
Forfatter: 
Dato:  27-11-2011 16:05

Hmmm...

1. gang red jeg efter 2-3 uger (havde en nem og ukompliceret fødsel og skulle ikke sys). Jeg startede stille og roligt op og havde ingen problemer.

2. gang blev jeg syet og mistede en masse blod efter fødslen (ca. 4 liter). Jeg havde min hest i træning og havde et stort og vigtigt stævne 8 uger efter fødslen.

Her startede jeg først op efter 6 uger; til gengæld var det fuld træning fra dag 1 og det var vildt hårdt.

Hvis du trænger til en ridetur, så synes jeg da at du skal prøve; hvis det gør ondt, må du jo bare af igen

0
0
Svar på denne tråd

Tumle tum
Forfatter: 
Dato:  27-11-2011 18:39

Efter den første, red jeg min hoppe og solgte hende 1½ mdr efter jeg have født, og købte så ny da tøsen var 2 mdr gammel. så var i fuld gang der. Selv om jeg ... ja fik noget så mange sting.( over 20). tror det var fordi jeg måske red så langt hen i gravidteten at jeg kunne.

Med nummer to begyndte undervisning da han var en 6-7 uger gammel og stævne da han var en 8-9 uger gammel, og DAAMN ... det var sq lidt hårdere end første gang. Men det gik da :) Og der fik jeg ingen sting ved fødslen

Men det er meget forskelligt fra person til person ... jeg tror man skal gøre det når man føler sig klar nok til det, og hvis det følels forkert så hopper man af og venter en uge eller to mere

"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." --- Homer S
0
0
Svar på denne tråd

Ridning efter fødsel
Forfatter: 
Dato:  27-11-2011 21:27

Jeg blev også syet. Jeg var igang med at skridte efte ca. 2 uger. Tror jeg red undervisning igen da lillepigen var 5 uger gammel.

Det er gået fint, ingen smerter, ingen ømme muskler, men red også på fuld kraft helt op til dagen før jeg fødte.

VH Line

0
0
Svar på denne tråd

Mener...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2011 22:06

Mener jeg red 8-9 dage efter - jeg red dagen op til jeg fødte. Det tror jeg betyder noget for hvor hurtigt kroppen er i gang igen.

Kh. Mette

0
0
Svar på denne tråd

Jeg blev klippet
Forfatter: 
Dato:  29-11-2011 12:09

og sprang og forstuvede mit haleben. Jeg red efter 7 uger igen, først da var min klipning nogenlunde helet igen. Et klip i musklen er bare mega lang tid om at gro sammen. Jeg travede igen 2. gang jeg red og efter 14 dage begyndte jeg på galop igen. Nåede ikke at komme igang med nedsidning, for så gik hesten i stykker og blev aflivet.

Sagde Janne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider