Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Skoldkopper
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 10:53

Så tror jeg vi lige tager den med også....

Jeg tror at Felix er ved at få skoldkopper - jeg ved at der for ca 3 uger siden har været skoldkopper i børnehaven som ligger i forlængelse af vuggestuen og jeg kan læse på nettet at inkubationstiden er op til 23.

Han havde feber i mandags (over 39), feberfri tirsdag blev dog hjemme, i går begyndende udslæt, i dag måske lidt mere "samling" i udslættet. Er det mon ikke skoldkopper? Er stadig feberfri?

Hvor hurtigt kom blærerne og efterflg. sårskorper hos jeres (felix er knap 1½ år)?

Kh. Mette hvis barn har flere "sygedage" end "vuggestuedage"

0
0
Svar på denne tråd

blærer...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 12:39

Jeg troede, Frederik havde skoldkopper, men blærerne kom aldrig, og i øvrigt startede det på et ben, og efter første dag kom der ikke flere knopper. Jeg konkluderede, da jeg på 2.- 3. dagen stadig ikke havde set blærer, og jeg læste, at blærerne skulle komme efter 1-2 timer efter den første plet, at det nok ikke var det :-)

Her passede det heller slet ikke med smitte - i den periode, han skulle være smittet, har han faktisk kun været sammen med børn i dagplejen, og der har det ikke været.

Jeg synes også, der er en del sygedage, dog står barylerne faktisk for forbavsende få af dem. I sidste uge troede vi jo, at barylerne var syge, og da de så ikke var det, var dp's datter syg. Lige nu er det mig og bilen, der er syge :-) Før var jeg vildt imponeret over, at sådan nogle dp'ere tackler fire børn på en gang. HAHAHAHA!!!! Som om der nogensinde er fire børn på en gang!

Ih altså Mette, hvis du har skoldkopper i huset, er det da lige før, jeg pakker barylerne sammen og kommer over og besøger dig!!

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Skoldkopper
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 19:44

Karla har dem nu - eller rettere den, for hun har kun en enkelt. Men det er en blære, og de har haft det i børnehaven, så mon ikke, det er skoldkopper.

Hun har slet ikke været syg, men jeg har læst, at det er almindeligt også.

Bare hun slipper med den ene - og bare Sofia heller ikke bliver hårdt angrebet...

mvh Stine

Hestebokse sælges. To fronter, to sider, 3x3 meter - 4000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

skoldkopper
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 20:35

jeg synes altså at de der får børn med skoldkopper bør sætte dem til rådighed for os andre, så vi kan gnubbe vores børn op af jeres.

Sille er 4½ og har ikke haft det, Storm er snart 1 år og har ikke haft... Jeg er næsten 20 og har ikke haft det.. Puhaa det bliver MEGET slemt når de får det og jeg bliver smittet

Mvh. Pernille

Mor til Prinsessen Sille og Prinsen Storm

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved det ikke
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 00:21

Jeg er godt nok i tvivl om det er skoldkopper eller ej. Den der med blærer få timer efter, den holder i hvert fald ikke.

Jeg har været væk hele dagen og kun set han sovende her i aften, der er stadig små røde knopper i ansigtet og min far siger at han synes det er uændret på kroppen.

Humøret har intet fejlet i dag

Faren der er far til fire, holder på at det er skoldkopper - jeg må studere videre i morgen

Tina - hva´ fejler du nu og bilen... hva´ tænker den på? (biler må da slet ikke blive syge )

Barylerne og du er meget velkomne - vi kan jo sende dem med Felix i vuggestue. Han må jo have nogle dage tilgode som de kan bruge af så kan jeg få en hånd med hestene

Stine - det lyder da vildt vist Karla kan nøjes med een. Dejligt! Har hun feber? Spændt på at høre med Sofia

Pernille - I kan bare komme an Men jeg tilbyder altså ikke pasning af to ekstra børn + en voksen

Kh. Mette

0
0
Svar på denne tråd

Det kan også
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 08:05

bare være et udslæt efter feberen :-)

God bedring med ham :-)

vh Vipse

Nu med privat dagpleje :-)

www.pamhuledagpleje.dk

0
0
Svar på denne tråd

Falsk alarm
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 11:43

Det er ikke skoldkopper! Det er bare et eller andet forkølelse-virus-udslæt.

Tak - Vipse du havde ret

Øv bø

Kh. Mette

0
0
Svar på denne tråd

Skoldkopper
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 13:32

Altså, I er meget velkomne til skoldkoppesmitte her - men Karlas ene skoldkoppe kan nok ikke gøre det. Der er allerede ved at komme skorpe på.

Hun har overhovedet ikke været syg. Men skoldkoppen har udviklet sig helt efter bogen, først en rød plet, som blev til en blæne og som nu er sprunget og ved at hele. Så jeg håber, at hun bare har været heldig, og det var hendes omgang af skoldkopper...

Hun har også benyttet sig af det, da hun skulle spise sit rugbrød forleden aften. Hun græd og havde så ondt i sin skoldkop. Sjovt nok kunne hun fint æde fire pandekager til dessert

Når din dreng har så meget udslæt, så var det nok trods alt meget rart, at det ikke blev til skoldkopper...

mvh Stine

Hestebokse sælges. To fronter, to sider, 3x3 meter - 4000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

skoldkopper
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 13:56

Det her er da lidt ynkeligt! Ud af tre mulige skoldkoppe-tilfælde i denne tråd, kan der fremvises en - een! - skoldkop :-D

Spoerger, så kommer jeg altså ikke på besøg! Det var da både lidt rart at slippe for dem nu, og lidt irriterende, at de ikke bliver hurtigt overstået!

Fraike-92 skrev:

jeg synes altså at de der får børn med skoldkopper bør sætte dem til rådighed for os andre, så vi kan gnubbe vores børn op af jeres.

HAHAHA, tak for det billede, som det skabte i mit hoved :-D

Jeg kom til at tænke på, jeg ville jo gerne have, at frederiks var skoldkopper, fordi han alligevel blev holdt hjemme fra dagpleje på grund af skoldkoppe-smittefare. Så er det ligesom meget rart, at der også følger det med, at skoldkopperne er overstået! Men hvorfor er det ellers, at man gerne vil have det overstået så tidligt som muligt?

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

tidligt..
Forfatter: 
Dato:  26-11-2011 09:29

Fordi det er nemmere.. Jo ældre jo værre..

Bare tænk - jeg ender nok med at dø hvis jeg får bare een

Mvh. Pernille

Mor til Prinsessen Sille og Prinsen Storm

0
0
Svar på denne tråd

tumle...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2011 13:30

min datter havde det da hun var 3 og hun havde få spredt på maven, men var ellers ikke syg, Så ganske nemt, Min søn det var før han blev 2, han havde 5 pletter på højre skulder, elles ikks syg. Fantastisk synes jeg selv.,

Min bonus har skoldkopper nu. og de er OVERALT ... det er sindsygt så mange han har i hår, han snakker om han havde en I munden, de klør så heldigvis ikke sindsygt (endnu) men hold da op, og han er ikke syg ud over bare plettet som en dalmatiner, han er 3.

De siger godt nok at jo yngre jo bedre, og at hvis man ikke har haft det som voksen skal man helst ikke have det, slet ikke hvis man er mand, det kan gøre en steril :/

"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." --- Homer S
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-11-2011 13:38

Jeg siger jer skoldkopper er en rædselsfuld sygdom at få som voksen

En af mine venner fik det som 33 årig, og han led i ugevis med kløe, smerter og feber. Han var seriøst angrebet, og havde skoldkopper på hele kroppen!!! og inde i munden.

Han tabte sig knap 8 kilo, og var sygemeldt fra job i tre uger.

Er man rigtig uheldig "muterer" skoldkoppe virus sig til helvedesild, og så er gode råd dyre.

Sallie har endnu ikke haft skoldkopper, så jeg har ingen gode råd, andet end at meget af kløen og smerterne lindres ved at spraye zinkcreme på kopperne med den blå spray fra A-Derma.

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Få skoldkopper
Forfatter: 
Dato:  26-11-2011 13:59

Ikke for at spolere glæden hos jer med børn der kun kan fremvise 1 skoldkop, meeeen, hvis angrebet er meget lille er der risiko for at der kke bliver produceret nok antistoffer og dermed immunitet, barnet kan altså få det igen.

Der er, så vidt jeg husker, også større risiko for helvedesild senere i livet hvis udbruddet har været lille - alle der har haft skoldkopper er dog i risikogruppen.

Min søn havde mange, det var super synd for ham, han husker det stadig med gru, jeg følte mig som verdens ondeste mor da jeg fik ham smittet med et planlagt sygebesøg

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  26-11-2011 14:12

Har haft helvedes ild... og det er bare ik fedt, men jeg var ikke "lidt" angrebet som barn. min far fik det også og det gik ud over alle nervebaner i hans højre arm, så han var sygemeldt længe pga det, og han var nu heller ikke "Lidt" angrebet, så man kan blive ramt uanset, og det er bestemt ikke en fed sygdom. Men nu kan man jo heller ikke fremprovokere et str skoldkoppe angreb end man nu engang bliver tildelt. Og jeg er nu stadig ganske tilfreds med mine slap så let, og de har heller ikke haft det siden trods meget omgang med skoldkoppe smittende børn.

0
0
Svar på denne tråd

uha....
Forfatter: 
Dato:  26-11-2011 14:40

Det lyder bestemt ikke som om, det er sjovt at få skoldkopper senere! Slet ikke som mand / dreng. Hvis der er nogen i sydjylland, der har skoldkopper, de vil dele (mere end en sølle en med skorpe, stine, det kunne ellers være hyggeligt :-)), så vil vi gerne ha'!

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

syd eller sønder ...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2011 14:46

vi har dem og han er plastert til med dem, og der er ikke skorpe på endnu ... så han smittet nok dejlige meget. Har også sagt til faderskaber at han IKKE skal tage ham med ud blandt andre med mindre han er sikker på at de har haft det ( altså voksne)

Men ved ikke hvor vild faderen bliver med det hvis jeg lejer ham ud som smittebærer til andre forældre ...

0
0
Svar på denne tråd

IwannaH
Forfatter: 
Dato:  26-11-2011 14:54

Jeg skriver ikke at det KUN er svagt angrebne mennesker der får helvedesild, alle der har haft skoldkopper er "proned", der er bare en lidt større risiko hvis angrebet har været lille :)

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum ...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2011 15:04

Helveds ild sucks .. især hvis man ikke får det fanget i opstarten så er det bare sour ass * 10

0
0
Svar på denne tråd

Iwanna...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2011 15:43

Ah pjat, hvad faren synes om det kommer vel an på prisen

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  26-11-2011 21:26

Åårrh ja så snakker du hans sprog, han er jo ikke farmer og jyde for ingenting ... Hvis manden kan se en go handel så er han meget medgørelig .. :D

0
0
Svar på denne tråd

sygdom
Forfatter: 
Dato:  26-11-2011 21:31

Iwanna, jeg bytter gerne med hvilken som helst sygdom, som I ønsker at få overstået - forudsat selvfølgelig at vi har eller får den! :-D

Mette, har Felix fået det bedre? Er knopperne på retur?

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-11-2011 22:20

Det sorte marked for skoldkopper

Tak Tina - Felix er frisk men det har han jo nærmest været siden feberen før "skoldekoppe-udbruddet". Han har stadig lidt udslæt tilbage men det er klart på retur så den står på vuggestue på mandag!

Og Tina mon vi ikke når de s... skoldkopper på den ene eller anden måde

Er barylerne dagpleje-klar?

Kh. Mette

0
0
Svar på denne tråd

mette....
Forfatter: 
Dato:  26-11-2011 22:39

Ja, når vi nu ikke kan få dem på legal vis i daplejen og vuggestuen, så må vi jo tilfredsstillet vores skoldkoppebehov på anden illegal vis :-D

Det var godt, at Felix er frisk igen! Er han blevet indkørt i vuggestuen igen efter sidste omgang? Og er han glad for at være der?

Barylerne er i den grad dagplejeklar efter et par dødssyge dage med en dødssyg mor, der bare vil ligge på sofaen og snøfte og snotte og helst putte med barylere (men de vrider sig, de små bæster!!) Bilen er desværre ikke dagplejeklar før tidligst på onsdag - nu husker jeg hvorfor jeg havde som absolut krav, at dp skulle være i gåafstand! Jeg er godt nok også spændt på, hvor mange dage her i vinter, den vil køre ud på landet!

Jeg har netop besluttet, at barylerne skal i børnehave præcis når de er 2,8 år. Det er i januar, så slipper vi da for de sidste vintermåneder med kørsel næste vinter. Børnehaven ligger 200 meter væk :-)

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  26-11-2011 23:47

Hej

Så vidt jeg ved er det fåresyge, som hos mænd kan skade sædproduktionen.

Venlig hilsen Hanne

10.000 m2 stor grund til salg NU KUN 350.000 kr i 4894 Øster Ulslev

0
0
Svar på denne tråd

Jeps...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2011 00:19

Felix synes vuggestuen er et hit og han tager det super cool når han har været væk nogle dage fordi der er nogle som siger han har skoldkopper

Jeg er jo bare overbevist om at det er verdens bedste vuggestue-stue han går på

Dog er jeg i krise over at de to ynglingspædagoger (herunder indkøringspædagogen)stopper om lidt da de skal starte en ny børnehavegruppe op. Hele stedet virker super velfungerende og der er bare god stemning så mon moren ikke også får armene i vejret over de nye pædagoger der kommer. Jeg har jo allerede set Felix "connecte" med dem

I øvrigt kan de komme i børnegruppen allerede som 2,5 årige hos os - er det ren børnehave barylerne skal i?

Vi har jo gå-afstand til vuggestuen og ja - det er guld værd!

Kh. Mette

0
0
Svar på denne tråd

Tumle tum
Forfatter: 
Dato:  27-11-2011 08:33

Det var bare hvad min eks´ læge sagde til ham, at han skulle holde sig fra børn med skoldkopper da der var en lille bitte risiko for det, og hvis de ikke var færdige med at avle, men det er de nu nok nu, med konens alder.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider