Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Gravid og forstoppelse
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 17:11

Kære Ænder,

Har en gravid veninde, der er ca lige så langt som mig - ca 15 uger

Hun spiser sundt, varieret og fiberrigt, og drikker en masse vand, samt får normal motion - en hverdag med studie og lidt motion senere.

Desværre har hun de sidste par uger haft forstoppelse, kunne gå en uge mellem toiletbesøg. Lægens råd var laktolose, som virkede... Meget meget godt

Hun er nu startet på HUSK og drikker en masse saft med svesker, lidt hjælper det, men ikke vild godt.

Noglede der også døjede med det i gravilitet? Har I nogle fantastiske råd?

KH Christina :)

Sygeplejestuderende og ryttermærkedommer

Mangler du ryttermærker omkring Aalborg?

Så er du velkommen til at kontakte mig, jeg dømmer både ude hos rideklubber og enkeltpersoner.

0
0
Svar på denne tråd

et par råd
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 07:58

At få en god rutine er en af mulighederne: Hun skal vænne kroppen til at komme af med det der skal ud 1 gang om dagen og helst på samme tidspunkt. Tag dagens avis med ud på toilettet, sid med let krum ryg, ikke opret, og slap af og vær tålmodig. Det kan tage tid.

Hun kan også lægge sig på ryggen og massere maven med uret for at presse luft ud, lav evt. også venepumpeøvelser m. benene.

Hun skal få nok at drikke, især hvis hun spiser husk (kender nogen, der fik mere hård mave af det. For mig gjorde det ingen særlig forskel)

Den sidste - og mest geniale, men lidt grænseoverskridende - ting hun kan gøre er at købe sådan en "øreskyllebold" af gummi på apoteket. Det skal være den største. Fylde den med lunkent vand (suges op) og så sprøjte det op! Sætte sig på toilettet og vente til hun ikke "kan mere", så skal det nok komme ud. Det hjælper rigtig godt!

Jeg havde selv samme problemer og fik rådene af en fysioterapeut. Det sidste råd er det mest effektive, men som sagt lidt grænseoverskridende

- Kirsten

0
0
Svar på denne tråd

Forstoppelse
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 12:46

Det døjede jeg også en del med midt i graviditet og frem.. Døjer stadig lidt med det efter fødsel.

Svesker hjalp lidt og Husk havde ingen virkning... Motionerer det jeg kan holde til og kosten er okay.. Det eneste som har hjulpet på mig RIGTIGT og stabilt er Forever Aloeveradrik. Min læge sagde ikke så meget til det.

Og da min mave virkede igen fortsatte jeg.. Stoppede jeg nogle dage blev det træls igen. Hård mave og smerter....

Men igen det er jo op til en selv om man er til det altvernative, men det hjalp mig og hjælper stadig :-)

Den farligste af vore fordomme er at tro,

at vi ikke har nogen.

0
0
Svar på denne tråd

Undgå...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 10:52

Undgå at spise bananer, de virker forstoppende.

Og spis masser af fibre, havregryn, rugbrød osv. og drik masser af vand

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Til salg: Gennemavlede dressurheste, RDH-hoppe 14 år drægtig med Fürstenball og 5-års velgående hoppe starter LA

0
0
Svar på denne tråd

Jernpiller?
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 12:43

Min læge har også frarådet mig bananer. En veninde havde hørt det samme om gulerødder, men jeg ved ikke, om den holder.

Jeg har heller ikke haft held med HUSK, men det er da helt klart værd at forsøge.

Tager hun jern? Og kunne hun i så fald forestille sig at skifte mærke? Det er virkelig en killer, men vi har jo brug for det i graviditeten. Jeg har held med hemojern, men det er vist meget forskelligt, hvordan maven tager det.

Jeg synes også en snack med rosiner er godt og masser af frugtgrød af svesker og abrikoser

/Kathrine

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-11-2011 16:53

Hun gør lige præcis de ting, hun skal for at undgå forstoppelse. Men får hun jerntilskud?

Der er stor forskel på, hvad de enkelte mærker gør ved ens tarmsystem. Hæmojern skulle være det bedste, men til gengæld skal man tage en del tbl. hver dag for at være dækket ind som gravid.

Personligt er jeg stoppet med jerntilskud pga. mave gener, selvom jeg spiser korrekt, motionerer og får rigelig væske. Jeg får i stedet kontrolleret min blodprcent via mit job som sygepl. en gang imellem for at holde øje, om der skulle være behov for tilskud. Er i uge 25, og indtil videre har der ikke været behov.

*** SAVNET er de 4 smukkeste stjerner på himlen ***

Zar

Chiquita

Grøndalgaard´s Mademoiselle

Starlight´s Sidney

Heste sladrer ikke. Men det burde tilskueren gøre!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider