Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

vådligger?
Forfatter: 
Dato:  05-11-2011 15:55

Min søn, som lige er fyldt 5 år, bruger stadig en ble om natten og den er våd hver morgen. Det er kun sket ganske ganske få gange, at han har holdt sig tør.

Så omtaler hans far ham så som vådligger den anden dag, hvilket overraskede mig. Det havde jeg ikke lige tænkt på. Han er mit første og eneste barn, så alt omkring ham opfatter jeg egentlig bare som naturligt.

Men nu er han altså lige blevet 5 år, så er han nu at betragte som vådligger? Skal jeg til at tænke over hvad vi kan gøre fremover, for at få bleen af ham?

Han smed i øvrigt dag-bleen da han var 3½ år og er ellers helt og aldeles selvkørende med toilet-besøg i sine vågne timer.

Mvh Tina

R.I.P

Turpin 20.05.1996 - 28.07.2002

Calle 28.04.1998 - 02.04.2010

"When a loved one becomes a memory,

memory becomes a treasure."

0
0
Svar på denne tråd

lægen ...
Forfatter: 
Dato:  05-11-2011 16:36

mnjaaer det er han vel, min søn smed sin da han var 3 både dag og nat. hans Bonus bror på samme alder smed den også deromkring men han er vådligger, han sover stort set ikke en nat, uden bleen er våd om morgene. og de bliver snart 7 de to.

Har du snakket med lægen om det`? Det er noget med at vådlligger det kan være fordi de ikke producere et hormon som gør at de kan mærke de skal tisse, Vores dreng vågner ikke ved han tisser, de andre hvis de har et uheld( sker næsten aldrig) vågner med det samme og råber os op. Men ham her sover videre og så opdager vi det først dagen efter,derfor har jeg insiteret på en ble, og det vil drengen også helst. MEN det er noget med at de kan få nogle piller mod det, ved ikke om det er hormonet eller en kick starter til hormonet. Da bonus jo ikke er min, har jeg ikke haft ham ved lægen, det blander jeg mig lidt uden om. Men det er da værd at snakke med lægen om. jeg kan kun tro at på et tidspunkt vil det påvirke barnet fordi alle andre er tørliggere, også selv hans lille bror er tørligger, det er begyndt at gå vores lidt på tror jeg. :(

"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." --- Homer S
0
0
Svar på denne tråd

Vådligger
Forfatter: 
Dato:  12-11-2011 00:25

Jeg ville tage det roligt, hvis bleen er våd hver nat er din søn sikkert ikke klar til at smide bleen enddnu. Viser han interresse for at blive tør eller går det ham på?

Min søn på 10 er vådligger og som din søn smed han bleen om dagen da han var 3½. Han har aldrig haft den store interesse i at komme af med bleen og han kan stadig være utæt om dagen.

Da han blev 8 kontaktede jeg inkontinesnforeningen og fik en snak med dem. Jeg købte et ringeapperat og efter 4 måneder var uheldene reduceret til ca. hver 14 dag. Desværre var situationen 6 måneder senere tilbage til udgangspunktet og han måtte have bleen på igen.

Da han blev 9 fik vi en henvisning til speciallæge og sygehuset. Han blev undersøgt på kryds og tværs, nyre, blærekapacitet, tryk på urinstrålen, fik kontrastvæske ind for at se om noget urin røj retur osv. Ja, vi var hele møllen igennem. Uden at man fandt fejlen. Lige som din søn har min søn også "arvet" problemet og så vidt jeg ved går det helt tilbage til hans oldemor.

Efter et år med undersøgelse på undersøgelse er vi stadig ikke kommet videre til årsagen. Til sidst måtte jeg bede om en recept til mini-rin. Det har hjulpet en smule, men der er stadig uheld ca en gang om ugen og det har ikke nogen indflydelse på dag-uheldene.

Jeg vil anbefale jer at overveje nøje inden i går i gang med de store undersøgelser, det er en opslidne process for både jer og jeres søn. Jeres barn skal være stor nok og vise interesse for at blive tør og der er ingen garantier for at der er nogen effekt, desværre.

Med venlig hilsen

Winnie

0
0
Svar på denne tråd

Også herhjemme
Forfatter: 
Dato:  12-11-2011 03:46

Herhjemme har vi også en sengevæder/vådligger. Han er 8 1/2 og vi startede med minirin tabletter da han var omkring 5 næsten 6. Før han fik dem var han med garanti våd hver nat og med minirin er det måske 1-2 gange om måneden vi har et uheld. I modsætning til Winnie har vi fået af vide af lægen at det ikke har noget at gøre med om de er klar eller ej, når vi snakker nattetimer, det er mangel eller underskud af det hormon, der skal nedsætte urinproduktionen om natten.

Så jeg vil helt klart sige at når og hvis det generer jeres søn at bruge ble så tag en snak med lægen. Det skulle (i følge min læge) være omkring 20-25 % af alle drengebørn der stadig er sengevædere når de når skole alderen, så det er meget mere udbredt end hvad man tror. Eller ihvertfald hvad jeg troede . Herhjemme mener vi også det er nedarvet. For en god ordens skyld må jeg hellere sige at han smed dagbleen da han var omkring 3 og har stort set ikke haft et uheld siden. Vores datter smed alle bleer da hun var lige over 2 1/2 og har heller ikke haft uheld siden, hverken dag eller nat. Så herhjemme holder statistikkerne.

Mvh Anne

0
0
Svar på denne tråd

Ikke unormalt
Forfatter: 
Dato:  12-11-2011 17:20

Min bonusdatter smed dagsbleen som knap 3 årig, og er først blevet blefri om natten som 5½ årig her i sommer.

Jeg troede jo, at bleen skulle være tør gentagne gange om morgenen, før man droppede den om natten, men den var aldrig tør. I sommer viste hun så interesse for at slippe af med den, og hun har haft ganske få uheld siden da.

Min nevø som fyldte 5 år her i september, bruger også ble om natten, og har også være blefri om dagen siden han var knap 3 år.

Så jeg tror da ikke, at det er så unormalt, at en 5-årig bruger natble.

/Janne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider