Jeg ville tage det roligt, hvis bleen er våd hver nat er din søn sikkert ikke klar til at smide bleen enddnu. Viser han interresse for at blive tør eller går det ham på?
Min søn på 10 er vådligger og som din søn smed han bleen om dagen da han var 3½. Han har aldrig haft den store interesse i at komme af med bleen og han kan stadig være utæt om dagen.
Da han blev 8 kontaktede jeg inkontinesnforeningen og fik en snak med dem. Jeg købte et ringeapperat og efter 4 måneder var uheldene reduceret til ca. hver 14 dag. Desværre var situationen 6 måneder senere tilbage til udgangspunktet og han måtte have bleen på igen.
Da han blev 9 fik vi en henvisning til speciallæge og sygehuset. Han blev undersøgt på kryds og tværs, nyre, blærekapacitet, tryk på urinstrålen, fik kontrastvæske ind for at se om noget urin røj retur osv. Ja, vi var hele møllen igennem. Uden at man fandt fejlen. Lige som din søn har min søn også "arvet" problemet og så vidt jeg ved går det helt tilbage til hans oldemor.
Efter et år med undersøgelse på undersøgelse er vi stadig ikke kommet videre til årsagen. Til sidst måtte jeg bede om en recept til mini-rin. Det har hjulpet en smule, men der er stadig uheld ca en gang om ugen og det har ikke nogen indflydelse på dag-uheldene.
Jeg vil anbefale jer at overveje nøje inden i går i gang med de store undersøgelser, det er en opslidne process for både jer og jeres søn. Jeres barn skal være stor nok og vise interesse for at blive tør og der er ingen garantier for at der er nogen effekt, desværre.