Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Julegaver, åh det kaos :)
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 20:15

Hej Ænder (o:

Jeg sidder lige her og surfer rundt efter julegaveønsker til knægten, og kom på den geniale idé, at han da skal have en ny seng i julegave..

Kan en dreng på 2 år godt føle sig "snydt" over kun at få en, til gengæld, kæmpe stor julegave ? Min plan var at han bare skulle ønske sig penge til sengen og så ville jeg købe den så den lå under træet og ventede på ham.. Selvfølgelig vil jeg nok også købe et par små gaver til ham, men en seng til 4000 kr hiver godt i julegavebudgettet

Har også tænkt tanken at han bare skulle have sengen fra mig, men er det så for meget ? Hvad så næste år, når han ikk får for 4000 af mor, er det noget børn i den alder tænker over, nej vel ? Åh det er svært..

Hvad giver i jeres børn julegaver for, Det det de lige ønsker sig koster, eller har i et fast beløb ?

Og her til sidst får i da lige et billede af den frække krudtugle, han er vist ikk blevet vist frem herinde siden han var 6 måneder

RegitzeReenberg

Mor til Oliver - 15/9-09

<3 Calvados J & Perfect Poseidon <3

Man kan ikke lave omelet - uden at slå et æg i stykker!

0
0
Svar på denne tråd

julegaver
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 20:22

vi har besluttet at cykeler, senge og lign er noget man bare får.. så til jul og fødselsdage får man noget man kan lege med eller lign.. vores får i år elbiler og den lille en bil hvor han kan skubbe sig frem.. vores får for ca 800kr hver da de os får andre gaver af os.. men i år lidt mindre men dyrer gaver da de fik ca 25gaver hver sidste år og slet ikke kunne overskue det.. den lave pris er da vi ikke tjener de vilde penge og skal købe til omkring 20 mennesker..

Mor til de dejligste børn:

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510

Med hestene:

Thor Munksgård født 280595-090811 R.I.P

Viktor Enghøjgård født 210707-200811 R.I.P

La Caiser født 010508 < ...

0
0
Svar på denne tråd

julegaver
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 20:49

Jeg er ret sikker på, at børn i den alder ikke kigger på prisen. Det er sjovt så forskelligt vi opfatter, hvad der er meget eller lidt at bruge på julegaver Jeg synes 800 kr. er helt vildt mange penge at brænde af på gaver. Sidste år (lige inden Ellen blev 2) mener jeg hun fik for omkring 300 kr. fra os, og jeg regner ikke med at bruge meget mere i år.

Mvh

Merete

0
0
Svar på denne tråd

Ja her....
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 20:59

Ja, jeg er jo så en af dem, som ikke går så meget op i hvad gaver koster - elller at de får præcist for det samme.. Pt ihvertfald..

Jeg tror fuldt og fast på, at en 2 årig er fuldstændig ligeglad med, hvad hans gave koster. Han ved vel slet ikke at sengen er dyr? Og bliver sikkert fin glad for den. Nu er det næppe den eneste gave barnet får.. Han får andre fra dig og familien ( mit gæt ), så i bund og grund gør det jo ingen forskel.

En 2 årig har nok heller ingen forventning om x antal gaver fr Br til min. x antal kroner.. ( det er jo noget vi planter i dem )

Jeg forventer faktisk at mine bare bliver glade for de gaver de får. - det er jo som regel noget de har ønsket sig - og ellers kan de nok bruge det alligevel

Cassie: Jeg bliver nødt til at spørge... Den lave pris som du nævner, er det de 800 pr barn?

Her har jeg købt et playmobil skib på tilbud til 400. Det regner jeg med bliver den eneste gave den store får. Og det anser jeg for rigeligt. Men vi gør alle ting forskelligt

Da mine var mindre kunne de slet ikke overskue alle de gaver - det kan de faktisk stadig ikke. Og jeg er i bund og grund også imod det gaveræs.. Nogle år var den bedste gave en billig bog fra bedstemor - den kunne de overskue..

Jeg kunne for øvrigt sagtens finde på at købe oplevelser til dem i stedet. Årskort til Experimentariet fx.

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd

anja1420..
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 21:24

ja jeg mener de 800kr.. sidste år og året før fik ungerne for ca 1500kr hver af os.. men som sagt er pengene ikke vilde hos os.. jeg synes ikke 800kr er meget når det er jul.. men det er heller ikke pengenes beløb der er det vigtige.. men feks min datter elsker molotøj og i deres tøjgave fra os får hun nok noget derfra og det kan jo nemt blive 300kr..

Mor til de dejligste børn:

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510

Med hestene:

Thor Munksgård født 280595-090811 R.I.P

Viktor Enghøjgård født 210707-200811 R.I.P

La Caiser født 010508 < ...

0
0
Svar på denne tråd

I en alder
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 21:29

... af to år er han jo ikke bevidst om mængden og værdien af gaverne, tværtimod vil han sikkert være lidt overvældet af alle de dimser, der skal pakkes ud og samles, og leges med på én gang.

Jeg tror i virkeligheden at ens største opgave som forældre er at holde gaveræset på et normalt niveau. Hvilket tit betyder at holde snor i velmenende bedster og lignende.

0
0
Svar på denne tråd

Vores gave budget
Forfatter: 
Dato:  02-11-2011 09:49

Ikke at det skal dreje sig om budget det her indlæg. Men vores julegave budget er som følgende:

• Gaver til min bror/svigerinde og min mands søster/svoger bliver KUN givet hvis juleaftenen bliver holdt sammen med dem.
  • Gaver til vores nevøer/nieser er max 200 kr og der gives kun til og med det år de bliver konfirmeret. Måske prisen hæves tilm 300 kr når de bliver lidt ældre (9 år er den ældste nu).
  • Gave til vores egne børn (3 og 5 år i år). De kan få hvad de mangler. Seng, legetøj, tøj, andre praktiske ting. Vores datter blev super glad for sin nye autostol. Nogen gange kan vi give fx ny autostol og så lige købe en bluse med et sejt tryk på eller for tøsens vedkommen med glimmer på. Som regel holder vi os væk fra legetøj til dem. Den del overlader vi til resten af familien. Om de får for 200 kr eller 2000 kr kommer ikke så vidt i denne alder da de ikke har den fjerneste idé om pris og penge endnu. Dette vil jo blive ændret med alderen.

Jeg tror dog det er vigtigt at når børn bliver bevidste om pengenes værdig, at man ikke har kørt gavbebudgettet for højt op. Det svier til egen R.Ø.V i længden...

Med venlig hilsen

Lena

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  02-11-2011 11:02

Her får de også hvad de har brug for. Prisen er ikke så vigtig. De første to år får de slet ikke julegave af os, så det er første år vi skal købe gave til Frida. Jeg tror også det bliver noget praktisk hun mangler.

Kasser til legetøj til værelset, tøj el. lign. Hun bliver lige lykkelig om det er det ene eller det andet og hvad det har kostet er hun bedøvende ligeglad. Til hendes 2 års fødselsdag fik hun maling og et par lærreder. Der var ikke for mange penge, men det var rigeligt!

Så her går vi ikke så meget op i hvad det koster, men mere hvad de mangler.

Måske når de bliver lidt ældre det bliver et fast beløb, men det kommer helt sikkert til at ligge under 500kr. Alt andet er helt sindssygt i min verden.

Vallak, 4 år, e. Cannon SPH 103 sælges

Part søges til Oldenborg hoppe (9530 Støvring)

0
0
Svar på denne tråd

Julegaver
Forfatter: 
Dato:  02-11-2011 12:52

Vi har så 2 store børn som nødvendigvis ikke får for samme beløb. Men deres gaver ligger omkring 1000 kr. nogen gange en del mere.

Vi har så også lille Taliha på 1,5 år. Sidste år fik hun 3 stk. navnesutter pris 40 kr tror jeg i hvert fald under 100 kr.

I år skal hun have en 3 hjulet cykel og en ny dyne. Jeg ved ikke hvad det koster, men det er hvad vi har bestemt os for. Penge har hun intet begreb om. Igår fik hun 30 kr af sin far som hun valgte at smide i skraldespanden, så om hun får for flere tusind det ene år og et par hundrede det næste kan vist være lige meget.

Mor til 3 dejlige piger

Amanda 281292

Xenia 240695

Talitha 220510

0
0
Svar på denne tråd

sådan gør vi
Forfatter: 
Dato:  02-11-2011 13:58

Jeg vægter pt. højt hyggen i julen, og Magnus på knap 4 år får derfor en pakkekalender - for ca. 1.100-1.300 kr samlet.

Derudover får han en julegave, men her kan det sagtens være noget mindre som en bruder maskine til et par hundrede.

I år fik han en seng i fødselsdagsgave af os, kun fordi han ønskede sig en bestemt, ellers havde han bare fået en vi havde valgt.

Han får ofte lidt legetøj og så en praktisk gave til jul og fødselsdag.

Mvh. Gitte

StaldOlsen.dk

Bøgen's Tina

Top of Class - Urprinz - Ulan

GO Filique

Findus B - Top of Class - Urprinz

Feldholms Doughty
Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie

0
0
Svar på denne tråd

Julegaver
Forfatter: 
Dato:  03-11-2011 10:28

Hvor sjovt at læse om de forskellige holdninger og traditioner :-)

Hjemme hos os er pengene ret små (SU + dagpenge), så der er ikke råd til de vilde udskejelser. Vores datter har desuden fødselsdag den 16. dec., så jeg regner ikke med at købe de vilde gaver til jul. For omkring 200 kr vil jeg tro. Hun bliver 3 i år, og hun aner ikke noget om penge. Så længe det kan larme og/eller er lyserødt bliver hun glad :-D Egentlig er hun allermest glad for bøger, men hun har omkring 200, så det virker næsten fjollet at købe flere. Måske får hun en dukke eller en traktor.

Portrættegninger tilbydes efter foto -

se præsentation for mere info :-)

0
0
Svar på denne tråd

gaveræset
Forfatter: 
Dato:  03-11-2011 10:59

Her er pengene også meget små, - men selvom vi evt. vadede ipenge, så synes jeg stadig gaveræset skal holdes på et fornuftigt plan. I tre år i træk har jeg trænet ældste bonus (nu 17 år) i at skrive ønskesedler, hvor alle ting ikke koster mindst en tusse. For det sker bare ikke her i huset!!

Senge, reoler, dyner - altså "need to have" og ikke "nice to have" er ikke gaver her i hytten, men nødvendigheder. Sidste år købte jeg en cykel (brugt ganske vist) i sommerferien til ældste bonus - som "need to have" fordi vi bor laaangt ude på landet og han skulle have mulighed for at komme lidt omkring.

Små børn må og skal i min optik være ligeglade med hvad ting koster. Og det skal forældrene også, forstået på den måde at hvis de nu ved, lille klara vil blive allermest glad for den dimmer, der kostede hundrede kroner, så er det ligegyldt at søsterens dimmer koster 150. Livet bliver så besværligt hvis man er milimeterdemokrat.

Til johannes fødselsdag var den bedste gave den nederdel, hun havde ønsket sig brændende, og som kostede 149.

Christina ..Prinser og Prinsesser

stigremme- og bøjler i str mini købes. ridestøvler str. 22-23 købes.

0
0
Svar på denne tråd

Tja....
Forfatter: 
Dato:  03-11-2011 19:44

Her får de altså heller ikke for de vilde beløb...

Vi har sat et beløb på ca. 300 pr. barn... Har altså også 4 unger der skal have, så vi har altså ikke råd til flere tusinde kr. gaver...

Samtidig er det os der skal holde jul, så syntes godt nok det løber op med mad, juletræ, gaver osv....

Så ialt har vi et gavebudget på ca. 2200 kr i år, det dækker gaver til ungerne, bedsteforældre og en oldemor....

Gaver indbyrdes mellem min kæreste og jeg ved jeg ikke lige om der bliver noget af, jeg går ikke meget op i gaver og køber løbende hvad jeg har brug for, så syntes det er lidt fjollet at ønske sig et eller andet... Men lad os nu se, en lille ting kan det da godt være det bliver til

Med dejlige Casper på 3 år og en prinsesse i maven, med termin 1. nov.

0
0
Svar på denne tråd

julegaver
Forfatter: 
Dato:  03-11-2011 19:51

800 kr så er pengene da vist ikke så små hjemme hos jer, cassie.

Vi har ikke problemer med penge, men her er det da max. 500 kr til gave. Mest fordi jeg ikke synes julen skal handle om gaver, men at vi har det hyggeligt sammen.

Men vi holder så også kun juleaften os 4 alene, det har vi bestemt os for, da det er de eneste børnebørn på begge sider og de første juleaftner var et være gaveræs og konkurence mellem bedsterne.

Som det er nu, er vores juleaftener altid stille og rolige og smadder hyggelige.

Bedsterne besøges så de andre juledage, hvor de får lov til at forkæle ungerne.

0
0
Svar på denne tråd

julegaver
Forfatter: 
Dato:  03-11-2011 20:28

Her købver vi hvad vi synes vi har råd til, og hvad børnene ønsker sig.

Prinsessen julegaver har kostet 510 kr. og sidste år var det også omkring 500.

Dog overvejer jeg om hun også skal have en sangbog. Har fundet en der er rigtig god, og hun elsker at synge.

Storm har vi ikke købt noget til endnu. han har så fødselsdag den 17. december, så det er mange gavensker der skal findes.

Dog ved jeg at han skal have en gåtraktor som koster små 500. Og så finder vi noget ved siden af, men han bliver kun et år, så det er vist mest papiret der er sjovt

Jeg tror ikke på et barn i den alder tænker over prisen. Det har vores da aldrig gjort. bare det kunne leges med var det godt

Mvh. Pernille

Mor til Prinsessen Sille og Prinsen Storm

0
0
Svar på denne tråd

Ligeglad
Forfatter: 
Dato:  03-11-2011 20:34

Min søn på to er fløjtende ligeglad. Han synes det er fedt at der er gaver til alle

Vi prøver også at lære hans storesøster (min mands datter) at man behøver ikke få for det samme, men mere det man har brug for

feks sidste år fik hun en sovesofa og mads fik et par bukser. I år får hun noget til sylvanian family, Mads får bobles

besøg min hjemmeside med hjemmesyet børnetøj www.bricksite.com/bygrandfurbo

0
0
Svar på denne tråd

23456b
Forfatter: 
Dato:  09-11-2011 20:33

Jeg er simpelthen bare knaldgod til at glemme de forbandede tråde jeg opretter

Det er sjovt at se hvor forskelligt folk laver julegaveindkøbene! :)

Jeg er kommet frem til at knægten får hans dyre seng i Januar, så kan han selv betale ½ delen ud af børnepengene, og så får han nogle gaver i stedet

Kom gerne med flere inputs, det er hyggelig læsning

RegitzeReenberg

Mor til Oliver - 15/9-09

<3 Calvados J & Perfect Poseidon <3

Man kan ikke lave omelet - uden at slå et æg i stykker!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider