Frederik er begyndt på noget underligt noget. Når der sker noget, der gør ham ked af det (får stjålet legetøj, får ikke lov til at stjæle søsters legetøj, må ikke få skruetrækkeren på bordet, den slags), så går han hen og slår hovedet ind i noget - en væg, en låge eller i maven på mig. Nogle gange er det bare det, så laver han forbavset-ansigt og går hen og kravler op i en kasse og kigger i en bog.
Andre gange siger han av og græder lidt og skal trøstes. Andre gange græder han rigtig meget og skal abe-klynge-hænge i laaang tid.
Hvorfor gør han det? Jeg kan ikke lade være med at spekulere på, om jeg ikke er god nok til at se ham og tage mig af ham, når han er ked af det, fordi han har mistet noget (eller ikke må få noget), og at han derfor laver situationen om til en "jeg har ondt"- situation for at få trøst?
Og så alligevel... for det er faktisk ret tit, at når Frederik bliver ked af det på grund af noget, der ikke gør ondt, så er han rigtig svær at trøste. Så sætter jeg mig ned på gulvet og tager ham op, og så vrider han sig og skriger og løber et andet sted hen og smider sig på gulvet og græder. Men når han først har banket hovedet i et eller andet, SÅ skal han trøstes.
mvh. tina